הפיגוע בירושלים: כך פעלו החובשים והפראמדיקים של מד"א בזמן אמת בזירה.

$(function(){})

בזמן אמת הם מגיעים ראשונים לזירה ומעניקים טיפול מציל חיים לנפגעים. גם הבוקר בזירות הפיגוע בירושלים היו אלו החובשים והפראמדיקים של מד"א שהעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בירושלים 12 פצועים.

זירת הפיגוע בצומת רמות בירושלים - צילום תיעוד מבצעי מדא 23.11.22

הפיגוע בירושלים: כך פעלו החובשים והפראמדיקים של מד"א בזמן אמת בזירה.

בשעה 07:06 הבוקר (ד') התקבלו קריאות רבות במוקד 101 של מד"א על פיצוץ בתחנת אוטובוס ביציאה מהעיר ירושלים לכיוון גינות סחרוב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בירושלים 12 פצועים, בהם: צעיר בן 16 שפונה במצב אנוש לבית החולים – שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 3 פצועים פונו במצב קשה (גבר כבן 65, גבר כבן 45 ונער כבן 16), פצוע 1 כבן 20 פונה במצב בינוני ו-7 פצועים פונו במצב קל.

כחצי שעה לאחר מכן, בשעה 07:35 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פיצוץ נוסף שנשמע סמוך לתחנת אוטובוס בכביש רמות בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים 3 נפגעים במצב קל, בהם ילד בן 12, אישה כבת 50 וגבר כבן 40. בנוסף פונו 4 נפגעי חרדה.

שירותי הדם של מגן דוד אדום סיפקו 70 מנות ומרכיבי דם לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מאוחר יותר ספרו אני מגן דוד אדום על המבצע ההצלה בזירות הפיגוע. כך זה נשמע ונראה בעיני צוותי החירום וההצלה. אנו מכאן שולחים ברכת רפואה שלמה לנפגעים, תנחומים למשפחת ההרוג ואת הערכתנו לכוחות ההצלה. 

הפראמדיקים של מד"א משה טובולסקי וליאור לוי

: "היינו בתחנת מד"א בכניסה לעיר כששמענו רעש חזק של פיצוץ ומיד יצאנו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ואופנועים. 2 פצועים במצב קשה שכבו כשאחד מהם, נער בן 16 היה בתוך תחנת האוטובוס וגבר כבן 45 שכב על המדרכה סמוכה.

מספר פצועים נוספים בדרגות פציעה שונות שהיו בהכרה התהלכו בזירה. הכנסנו את 2 הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תול כדי טיפול רפואי מציל חיים."

חובש רפואת חירום במד"א אלי גרטנר

"במקום הייתה המולה רבה, יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהוזנקו לכניסה לעיר ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות לנפגעים על מנת להעריך את מצבם הרפואי והתחלנו בטיפולים מצילי חיים. גבר כבן 65 שנפגע באורח קשה שכב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מפציעות בגופו. הכנסתי אותו במהירות לאמבולנס ופיניתי אותו לבית החולים כשבמצבו קשה ויציב."

חובש בכיר במד"א רפי יוז'וק

סיפר: "יצאתי מהתחנה של מד"א בירושלים מיד כששמענו את הפיצוץ והגעתי במהירות לכניסה לעיר. במקום הייתה המולה. נער כבן 16 עמד על אי התנועה במרכז הכביש כשהוא בהכרה מלאה עם פציעות מדממות בגופו. הכנסתי אותו במהירות לאמבולנס ויחד עם הצוות שהיה איתי פינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק תוך כדי טיפול רפואי לעצירת הדימומים.

כשהייתי במיון קיבלנו בקשר דיווח על שמיעת פיצוץ נוסף ברמות ומיד יצאנו לאירוע השני. ראיתי מספר רכבים עם פגיעות מההדף ו-2 פצועים, גבר ואישה שהיו ב-2 רכבים שונים היו בהכרה וסובל מפציעות קלות בגופם ומחרדה. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופיניתי אותם לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבם קל ויציב."

פראמדיק בכיר במד"א עמנואל שטרן שהגיע ל-2 זירות הפיגועים

סיפר: "לקראת סיום הטיפול בפיגוע הראשון בכניסה לעיר קיבלנו דיווח על פיצוץ נוסף בכביש רמות. מיד יצאנו למקום עם כוחות גדולים של אמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ. כשהגענו ראינו אוטובוס ריק מנוסעים עם זכוכיות מנופצות ופגיעות רסיסים ובסמוך מכוניות שגם הן ספגו את ההדף וזכוכיותיהם נופצו.

סמוך לתחנת האוטובוס עמד ילד כבן 12 עם פציעה בצוואר וב-2 כלי רכב היו גבר ואישה שנפצעו מהדף ושברי זכוכיות. שלושתם היו בהכרה מלאה, הענקנו להם טיפול מהיר ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל ויציב. בנוסף טיפלנו ופינינו לבתי החולים 4 נפגעי חרדה. לפי איך שהזירה נראתה מדובר בנס, אם האוטובוס היה עמוס בנוסעים ובתחנה היו אנשים האירוע יכל היה להסתיים אחרת, בצורה קשה מאוד."

חובש מגן דוד אדום מדווח מזירת הפיגוע 

בין השיחות שהתקבלו במוקד 101 של מד״א התקבל גם דיווח מחובש מד"א מאור מלכה שהגיע למקום רגעים ספורים לאחר הפיצוץ: ״מספר נפגעים שוכבים במקום״ נשמע מלכה מדווח לחובש רפואת חירום במוקד, ״2 שוכבים, היה פיצוץ ענקי במקום. שני נפגעים מחוסרי הכרה, אני בסריקה כאן . היה פה פיצוץ אדיר.

צפו בוודיאו פעילות כוחות ההצלה בירושלים לאחר הפיגוע 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה