עובדי "אורלייט" שהפגינו נגד בעלי המפעל: " מתייחסים לעובדים באופן מחפיר"

$(function(){setImageBanner('dd17793d-7de3-4a0e-ae7e-390426e4014f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

אורלייט נס ציונה כ-70 מעובדי המפעל שמייצר מוצרים לתעשייה הביטחונית וארונות חשמל, מוחים על כך שהנהלת קרן פימי מכרה את פעילותו למשקיע חדש שמסרב להכיר בזכויותיהם ומתעלם מתנאי ההסכם הקיבוצי החלים עליהם.

אגף הדוברות בהסתדרות

ביום חמישי, הפגינו עשרות מעובדי מפעל התעשייה אורלייט בנס ציונה בכניסה למפעל במחאה על כוונת ההנהלה להעביר את המפעל לרוכש חדש. העובדים מוחים על כך שהמלך לא בוצע בהסכמתם, באופן חד-צדדי ותוך התעלמות מוחלטת מההסכם הקיבוצי החל עליהם.

עובדי מפעל "אורלייט" מייצרים ארונות חשמל ומוצרים נוספים לתעשייה הביטחונית. המפעל, שקיים כבר כ-60 שנה, במפעל כ-70 עובדים, רובם ותיקים מאוד המשתכרים שכר מינימום. המפעל מנוהל על ידי ירון דוידי, ונמצא בבעלות קרן פימי שבשליטת ישי דוידי. 

לפני כשנה וחצי מכרה פימי את הקרקע עליו נמצא המפעל. בשבועיים האחרונים הודיע מנכ"ל אורלייט כי קרן פימי מכרה גם את פעילות אורלייט ובכוונתה להעביר את כל עובדיה לרוכש חדש. מנכל החברה הבטיח לעובדים, כך לטענתם כי עד סוף 2020 לא יעברו העובדים לרוכש החדש ויישארו בחזקת אורלייט, כאשר בתקופה זו יתנהל מו"מ עם הרוכש לשמירה על זכויות העובדים. אלא שכעת הנהלת החברה הודיעה כי העובדים יעברו לרוכש החדש כבר עכשיו.

אורלייט נס ציונה הוא אחד ממפעלי התעשייה הוותיקים בעיר ובמשך השנים עבדו בו מאות מתושבי העיר. כיום מייצרים במפעל ארונות סעף ובסיסים מפוליאסטר משוריין בסיבי זכוכית.

העובדים יידרשו לעבור לעבוד תחת מעסיק חדש, ללא כל הבטחה שזכויותיהם יישמרו, שכן הבעלים החדשים מסרבים להכיר בעובדים ובזכויותיהם ומתעלם מההסכם הקיבוצי שמסדיר את תנאי העסקתם כבר שנים רבות. כל זאת, דווקא בעת זו בה המשק מצוי במשבר והחשיבות של שמירה על כבודם ופרנסתם של העובדים עומדת מעל הכל.

החברה שכרה הבוקר עובדי אבטחה שיסגרו את שערי המפעל וימנעו את כניסת העובדים המוחים, תוך נקיטה ב"שביתת מגן". הכניסה הותרה רק לעובדים שאינם מאורגנים בהסתדרות, ומועסקים בחוזים אישיים.

בהסתדרות טוענים כי המהלכים הללו יובילו להרעה משמעותית בתנאיהם אחרי שנים רבות של עבודה. יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה, גבי אסרף, מסר ל"כל נס ציונה" כי "הנהלת אורלייט שכחה לחלוטין את כל העשייה הרבה והמסורה שעובדיה נתנו במשך השנים, ומתכוונת לזרוק אותם לאשפתות, לא פחות. צר לי שקרן פימי בוחרת לראות את המציאות דרך החור של הגרוש ומוכנה למכור את פעילות המפעל למשקיע אשר מתעלם לחלוטין מההסכם הקיבוצי של העובדים. אנו לא נוותר ונעמוד לצדם במאבקם הצודק על כבודם ועל זכויותיהם".  

יו"ר ההסתדרות במרחב רחובות, עודד עמרם, מאשים את החברה בפגיעה בעובדים דווקא בתקופה של משבר כלכלי: "מדובר בעובדים המשתכרים שכר מינימום, ונתנו את כל כולם למען המפעל והצלחתו. דווקא עכשיו הנהלת המפעל וקרן פימי משתלחת בהם ומתייחסת אליהם באופן מחפיר, מבלי לדאוג להם לאחר כל מה שהם עשו ונתנו במהלך השנים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה