העירייה ומ. החינוך אישרו וביה"ס בן צבי יהפוך גם לבי"ס אזורי יישובי ב"שיטת מונטסורי" !

$(function(){setImageBanner('19adca73-102c-4c59-addf-914af6c335da','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כך בישר בישיבת המליאה ראש העיר. שהסביר כי למעשה תוקם מגמה פנימית צומחת מכיתה א' בשיטה לה יש ביקוש רב בקרב הורים.
הודיע: התניתי זאת בשלושה תנאים: הסכמת קהילת ביה"ס, מנהל/ת אחד לכל ביה"ס וכי לא ייגבה מההורים כל תשלום נוסף ! אך
התחייבותו זו עלולה להוות בעיה,לדעתנו.

ובלי קשר: לביה"ס הדמוקרטי לא יינתן פטור מארנונה !

מכללת מונטסורי

בסדר היום בישיבת המליאה ביום רביעי שעבר לא הופיע חינוך בשיטת מונטסורי (מה זה? ראו בהמשך) אך כן הופיע לאישור החלטת ועדת ההנחות שלא לפטור מארנונה את ביה"ס הדמוקרטי וזאת מאחר והם אינם עומדים עדיין בקריטריונים שנקבעו לכך. 

ואכן, ההחלטה אושרה כאשר ראש העיר וחברי מועצה שונים מסבירים כי ישמחו להעניק את הפטור המבוקש אך הדבר בלתי אפשרי, כרגע.

אלא שתוך כדי הדיון חשף לפתע ראש העיר את העובדה כי מ. החינוך אישר לעירייה לפתוח כבר בשנה"ל הקרובה כיתה א' (ואולי אף שתיים) בביה"ס "בן צבי" מתוך מטרה להופכו לבי"ס אזורי יישובי בשיטה זו (אזורי- שאינו תלוי מיקום מגורים) ראש העיר הסביר כי ביה"ס הזה נבחר לכך מאחר וכיום הוא נמצא במגמת איכלוס מצטמצמת בשל השינויים בגיל האוכלוסיה סביבו.

אלא, הדגיש ראש העיר:  התניתי זאת בשלושה תנאים: הסכמת קהילת ביה"ס, מנהל/ת אחד לכל ביה"ס וכי לא ייגבה מההורים כל תשלום נוסף !" וזאת, הסביר, כדי למנוע היווצרות "מעמדות" של משלמים אליטיסטים ושל כאלו שאינם יכולים לעמוד בכך.

בוקסר אף החמיא להורים היוזמים על שפעלו להשגת מטרתם מראש בשת"פ עם העירייה ולא כיוזמות עצמאיות (ע"ע ביה"ס הדמוקרטי) ואף ציין כי כל המורים בביה"ס יעברו הנחיה בשיטה, כדי ליצור היכרות והבנה הדדית.

מחרתיים (יום ג') עתידים נציגי ההורים היוזמים להיפגש עם בוקסר וצוותו כדי להגדיר סופית את המהלך והנדרש לשם כך. אלא שאני מעריך כי המהלך עלול להיתקל בקושי בסיסי מאחר ובשיטת חינוך זו, כמוה כבזרם האנטרופוסופי- נדרש תגבור בשעות לימוד או פעילויות שאינם מופיעים ב"סל" שמממן מ. החינוך וההורים מממנים בדרך כלל.

מה יקרה? נחיה ונראה...

מה זה חינוך ב"שיטת מונטסורי"?

(מתוך ויקיפדיה- לנוחותכם)

שיטת מונטסורי (באיטלקית: Metodo Montessori) היא גישה חינוכית לילדים, המבוססת על מחקריה וניסיונה של הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי (1870–1952). השיטה גובשה על בסיס תצפיות שערכה על ילדים שניתנה להם סביבת למידה חופשית, דבר שהוביל בשנת 1907 למסקנתה כי גילתה את "טבעו האמיתי של הילד". על יסוד תצפיותיה, יצרה מונטסורי סביבת למידה הבנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות. שיטת מונטסורי נועדה לאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את אופן קיומם הטבעי (הנגזר מ"טבעו האמיתי של הילד" אותו גילתה מונטסורי), לשמור ולתמוך באופן קיום טבעי זה.

על מנת ליישם את תורתה של מונטסורי, על המורה לראות בילד כמי שטבעו הפנימי ינחה אותו להתפתחות מושלמת. תפקיד המורה כצופה כולל לעיתים אינטראקציות ניסיוניות עם הילדים, המכונות בדרך כלל "שיעורים", זאת כדי לפתור בעיות התנהגות וכדי להדגים כיצד יש להשתמש בכלי הלימוד העצמי הנמצאים בסביבת הלימוד לשימושו החופשי של הילד, כאשר בבסיס עומדים עקרונות הכבוד אל הילד והאמונה ביכולותיו, החופש שלו ועצמאותו.]

שיטת מונטסורי מיושמת בעיקר עם ילדים צעירים בגילי 2.5–6, כיוון שזה היה גיל הילדים עימם עבדה ד"ר מונטסורי. הפילוסופיה של מונטסורי מבוססת על מאפיינים מסוימים הנצפים בקבוצת גיל זו. השיטה מיושמת, במידה פחותה, אף על ילדים בקבוצות הגילים 3–6, 7–9, 10–12, ומתבגרים בקבוצות הגיל 13–15 ו-16–18. שיטת מונטסורי לא נרשמה כסימן מסחרי, וארגונים חינוכיים רבים טוענים לשימוש בה. משכך, קיים מגוון של שיטות הכשרה למורים ומגוון של בתי ספר על פי הפרשנויות השונות לשיטה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה