הקרב הפוליטי בנס ציונה יגיע לשיאו הערב, בישיבת המליאה שכונסה לפי דרישת האופוזיציה.

$(function(){setImageBanner('67e21f35-c866-48ec-95e3-26659ee78f88','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

חדשות נס ציונה. הערב ב18.00 תתכנס המליאה כדי לדון בהצעת "השמינייה" למנות את תומר תדהר, עמוס לוגסי ונאור ירושלמי כסגני ראש העיר, במינוי לעומתי. צפויה ישיבה סוערת...
"שקיפות" בפעולה 1: עד כה לא טרחה השמינייה לפרסם את ההסכמים ביניהם, בניגוד לחוק לכאורה, למרות שמחו בצדק כשבוקסר לא פירסם בשעתו לפני הדיון במינויים. כנראה יעשו זאת בהמשך היום, לאחר שעורך דינו של בוקסר התרה בהם אתמול !
"שקיפות" בפעולה 2: הישיבה לא תשודר לראשונה בפייסבוק כי הדוברת "לא הספיקה להיערך בזמן כה קצר".


ישיבת מועצת העיר נס ציונה צילום מסך מפייסבוק

הקרב הפוליטי בנס ציונה יגיע לשיא הערב, בישיבת המליאה שכונסה לפי דרישת האופוזיציה.

החג עבר, גם יום הזיכרון ובטרם יום הזיכרון והעצמאות, מצפה לנו הערב שיבה למציאות חיינו בנס ציונה, עם משבר פוליטי מחריף שסופו מי ישורנו.

כזכור, שלחו חברי האופוזיציה בנס ציונה (שלה הרוב עם 8 חברים כולל לוגסי) ב21.4 מכתב ובו דרישה לזמן במועד החוקי הראשון האפשרי, ישיבת מליאה שלא מן המניין, למטרת: אישור תברי"ם, מינוי ועדות כספים, מכרזים וחינוך וכן,- מינויים של תומר תדהר ועמוס לוגסי כסגנים בשכר... ונאור ירושלמי כסגן בתואר.

השבוע זימן ראש העיר שמואל בוקסר כנדרש בפנייתם את הישיבה והיא אמורה להתקיים הערב בשעה 18.00 וצפויה להוות במה למתקפות הדדיות חריפות ביותר, כאשר המינוי של מועמדי השמיניה צפוי להתקבל בהחלטת רוב, אלא אם כן החליט לוגסי שוב להתהפך...  (כאשר לפי מקורותיי כבר עשה זאת במהלך החג והגיע להבנות עם בוקסר, אך חזר בו שוב.. הוא עצמו סרב להגיב בכל הנושא בשום דרך ).

סדר יום לישיבת מועצת העיר נס ציונה פוליטיקה מקומית

מעבר לכך, בעיה נוספת שתעלה במלוא משקלה בישיבה, הינה נושא אישור התברי"ם שלא אושרו בישיבה הקודמת. השמיניה תבעה מראש העיר לקבל השלמות מידע ופרטים, כדי שתוכל לדון בהם בפרוטרוט ולא להיות "חותמת גומי", אך לדבריה לא נענתה.

כשפניתי לדוברת העיריה בנושא השיבה:

"רשימת התב״רים אשר נשלחה אל חברי המועצה, כוללת את כל הפרטים הנחוצים לנושא הכלול בזימון מליאה, כפי שעיריית נס ציונה ורשויות רבות נוספות שולחות במשך שנים, ועומדת בדרישות החוק (סעיף 13 ב' לתוספת השניה לפקודת העיריות).

חברי המועצה, ככל שמעוניינים ללמוד ולהעמיק את ידיעתם ובקיאותם, יכולים להשתמש בזכותם עפ"י סעיף 140א ולבקש עיון בחומרים, ולשאול כל שאלה במהלך ישיבות המליאה הוא הפורום הרלבנטי לדיון בנושאים שעל סדר היום."

ובעברית פשוטה, חפשו אותנו...

פרשנות פולטיקה בנס ציונה:

המשבר רק יילך ויחריף (אלא אם לוגסי שוב יפתיע...) כשלבוקסר נוח להבנתי המצב בו נמנע אישור התבר"ים ע"י האופוזיציה . זו היתה שגיאה של טירונים, כי ממילא תב"ר אינו סוף פסוק אלא הצהרת כוונות והמקום לדיון פרטני הינו בעת אישור תקציב, שטרם הוגש כזכור.  וכך יכול בוקסר לייחס לה מניעת פעולות חיוניות למען העיר ובעיקר תלמידיה, כדי ליצור עליה לחץ ציבורי.

חשובה גםהעובדה שתקציב 2024 טרם הוגש, אך כפי שכבר צפיתי כאן בשעתו, יריביו ינסו להתקיל אותו בהגשת הצעת תקציב משלהם... ובו יקצצו בסעיפים הקרובים לליבו וללב שותפיו ויגדילו מה שנראה להם וכך הלאה.

ובאופק, בל נשכח כבר מרחפת הכתובת "ועדה קרואה", אך זו יכולה להתמנות גם בראשות ראש העיר.

ועתה למילת הקסם "שקיפות" גירסת נס ציונה:

"שקיפות" בפעולה 1: עד כה לא טרחה השמיניה לפרסם את ההסכמים ביניהם, בניגוד לחוק לכאורה, למרות שמחו ובצדק על כך שבוקסר לא פירסמם בשעתו לפני הדיון המקורי  במינויים, שכשל בהיעדר רוב. אך הבטיחו "לפרסם הודעה מסודרת"  בהמשך היום, וזאת לאחר שעורך דינו של בוקסר התרה בהם אתמול !
"שקיפות" בפעולה 2: הישיבה לא תשודר בפייסבוק כי הדוברת "לא הספיקה להיערך בזמן כה קצר" כך שאם אתם רוצים לצפות ב"מחזה" כדאי שתמהרו לתפוס מקום מתוך כחמשת המקומות לאורחים בחדר הישיבות הצפוף.

תגובות:

שמואל בוקסר: פוליטיקה קטנה פוגעת בעבודה הציבורית השוטפת. בכולנו. בזמן שחברי האופוזיציה מדקלמים סיסמאות כמו שקיפות ומנהל תקין, נראה שמאחורי הקלעים נרקמות התחייבויות נסתרות, ובסופו של דבר נמנעת הצבעה לטובת רווחת התושבים, שיפור ומיגון המרחב הציבורי וקידום העשייה העירונית. אז בשם השקיפות הציבורית, פניתי אליהם לקבל תשובות, הציבור מוזמן לדרוש זאת גם.

תומר תדהר: נפרסם בהמשך הודעה מסודרת..
נאור ירושלמי, עמוס לוגסי וגלית אבינועם לא הגיבו לפנייתי. כנראה ממתינים ל"הודעה המשותפת".
סמדר מוצפי אהרוני: מצער אותי שחברי מועצת עיר שמבקשים שקיפות צריכים לקבל פנייה מעורך דין בכדי שיחשפו הסכם קואליציוני עליו הם מספרים שחתמו ביניהם.

חומר   למחשבה !

למנות 4 סגנים בשכר ברוטציה, כפי שתכנן בוקסר, זה "בזבוז כספי ציבור על תפקידים מיותרים"... אך למנות 2 סגנים בשכר לקדנציה מלאה, זו דמוקרטיה...

קחו לדוגמה את מזכרת בתיה בה זכתה סיעה מקומית חדשה "מזכרת מתעוררת" ב6 מקומות במועצה מתוך 13 והתנתה הקמת קואליציה בהיעדר כל סגן בשכר ! 

אם כי חובה לציין שהמינוי של תדהר ולוגסי לא ייכנס לפועל בהיבט השכר, כל עוד לא יאציל להם ראש העיר סמכויות, מה שמן הסתם לא יעשה. אך בהיבט העקרוני, אין שום הבדל. 

1

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה