הקליע הנדיר שיוצר במכון איילון התגלה בחוות ההכשרה בירושלים

$(function(){setImageBanner('695e5164-ead9-4830-8e52-bd9c957a1caa','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כדור רובה שיוצר במכון איילון, כיום אתר מורשת בפארק המדע נס ציונה רחובות, אותר על ידי גן ארז, מוביל קבוצת גלאי המתכות מיינלאב ישראל, וגרם להתרגשות רבה שכן הוא נחשב לממצא נדיר וככל הידוע יש פריט אחד ממנו שנמצא בשטחים פתוחים.

גן ארז והכדור הנדיר שיוצר במכון איילון כיום אתר מורשת בפארק  המדע נס ציונה רחובות

הקליע הנדיר שיוצר במכון איילון התגלה בחוות ההכשרה בירושלים

מדי חודש יוצא צייד האוצרות גן ארז עם חבריו לקבוצת מיינלאב ישראל לאתר שרידים היסטוריים מעברה של ארצנו.

בשבוע שעבר בעת חיפוש בחוות ההכשרה בירושלים הם איתרו, באמצעות גלאי מתכות משוכלל, כדור רובה נדיר שיוצר במכון איילון הסמוך לנס ציונה.

מדובר בממצא נדיר שטרם נמצא בישראל, למרות שבמפעל התחמושת במכון איילון יוצרו מאות אלפי כדורים כאלו.

דרישת שלום ממלחמת העצמאות של מדינת ישראל.

רבים מהגולשים מכירים את אתר המורשת מכון איילון בפארק המדע נס ציונה רחובות. בביקור בו ניתן לראות כיצד יוצרו כדורים ותחמושת מתחת לאדמה כאשר מעל המפעל המאולתר פעלה, לשם הסוואה, מאפיית פיתות ולחם.

מציאת כדורים, קליעים ותרמילים באתרים בהם התקיימו קרבות היא עניים שבשגרה. גן ארז וחבריו לקבוצה אף הקימו את המוזיאון הראשון בעולם שבו כל המוצגים אותרו באמצעות גלאי מתכות. המוזיאון פועל במזכירות המועצה האזורית גן שורק.

אז נכון שכדורים ותרמילים יש בשפע, אבל את התחמושת של מכון איילון קשה מאד למצוא בשדה הקרב. ההפתעה בקרב חברי הקבוצה וגן עצמו הייתה עצומה. וכך הוא מספר:

" היינו ממש בסוף יום החיפושים בחוות ההכשרה בירושלים, יום חיפושים בשיתוף מרכז המורשת של גבעת התחמושת. החלטנו לחפש בעוד כמה פינות וכאשר מצאנו את הכדור וזהנו אותו  אחזה בנו התרגשות. זה הכדור הראשון שיוצר במכון איילון וידוע לנו שאותר. את הפריט מסרנו ישירות לידי מרכז המורשת של גבעת התחמושת והוא יוצג במקום".

ועוד זווית נס ציונית לתגלית המרגשת. מי שזיהה את הכדור הוא לא אחר מעומר שקולניק מנס ציונה, בן 15, שכבר נחשב למקור סמכות בזיהוי פריטים צבאיים.

עוד סיפורים ותגליות מרתקות בעמוד הפייסבוק של גלאי מתכות גן ארז - Gan Erez

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה