מ. העיר אישרה את תקציב 2021, בסך 418 מליון ש"ח.

$(function(){})

תחת מגבלות הקורונה, כשהם יושבים באויר הפתוח וחלקם קופאים מקור, למרות התנורים סביבם.. - (ראו סירטון) התכנסה הערב מליאת מ. העיר לדיון בהצעת תקציב 2021, אשר אושר בתמיכת הקואליציה כולה ובהתנגדותו של יו"ר האופוזיציה שחר רובין לבדו. (עמיתיו טלי חייט ולירן יגודה נעדרו בשל מחלה)
ברמת המסגרת מדובר בכמעט שכפול של תקציב 2020, עם תוספת קלה לחינוך, לשפ"ע ולרווחה, אך בהחלט סביר מאוד שעוד יחולו בו בהמשך שינויים רבים, כאשר תקציב העירייה מותאם גם לשגרת קורונה וגם לשגרה רגילה.

דוברות

אפתח בכך שאני מניח שלו יכלו ראשי הערים, כולם, לקבל ארכה בת 3 חודשים ואולי יותר, היו שמחים שלא להגיש כלל עדיין  את תקציב 2021. 

זאת מכיוון שלאור משבר הקורונה והבחירות גם יחד, יש בכל הצעת תקציב הרבה תאוריות לצד עובדות. גם בצד צפי ההכנסות וכמובן בצד ההוצאות.

אבל, החוק מחייב וראש עיר איננו ראש ממשלה כל יכול ולכן נדון הערב התקציב ואושר כאמור  לאחר כשעתיים וחצי של דיון ענייני למדיי.

סך התקציב עומד על 418 מליון ש"ח והוא מייצג הוצאה של 8,357 ש"ח לכל נפש בעיר.

 וכרגיל, החינוך הינו סעיף ההוצאה העיקרי עם 195 מליון ש"ח המהווים 48.7% - לעומת 47.7% בשנה היוצאת. 

מתוך הסכום האמור, 16 מליון ש"ח הם במימון העיריה לתוכניות לימוד ושעות הוראה לא מתוקצבות., קידום פרויקטים טכנולוגים לכל שכבות הגיל, פרויקט יחודי ללימודי פיזיקה והכנות למבחני הבגרות.

יצויין כי לדברי ראש העיר, בשל משבר הקורונה עלו צרכים יחודים נוספים לתקופה. כאשר על פי הערכות, המשבר צפוי להימשך לפחות עד מחצית שנת 2021. לאור זאת הוכן תקציב עירייה מותאם גם לשגרת קורונה וגם לשגרה רגילה.

עוד נמסר כי למרות משבר הקורונה, הצליחה העירייה לשמור על איזון תקציבי בשנת 2020, ואף חלה עליה מזערית בהכנסות של 0.7% . בשנת 2021 הכנסות העירייה מארנונה לעסקים צפויות לעמוד על כ: 48%.

תקציב הרווחה גדל גם הוא ב 0.8% לאור משבר הקורונה והצורך בקידום פרויקט "עיר מקדמת זכויות" ופיתוח מענה יחודי לאזרחים ותיקים ולאוכלוסיות חלשות.

ונושא די מפתיע: בשנת 2020 חל גידול של כ 30% בכמות האשפה הביתית, בין היתר בשל הקורונה ושהייה מרובה של אנשים בסביבה הביתית. לאור הצורך, תקציב שפ"ע יעלה  ב2021 בכ 1.2 מיליון ש"ח.  תקציבים שיוקצו עבור תגבור כוח אדם, התאמת תקנים, והוספת קבלתי גינון וניקיון.

כמו כן, ונוכח התפקיד המרכזי שהוטל על הרשות להסברה ומניעת התפשטות נגיף הקורונה, יעלה גם תקציב ההסברה והדוברות. התקציב המורחב  יתן מענה לצורך בחיזוק הקשר עם התושב, שיתוף ציבור בפרויקטים גדולים מתוכננים, הנגשת מידע דיגיטלי לתושבים ודאגה למעבר מידע מהיר ומהימן לתושב.

עוד אישרה המליאה היום תקציב שנתי אשר יוקצה להתיעלות אנרגטית, תמיכות ומלגות ותקציבים מותאמים הנדרשים לשגרת חירום בזמן קורונה.

הדיון כלל לא מעט שאלות, כאשר נציג האופוזיציה, שחר רובין דורש לדעת מהן וכיצד תבואנה לידי ביטוי השלכות אפשריות של התביעה הייצוגית נגד העירייה בנושא הארנונה שנגבתה על שטחים משותפים ואילו הגזבר הסביר כי על פי הוראת היועצים המשפטיים (ולאחר שהסכם הפשרה נפסל - כפי שכבר דיווחנו) - הרי שהוא מנוע בכלל מלהתייחס לאפשרות בה, חלילה, העירייה תפסיד...

ובעברית פשוטה- העירייה לא יכולה "לצבוע" כסף למקרה שתפסיד במשפט ותיאלץ להחזיר סכומים משמעותיים. 

רובין אף טען כי הוא מבין מההצעה שיש קיצוץ בתקציבי הנוער, טענה שגם לה התנגד הגזבר ובהמשך הזכיר כי סכומים רבים שיועדו לארועי עצמאות וקיץ לא נוצלו והם ששיפרו את התמונה התקציבית שלמעשה אינה כה ורודה...

**********************************************************

בנוסף, התקיימה הערב ישיבת מועצת עיר מן המניין ובה אישרה מליאת המועצה:

הנחה בארנונה לבתים אשר נפגעו באירוע הגשם הקיצוני.

עודכנה הנחה בארנונה עבור שילוט לעסקים נפגעי קורונה.

לאישור ישיבת מועצת העיר מן המניין עלו לאישור תקציבים נוספים ע"ס כ 1.3 מליון ש"ח אשר הוקצו לבניית 2 אגני השהייה: אגן השהייה זמני באזור נס 130 ואגן זמני נוסף בתחומי ראשל"צ. זאת לצורך התמודדות עם אירועי גשם קיצוניים ככל שיהיו.

כמו כן  אושר מסלול הנחה מיוחד בארנונה, עבור תושבים אשר ביתם נפגע באירוע הגשם הקיצוני אשר התרחש בתאריך 21/11/2020. ההנחה בגובה של 70% תינתן לתקופה של 4 חודשים, מחודש ינואר השנה. ואף אושרה יציאה למכרז משותף עם עיריית כפר סבא לייצור אנרגיה סולארית. החיסכון הצפוי ממהלך השיתוף הינו כ 4% בעלויות ההקמה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה