העירייה שלחה אותנו להגיש תביעה לביטוח שלה ואז מתנערים מאיתנו.. טוען תושב מנפגעי השיטפון !

$(function(){})

למתלונן "טבעה" מכונית בחניון. במינשר של העיריה הומלץ למי שרכושו לא היה מבוטח, איך לתבוע את חברת הביטוח של העיריה. אך המתלונן שעשה זאת ואף שילם לשם כך לשמאי, נענה כי הנזק לא יכוסה מכיוון שמדובר ב"כח עליון",,,

מתלונן

כידוע, אחד מהבניינים שניזוק בשיטפון הגדול ב-21 לנובמבר היה הבניין ברחוב הבנים 7, שהחניון שלו הוצף וניזוקו בו למעלה מ-40 מכוניות ומחסנים עם ציוד של דיירים.

וכך מתלונן התושב אלכס גד:


ב-23 לחודש הוציאה העיריה מנשר לדיירים עם הנחיות כיצד אפשר להגיש תביעות לביטוח של העיריה (ראה מצ"ב) לגבי רכוש שלא היה מבוטח בביטוח פרטי. לנו, ספציפית אבדה בשיטפון מכונית קורולה שלא היתה מבוטחת בביטוח מקיף, מפאת גילה.
על פי ההנחיות הזמנו שמאי שגבה 1360 ש"ח ואישר אובדן מלא (טוטל לוס) וערך רכב כ-12 אלף ש"ח.
את כל החומר העברנו כנדרש ולפני כשבועיים קיבלנו ממשרד עורכי דין, שכנראה מרכזים את הטיפול בתביעות, מכתב (ראה מצ"ב) שבו הבקשה שלנו לפיצוי נדחית מאחר שהעיריה אינה אחראית ל"כח העליון: שגרם לשיטפון הנורא הזה.
ואני תוהה אם כך, מדוע העיריה יצרה מצג שווא ושיכנעה אותנו להוציא דמי שמאות?

העירייה בתגובה: מכיוון שאנחנו מתנהלים ישירות מול התושב נמשיך את ההתנהלות מולו.

זו היתה תגובתה הלקונית של העירייה והיא נמנעה מלומר דבר מה נוסף... למרות שהסיפור אמור להיות בעייתי. אלא שלדעתי וזו רק הערכה, המבוססת על נסיון והיכרות עם שיטות הפעולה ותנאי הפוליסות, הרי שלעירייה אסור מבחינת חברת הביטוח להכיר באחריותה ועליה להותיר את המו"מ וההצהרות לחברת הביטוח בלבד. פועל יוצא מכך היא לא תגיב כל עוד לא יסתיים הסיפור ואם לשפוט לפי נסיון העבר -- "כח עליון" או לא- יהיו פיצויים.

עוד באתר דרכון ירוק ותעודת מתחסן לחצו כאן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה