הפשרה התפוצצה וחיוב הארנונה העודף של 4 מליון ש"ח לשנה, מ2017, נמשך !

$(function(){})

לפני כשנה נתבשרנו על פשרה עליה המליץ ביהמ"ש, לפיה עיריית נס ציונה תשיב לציבור 45% מכספי הארנונה שנגבו על "שטחים משותפים" ותחדל כמובן לגבות את הסכום העודף.
אלא שהפשרה התפוצצה, בעקבות התנגדות היוהמ"ש לממשלה. כך נמסר במליאה האחרונה. ולכן העירייה ממשיכה לגבות את הסכום המלא של כ7 מליון ש"ח בשנה ובכך גובה ביתר כ4 מליון ש"ח מדי שנה, החל מ2017.
האם ומתי הכסף יוחזר לכם?

יחצ
גילוי נאות
בישיבת המליאה האחרונה ב17.11  לא נכחתי ודיווחתי רק על מה שהיו מבין משתתפיה שמצאו לנכון לעדכנני ( הדוברת החדשה הילה קרופסקי בקושי החלה בתפקיד ועדיין לא נטלה את המושכות לידיה...)
כפועל יוצא מכך לא דיווחתי על נושא כה חשוב ולולא פירסם זאת דף הפייסבוק  של "עומר כהן" (שם פיקטיבי כידוע) אשר "חרש" את הפרוטוקול שבאתר העירייה - לא הייתי מודע לכך
ותודה לו !
אבי בן דוד
ולנושא:
המדובר בנושא החיובים בארנונה על "שטחים משותפים" בהם הוחל לפני כעשור, בסכום ממוצע (כיום) של כ7 מליון ש"ח לשנה.
אלו נפסקו ב2011 בשל הגשת תביעה מינהלית וחודשו ב2017. ואת הצעת הפשרה, שהועלתה ע"י ביהמ"ש  לגביית רק 55% מהסכומים המקוריים, אימצה הנהלת.העירייה והיא אושרה במליאה לפני כשנה
אלא שהליך שגרתי שלפיו על היוהמ"ש לממשלה לתת את עמדתו בכל הסכם פשרה של רשות שלטונית, הביאה לפיצוץ הפשרה... מאחר והוא החליט שברגע שהעירייה חדלה לגבות את התוספת, שוב אינה רשאית לגבותה ואף לא את חלקה. 
יועציה המשפטיים של העירייה לא מקבלים את עמדתו ואילו התובעים חזרו בהם כמובן מהסכמתם לפשרה...
ואכן דווח בישיבת המליאה האחרונה לחברי המועצה כי היוהמ"ש לממשלה הביע בתגובה לבקשת ביהמ"ש, עמדה המנוגדת לעמדת העירייה ולא מסכימה עם המשך הגביה, גם לא של הסכום המופחת ולכן המשפט נמשך ואף הגביה במלואה נמשכת, בלית ברירה, אך העירייה מודעת לכך שהיא גובה ביתר סך של כ4 מליון ש"ח לשנה, כפי שאמר הגזבר במליאה. 
אז מי יודע? אולי ב2022 - לכל המוקדם... תקבלו זיכוי שמנמן בארנונה !
להלן הקטע הרלבנטי מצו המיסים 2017
עיריהעיריית נ"צ
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה