השכנה שהצילה את חיי! ד"ר מיטל זיקרי דיטש הצילה את חיי השכן אלי מוזס במרכז הרפואי קפלן

$(function(){setImageBanner('0239b1e4-1d66-49c0-8997-8612fe97e246','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

סיפור מרגש מהחיים- אלי מוזס, בן 51 מקיבוץ קבוצת יבנה, הוכש על ידי נחש ביום שני בערב, ופונה על ידי אמבולנס למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. הרופאה שפגשה אותו בכניסה למיון ומי שלמעשה הצילה את חייו, היא לא אחרת מהשכנה שלו - ד"ר מיטל זיקרי דיטש, רופאה ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי קפלן.

דר מיטל זיקרי דיטש והשכן אלי מוזס במרכז הרפואי קפלן

השכנה שהצילה את חיי! ד"ר מיטל זיקרי דיטש הצילה את חיי השכן אלי מוזס במרכז הרפואי קפלן. 

סיפור מרגש מהחיים על השכנה שהיא לגמרי במקרה גם רופאה במרכז הרפואי קפלן והצילה את חיי השכן שלה. 

אלי הוא חקלאי שמבלה את רוב יומו בשדו. למזלו, הפעם הראשונה שבה הוכש על ידי נחש, קרתה דווקא בכניסה לקיבוץ, ליד הבוטק'ה של השומר. "ביום שני בערב, באתי ליד שער הקיבוץ לפתוח מים לאחת מחלקות העצים ששתלתי" מספר אלי, "יש שם שיחים נמוכים, ופתאום הרגשתי דקירה. הדלקתי את הפנס בטלפון וניסיתי לראות במה מדובר, אבל לא הצלחתי כי היה חשוך מידי".

הוא מפונה באמבולנס למרכז הרפואי קפלן, שם פוגשת אותו לראשונה ד"ר זיקרי דיטש, כבר בכניסה למיון. "המזל של אלי הוא שהוא הוכש במקום שהוא יכול היה להזעיק עזרה ולא באמצע השדות", אומרת ד"ר זיקרי דיטש.

"המתנדבים של איחוד הצלה הגיעו לו במהירות והעניקו לו את הטיפול הראשוני שכלל חמצן, ייצוב וקיבוע של הגפיים, וכן התקשרו ישירות לבית החולים להודיע שאלי בדרך. באופן הזה יכולנו להמתין לו כבר בכניסה למיון, בהכשות נחש הדרדרות יכולה לקרות תוך דקות ספורות בלבד, ולכן כל דקה קובעת".

אלי, שעסק בנחשים בעבר, כאשר עבד עם פינות חי, הבין ישר שמדובר בנחש. "התחלתי להתקדם לכיוון הבוטק'ה של השומר, שהיה במרחק 10 מטרים ממני, ואמרתי לו שהכיש אותי נחש", הוא אומר. "ביקשתי ממנו לקרוא לאיחוד הצלה. התחלתי להרגיש מסוחרר וקצת ערפול חושים, ובשלב כלשהו גם התחלתי להקיא ונשכבתי על הרצפה. מתנדבים של איחוד הצלה שבדקו אותי החליטו ישר להזמין אמבולנס ובמקביל להתקשר לבית החולים להודיע שאנחנו בדרך".

אלי מגיע לבית החולים כשהוא במצב קשה ומעורפל הכרה. הוא מקבל מיד עם הגעתו אנטי ונום וכאשר מצליחים לייצב את מצבו הוא מועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים.

"אלי שוחרר לביתו במהלך הסופ"ש, אחרי שאושפז מס' ימים להשגחה והמשך טיפול", אומרת ד"ר זיקרי דיטש ומוסיפה: "נראה שכבר אין דבר כזה 'עונה של נחשים' כי רק בחודש האחרון היו אצלנו במרכז הרפואי קפלן 4 מטופלים בשל הכשות נחש, וגם עכשיו מאושפז מטופל נוסף עם הכשת נחש. לכן במקרה של הכשות נחש, חשוב מאוד להגיע מיד לחדר המיון, על מנת לקבל באופן מיידי עזרה דחופה וטיפול מציל חיים".

קרדיט תמונות: המרכז הרפואי קפלן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה