הפתעה: שר הדתות מינה מחדש , זמנית, את עופר עוזי לנהל את המועצה הדתית !

$(function(){})


כבר 11 שבועות חלפו מאז נבחרו מחדש ההרכב החדש והיו"ר של המועצה הדתית וזו עדיין לא אושרה ע"י שר הדתות. כזכור, בג"צ ידון בחודש הבא בעתירה שהגישה העיריה על כך . העיכוב, בשל חילוקי דעות בין שר הדתות ליוהמ"ש שלו...

ארכיון

בתמונה: משמאל, השר אביטן. מימין רחמים דוד שנבחר ליו"ר, אבל... ומתחתיו עופר עוזי .   

מאת: אבי בן דוד

ביולי האחרון נבחרו חברי מליאה חדשים ויו"ר חדש למועצה הדתית. אלא שעד לרגע זה הם לא נכנסו לתפקידם.

למעלה מכך, הממונה היוצא עופר עוזי, מי שכזכור היה היו"ר וב26.6 מונה "זמנית" לתפקיד הממונה, עד להשלמת הליכי הבחירה במועצה חדשה ותוקף מינויו פג ב31.10 – מונה ביום שלישי מחדש לתפקיד "זמנית"...

ממ. הדתות נמסר בקצרה כי השר מינה מחדש את כל הממונים שתוקף מינוייהם פג וזאת עד להסדרת אישור המינויים. יצויין כי כי הבעיה קיימת בעשרות יישובים.  כאשר הרקע לבעיה הינו פשוט ואף מקומם:

היוהמ"ש של מ. הדתות, עוה"ד גליה קליין, נמצאת כבר חודשים בעימות לכל רוחב החזית עם השר אביטן, בסידרת נושאים. למעשה, זהו עימות קלאסי היכול לשמש דוגמה לקונפליקט המובנה בין שתי הגישות הפוליטיות באשר לסמכויות חשבים ויועצים משפטיים במשרדי הממשלה ומקור סמכותם.

בתכל'ס, גם אם חושבים שהם חייבים להיות אוטונומיים, המקרה הזה מוכיח עד כמה הבעיה מורכבת.

ומאחר והועדה המקצועית לאישור מינויים במועצות דתיות לא יכולה להתכנס ללא זימונה ע"י היוהמ"ש העומדת בראשה ולה יש השגות על תקינותם של עשרות מינויים בכל רחבי הארץ – השגות שהשר לא מוכן לקבל, הרי שהכל תקוע ונכון ל1.11 פג תוקף המינויים הזמניים ו/או הקבועים בכ- 130 מועצות דתיות  ובזמן שחלף לא היו באף אחת מהן מורשי חתימה ומקבלי החלטות.

התוצאה הישירה גרמה לאלפי עובדי המועצות לא לקבל משכורות וצעקתם עלתה השמימה. ולכן ניצל כאמור השר, שוב,  את סמכותו למנות זמנית "ממונים" (לא נבחרים) עד להשלמת הליכי אישור בועדה המקצועית וכו'.

מעט רקע: אם חשבו ראש העיר שמואל בוקסר ואנשיו כי הצליחו לסיים ב30.8 את ה"מעשה מרכבה" הפוליטי והמסובך של מינוי מועצה דתית חדשה, עם רחמים דוד בראשה, לאחר העיכוב מאז ראשית יולי, מועד הבחירה המקורי ולאחר התפטרות אחד החברים בהרכב המקורי וכל הסאגה המוכרת לקוראינו, טעו...

אמנם בכל הקשור בארצנו למועצות דתיות, בחירת רבני ערים וכו' נדרשת מיומנות פוליטית עילאית וההיסטוריה מוכיחה זאת... אבל דווקא כאן והפעם הסיפור היה פשוט, לפחות לכאורה.

אלא שאז החלה שוב סידרת תרגילי השהייה שיזמו "אנשים אחרים" לטענת היו"ר היוצא עוזי עופר (ללא קשר אליו, חלילה..) – וביניהם העלאת טענות שונות לגבי כישוריהם וניסיונם המקצועי של דוד רחמים ורחמים לוי – המועמד הנוסף לתפקיד יו"ר המועצה. כאשר לגבי רחמים דוד נטען כי אין לו נסיון ניהולי מספיק – טענה שנדחתה ע"י עורך דינו, בהסתמך על הקריטריונים הקבועים בחוק. ולגבי רחמים לוי "הזכירו" הפונים את ימי כהונתו בעבר הרחוק כיו"ר המועה"ד ואת קביעת מבקר המדינה בשעתו כי אישר תשלומי פנסיה עודפים לסגן היו"ר הרב יורם יפת וכי הדבר מטיל צל על התנהלותו, כביכול...  טענה  זו נדחתה על ידו, להבנתי,  בנימוק לפיו התשלום הותנה באישור הנהלת מ. הדתות וזו לא התנגדה. (כמו כן המבקר לא המליץ בשעתו על נקיטת הליכים כלשהם כנגדו).

טענות אלו הופנו כמובן אל היוהמ"ש של מ. הדתות, עוה"ד גליה קליין, אשר כאמור אמורה לבדוק, לכנס ועדה וכו'...

בעקבןת כך, עתרה העירייה בראשית החודש לבג"צ בתביעה להורות לשר הדתות להשלים מיידית את הליך האישור והמינוי (ולחלופין, לנמק פסילות, אם יש כאלו) ואף ביקשה מביהמ"ש צו ביניים שיאסור עליו למנות את עוזי עופר שוב כממונה זמני, עד לתום הדיון בעתירה.

יותר מכך, לא אתפלא באם השר "הזמין" את הבג"צ כנגדו, כדי להאיץ את התהליך ובכך לדחוק לפינה את היוהמ"ש שלו (...) ולמנוע המשך העיכובים...

הסיבה, להבנתי, לבקשה זו, היה החשש שמא המדינה הולכת לבחירות כלליות ובמקרה כזה, אסור על השר לאשר מינוי כלשהו עד למינוי שר חדש לאחר הבחירות...ומנסיון, התהליך הזה אורך עוד חודשים ארוכים.

שופטי הבג"צ דנו בעתירה ובבקשה האמורה והחליטו כי העתירה אכן תידון ועל הנתבעים (השר, המועצה הדתית ועוזי עופר עצמו) להגיש את תגובתם עד ה- 5/12.

אולם, באשר לצו הביניים, בקשה זו נדחתה, מהנימוק שמעמדו של עוזי עופר כרגע כלל אינו ברור וממילא כל הסוגיה תוכרע בקרוב. כך קבעו השופטים, ומיד באה המציאות וטפחה על פניהם ועתה מעמדו בהחלט ברור...

אזכיר רק כי בראיון עמנו ביולי, עת נבחרה המועה"ד החדשה, הצהיר עופר עוזי כי איננו מתכוון "לאחוז בקרנות המזבח".

מה אומרים בעיריה?

מעיריית נס ציונה נמסר (בתגובה לפירסומנו הקודם, על הגשת הבג"צ):

העירייה הגישה עתירה לבג"צ נגד השר לשירותי דת  וביקשה צו המורה על חידוש הרכב המועצה הדתית כפי שאישרה מליאת מועצת העיר בהתאם לחוק. בגצ הורה למשיבים להגיב לעתירה עד יום 5/12/20. לטובת תושבי נס ציונה יש לפעול בהקדם לאישור הרכב המועצה הנבחר כדי להבטיח המשך מתן שירותי דת מיטביים לתושבי העיר.

עד כאן התגובה הרשמית, אך ברור כי הסיפור גורם לראש העיר זעם רב ובוודאי עוד נראה התפתחויות מעניינות בנושא.

בראיון עמנו ביולי, עת נבחרה המועה"ד החדשה, הצהיר עופר עוזי כי איננו מתכוון "לאחוז בקרנות המזבח"...

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה