העירייה חרגה מתקציב הקמת ה"פארק ספורט" ב7 מליון ש"ח. האם התב"ר לכיסוי החריגה יאושר במליאה?

$(function(){setImageBanner('55acc724-63a6-435f-bd7d-f47f141daeba','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

במהלך העבודות להקמת ה"פארק ספורט" נתגלה כי באזור הוטמנה כמות אדירה של פסולת בניין ופינויה עלה 5.6 מליון ש"ח.
כך מסבירה העירייה את מרבית החריגה מהתקציב המקורי של 39 מליון ש"ח, שצמח ל46 מליון "בביצוע".
אלא שהחריגה לא אושרה במהלך העבודות ועתה כשראש העיר יביאה לאישור המליאה בשבוע הבא, אך כלל לא בטוח שיהיה לו בה רוב.
על ההתפתחויות הצפויות, ראו הרחבה.

בשבועות הקרובים, טרם נקבע מועד סופי, ייערך טקס חנוכת ה"פארק ספורט" החדש, פרוייקט שהינו גולת הכותרת בקדנציה הנוכחית ואמור להוות גורם משיכה ועניין מירבי בנס ציונה.

אלא שרק אתמול, בישיבת ההנהלה, אושרה סידרת תבר"ים (תקציבים בלתי רגילים) שהכינה הגזברות וביניהם (ראו צילום) תב"ר שעורר, מטבע הדברים, את העניין הרב ביותר. זוהי תוספת של 7 מליון ש"ח לעלות הקמת ה"פארק ספורט" שבתחילה הוערך כללית בעת שהועלה לראשונה, ב"כ 30 מליון ש"ח", אך כשהחל תכנון מסודר ותמחור, כבר דובר על 39 מליון ש"ח וסכום זה אכן אושר במליאה.

אלא שהמימוש השוטף, הנרשם בחשבונות כ"בביצוע" - (חשבונות שהוגשו ואושרו) כבר מגיע ל46 מליון ש"ח וחריגה זו, כאמור, לא הובאה לכאורה כלל לידיעת המליאה ואף לא ההנהלה או וועדת כספים בעת שהתבצעה, אלא רק עתה ובדיעבד. 

ממה החריגה נובעת? בדו"ח שהוגש להנהלה נטען כאמור, כי במהלך העבודות להקמת ה"פארק ספורט" נתגלה כי באזור הוטמנה כמות אדירה של פסולת בניין ופינויה עלה 5.6 מליון ש"ח. תוסיפו לכך עוד 1.4 מליון ש"ח, חריגה שהיא בהחלט סבירה כסטיית תקן הגיונית והתייקרויות לא צפויות. וכך מתקבל סך של 7 מליון.

מעבר לכך יהיו להבנתי עוד הפרשים ויידרשו עוד תבר"ים לכיסוי פערים בעבודות שביצע ויבצע אגף שפ"ע באזורים הסמוכים לפארק, אך אלו אינם חלק מתקציבו הספציפי ולא נדון בהם.

ובכן, אין ספק כי ההתנהלות פה היתה מוזרה וגם הסך הכולל של 5.6 מליון לפינוי פסולת, לא בדיוק התקבל על דעת חלק מחברי ההנהלה ולכן דרשו ויקבלו כבר היום או מחר, פירוטים מדוייקים.

ובהחה שתנוח דעתם, עדיין מחכה לראש העיר המכשול העיקרי - אישור המליאה, בישיבתה הקרובה שמועדה טרם נקבע, לאחר "ישיבת ההזדהות" המדוברת.

ומה יקרה במליאה? בתקופת ערב בחירות? כאשר שותפיו עד כה הפכו ליריביו... 

לצידו בהצבעה יתייצבו מן הסתם חברי סיעתו: סמדר אהרוני, מאיה פז-שקולניק, רמי סקליטר וגם, להערכתי, פנינה זיו שהתנתקה לגמרי כזכור מנאור ירושלמי. כך שיחדיו הם חמישה. ולצורך הטיעון, גם אריאל אלמוג.

תיתכן אפשרות בה יחברו נגדו גם שחר רובין, טלי חייט ורביב ורניק מהאופוזיציה הרשמית, לצד אלי לוי האופוזיציונר החדש.. וכן עמוס לוגסי, נאור ירושלמי וגיל אנוקוב, השותפים לשעבר., סך הכל שבעה (מתוך 15) .  ולכן ההכרעה תהיה בידי שאול רומנו ושולי לוי, שני נציגי "נטו", כאשר אף אריאל אלמוג עלול להפתיע...

ואם לבוקסר לא יהיה רוב, הוא בבעיה ויריביו לא יהססו לנסות להביכו בכל דרך אפשרית, תוך כדי ניצול החריגה הזו ומינופה.

בשורה התחתונה, אתם אולי נחים ועדיין באוירת חופשה אבל בקרב הפוליטיקאים בעיר יש כבר תכונה ניכרת ומה שיקרה בישיבה זו יהווה גם סימן לבאות. 

הערה: פנייתי לעירייה לקבלת מידע ותגובה בנושא- לא זכתה למענה.

צילום פרוטוקול הנהלת עיריית נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה