העירייה חילקה מטריות לצועדים וצעדת נס ציונה התקיימה כמתוכנן, למרות מזג האויר הגשום לעיתים.

$(function(){})

העירייה מסכמת: "בצעדה השתתפו מאות רבות של משפחות, שנהנו ממסלול עשיר בפעילויות, וצפו בפריחה המיוחדת של חודש פברואר לרבות פריחת אירוס הארגמן בגבעות הכורכר".
ועדיין,לפי הדיווחים שקבלנו, הרי בסה"כ צעדו (ובעיקר השתתפו בפעילויות לילדים) כאלף פלוס תושבים וילדים, לעומת 6,000-7,000 לפחות בעבר. כך שלדעתנו נותרת בעינה השאלה מדוע התעקשו על קיומה היום והאם הנוכחות הדלה הצדיקה את ההשקעה העצומה.

צעדת נס ציונה 2023 חוזרת לכתבה המלאה לחצו כאן 

וכך דיווחה הערב דוברות העיריה:

למרות שסופי השבוע בחודש בפברואר השנה סגריריים, החליטה עיריית נס ציונה לא לוותר על הצעדה המסורתית ולאפשר למשפחות העיר ליהנות מהפריחה הייחודית ומפעילות מהנה עם צביון מקומי לכלל המשפחה. בחלקו הראשון של היום ירד גשם קל, אשר התפוגג בסביבות השעה 13:00.

הצעדה אשר מתקיימת בכל שנה בחודש פברואר, בשל הפריחה המיוחדת המאפיינת חודש זה, לרבות פריחת אירוס הארגמן הנדיר, יצאה בבוקר השבת מקריית התרבות שם קיבלו את פני הצועדים נגנים, לוליינים ושילוט צבעוני. כל משפחה קיבלה עלון מפורט הכולל את מפת הצעדה והתחנות הצפויות לצועדים. בשל מזג האוויר, והחשש לגשם קל, חילקה עיריית נס ציונה גם מטריה לכל משפחה.

שלל פעילויות, בהפקת החברה לתרבות ופנאי, חיכו לצועדים:

בתחנת מוזאון בית ראשונים והבית המשותף חיכה לצועדים מיצג ייחודי בו לצלילי נגינה סיפרו ראובן לרר ומיכאל הלפרין על הנפת דגל כחול לבן שהתקיימה לראשונה בחודש ינואר 1891. בסמוך לכיכר הלפרין הוקם בעמק השושנים לראשונה השנה מתחם פעילות ובו תחנות הישרדות אשר הובאו הישר מתכנית הטלוויזיה, הצועדים יכלו להתנסות בחץ וקשת, הדלקת אש, הולכת קורה ועוד. בכניסה לשכונת מליבו חיכתה לצועדים תחנת התרעננות שכללה פינות מנוחה ומשאית פוד טראק

במתחם נס גלים הוקם מתחם נינג'ה נייד ובשטח פוזרו מתנפחי יריד. בסמוך הוקמה עמדת צילום באווירה נס ציונית ומתחם גני הילדים העמיד לשימוש הצועדים פינות יצירה בליווי דמויות מעולם המיחזור. במתחם פוזרו יצירות מרהיבות שהכינו ילדי גני הילדים תוך שימוש בחומרים ממוחזרים.

בגבעות הכורכר פגשו הצועדים בפריחה יוצאת הדופן של צמחי העונה, לרבות אירוס הארגמן שנמצא בשיא פריחתו בימים אלו, וכיסה את הגבעה בפריחתו המרהיבה.

עם הירידה מהגבעות חיכתה בפרדס חרודי ובגינת כ"ט בנובמבר תזמורת הנוער העירונית מבית הקונסרבטוריון אשר ניגנה תחת הקונכייה האקוסטית, הצועדים האזינו למוזיקה החגיגית ואכלו תפוזים הישר מהפרדס.

בפרדס חרודי התקיים גם טקס קצר בשיתוף משפחתו של אברהם אלעזר ז"ל, על שמו קרויה הצעדה.

ראש העיר שמואל בוקסר: "אנחנו לא מוותרים על המסורת. שמחתי לפגוש היום ילדים ומשפחות רבות שיצאו לטייל בשטחים הפתוחים והפורחים של העיר וליהנות משיא הפריחה ומפעילות קהילתית במיטבה"

דוברות

האירוסים לא הוטרדו מהגשם...

הערה:

גם אם לא ירדו גשמים עזים במהלך הצעדה, הרי שירדו גם ירדו קודם לכן והיה קודר ומעונן כשהתחושה הכללית היתה של יום לחמין וכרבולית.. ולא לצעידה בגבעות.  ולכן לא פלא שכה רבים העדיפו להישאר בבית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה