השבוע צפויים שוב בנס ציונה גשמי זעף וסכנת הצפות. יצאנו לבדוק מה קרה עם נפגעי השיטפון לפני כחודש.

$(function(){})


תושבים עימם שוחחנו, מותחים עדיין ביקורת על תיפקוד העירייה ובהחלט חוששים מהגשמים בעתיד.
בעיריית נס ציונה מרגיעים לגבי ההיערכות, מתארים את הסיוע שקבלו הנפגעים ומספרים כי מוקד שרות לאזרח לליווי ועזרה במיצוי זכויות, נתן מענה עד כה לכ 50 פניות של תושבים.

נתי שטראוס

פרטי

התמונה הזו של קשישה מחולצת מביתה סימלה את השיטפון לפני כחודש.

כמעט חודש  חלף מאז השיטפון ותושבי רחוב העצמאות ומיקומים נוספים בעיר, שנפגעו מההצפות, רחוקים עדיין מלחזור לשיגרה.

המדובר בעשרות משפחות שבתיהם נפגעו ברמה שהצריכה ,החל מפינוי מוחלט למשך תקופה, להבדיל מהיום-יומיים הראשונים (4 משפחות בסה"כ) ועד למשפחות שסבלו "רק" נזק מהותי לציוד שבבתיהם. מלבדם היו עשרות משפחות נוספות שאמנם המים חדרו לבתיהם, אך הנזק לא היה כזה שהצריך סיוע חיצוני ואף לא הביא לתביעות ביטוח. (בשל ההשתתפות העצמית, לא תמיד יש טעם לעסוק בתביעות.)

 לבדם, יש עוד כחמישים בעלי מכוניות שנפגעו בחניון בבניין שבפינת רחוב הבנים ובעלי מכוניות במספר לא ידוע, מבין דיירי רח' העצמאות שמתגוררים בקומות השניות ודירותיהם לא נפגעו, אך המכוניות חנו ברחוב או בחניון האחורי...

שליחנו נתי שטראוס, יצא לבדוק עם כמה מהנפגעים, מה אירע בינתיים ומה דעתם עתה, על היחס שקיבלו מגורמי העירייה:

דוד חמודי בן 80 מרחוב העצמאות 6 שבעקבות ההצפה הוצף לו כל המרתף בביתו, החצר והרכבים, סיפר לו בכאב לב על הנזקים באלפי שקלים שנגרמו לו במרתף שהוצף ועל הרכב המשפחתי שניזוק ונהפך להיות "טוטאל לוס".

דוד טוען שעד היום לא הגיע לביתו נציג מהעיריה, למרות שהובטח לו שיגיע אדם ויסייע לאומדן הנזקי והגשת תביעת ביטוח. (אגב, ביתו בצמידות לעיריה .)  אך הכי כואב לו זה אובדן האלבומים והמזכרות מהבן שלו שנהרג ב 19.12.1999 בתאונת דרכים בגיל 33.

גם מרים וקנין האמנית, שמוכרת בעירנו כנגנית באקורדיון בימי שישי בבקרים ליד יוחננוף בקניותר , ציינה באוזניו שהיא די כועסת על התנהלות העיריה.  בעקבות ההצפה רכבה הוצף עד לגגו ולכן כל חומרי היצירה וההפעלה שלה שאיתם היא עובדת עם בני הגיל השלישי נהרסו, אך הביטוח איננו מכסה את מירב הנזקים האלו, לתכולה.

 עוד סיפרה שהיא "משוועת לאקורדיון חדש" שנפגע ללא תקנה בשיטפון.

אך מי שנשמע בוטה במיוחד, הינו דוד רווח, השיפוצניק מרחוב העצמאות 8, שחווה את עיקר הנזק בבית שלו.

הוא איננו חוסך במילים קשות על התנהלות העיריה בכלל וראש העיר בפרט. מעבר לטענות שהעלו כבר באותו יום, הוא ובנו עמרי, בראיונות שונים, על ההכנות הלא מספיקות, לטענתם. עוד הוא טוען כי בהצפה הקודמת בתקופת יוסי שבו (2012) יום למחרת הגיע נציג מהעיריה עם עוגיות, סוג של ג'סטה והתעניינות ואילו הפעם, לאחר שהסיפור נרגע - הרי שמאז אף נציג לא טרח, לדבריו, להגיע ולהתעניין במצבו. 

(ואנו נציין כי כפי שדיווחנו בשעתו, ראש העיר  ואנשי הרווחה כן סיירו באותו יום שבת ולמחרתו ברחוב ובבתים רבים והטענות שנשמעו בשעתו מפי התושבים כנגד העירייה להם אף נתנו ביטוי בכתבות - עסקו בהיערכות לסופה ולא בסיוע שהוגש לתושבים לאחר ההצפות, עליו דווקא לא חסכו במחמאות, כולל כאלו שנשלחו למערכת ואחד המכתבים הללו אף פורסם )

נשוב לדוד רווח. הוא מתוסכל, ולא פלא, מאחר ועד היום הוא איננו יכול להתגורר בדירתו. למזלו חברת הביטוח שלו איפשרה לו להתפנות למקום חליפי לחודשיים.  זאת כאשר סימני הבוץ והרטיבות עדין ניכרים בדירה ונקווה כי העבודות תושלמנה והם יוכלו לשוב אליה בהקדם.

גם משיחות עם מספר דיירים נוספים ברחוב העצמאות, שרובם לא רצו להזדהות, התרשמנו כי הם חולקים תחושה של היעדר סיום טיפול ושל חוסר מענה עתידי ראוי מטעם העיריה ,- לפחות לדעת התושבים. 

הוסיפו לכך את תסכולם וחששם בשל הקשיים שהם צפויים לחוות בכל הקשור להערכות הנזק והפיצוי שיקבלו מחברות הביטוח על ההצפה והחשש כי יצטרכו לספוג חלק ניכר מהנזקים.. ונבין את תסכולם הרב.

נציין כי עובדתית, למרות שסביר להניח כי אכן המגע הבין - אישי עם גורמי הסיוע - הצטמצם בשל מגבלות הקורונה והיה יותר טלפוני, בתכל'ס לא שמענו תלונות קונקרטיות על בקשות ספציפיות שלא טופלו, אם היו כאלו (ואם אלו אכן נושאים שהעירייה יכולה ואמורה לעסוק בהם.) 

ולסיום:  כמעט חודש חלף ומה שמשותף לכל אלו עימם שוחחנו, הינה הציפייה של התושבים לביקור נוסף ורצוי מיד עתה, לפני שובם של הגשמים, של ראש העיר וצוותו ברחוב. להבנתנו, הם פשוט רוצים לפגוש אותו על מנת שיוכלו לשמוע מכלי ראשון איך בכוונתו לתת מענה הולם להצפות הבאות, אם תהיינה ואולי אז יהיו מעט רגועים יותר. 

ובאשר להיערכות לקראת גשמים נוספים, כבר דיווחנו על עבודות עפר ואחרות שנעשו ועודן נעשות. בכל מקרה, ההיערכות נבחנת עתה ועל מה שנעשה ועוד ייעשה, כולל מחר ומחרתיים,  נדווח  בהמשך.

 נתי שטראוס

 דוד חמודי במרתף, שעדיין מנותק מהחשמל ומרים וקנין עם האקורדיון שנהרס. 

 

דוברת העירייה הילה עוזרי- קרופסקי מסרה בתגובה כי :

"בשל אירוע הגשם הקיצוני, אשר גרם להצפות במספר מוקדים בעיר בסוף השבוע של ה 20-21/11 יזמה העירייה מספר פעולות סיוע ותמיכה עבור תושבים שנפגעו, במטרה להעניק סיוע פרטני להתמודדויות השונות בנושא הנזקים ברכוש.

ראש העיר היה ברחוב העצמאות ובכל הנקודות שהוצפו בכל יום שבת שלאחר ליל ההצפה וביקר בבתים. הוא ערך ביקור נוסף ברחוב לשאול לשלומם של התושבים מספר ימים אח"כ.

כבר בבוקר האירוע (יום שבת) עברו עובדות סוציאליות של אגף הרווחה והשירותים החברתיים ומחלקת המתנדבים בין בתי התושבים שניזוקו. סיור נוסף התקיים שוב באותו השבוע. הסיוע שניתן כלל מיפוי צרכים, תמיכה רגשית, תמיכה חומרית, סיוע לצורך חזרה לשגרה אשר כלל שירותי ניקיון ועזרה בפינוי, צביעה, סיוע במזון והתרמת ציוד. כמו כן פתחה העירייה מוקד שרות לאזרח (שי"ל) לצורך ליווי ועזרה במיצוי זכויות ואכן, המוקד נתן מענה עד כה לכ 50 פניות של תושבים בנושא יעוץ במיצוי זכויות.

סה"כ נתנו מח' הרווחה ומחלקת המתנדבים מענה לכ 60 משפחות אשר רכושם ניזוק מתוכם 4 משפחות אשר נאלצו להתפנות מביתם בשל נזקי הסופה".

והיא הוסיפה "בעניינו של התושב דוד חמודי, בבוקר יום שבת ביקרו בביתו עובדי הרווחה ומתנדבים והעניקו סיוע ראשוני. ביקור נוסף התקיים במועד מאוחר יותר באותו השבוע. הוא קיבל הזמנה למפגש זום עם ראש העיר, הסבר כתוב בנושא מיצוי זכויות והפניה למוקד שיל לצורך סיוע פרטני"

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הואטסאפ של אתר נס ציונה נט

מבזקי חדשות נס ציונה ,הצפות בנס ציונה חדשות העיר! נס ציונה, אתר המקומון כל נס ציונה! 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה