בקרוב- כנסי דיירים במתחמי התחדשות עירונית בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('0d3d1ae6-9b0a-4f57-b7fe-358451dde983','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

תנופת ההתחדשות העירונית בנס ציונה באה לידי ביטוי בכנסים הנערכים יחד עם תושבי שכונות יד אליעזר ושכונת רמת בן צבי.
כל הפרטים בכתבה מיוחדת באתר החדש של המקומון כל נס ציונה

https://pixabay.com

התקדמות בתכנון מיזמי ההתחדשות העירונית בנס ציונה 

ההחתחדשות העירונית בנושא מקבלת תנופה נוספת. בתאריך 8.7 ייערך כנס הסברה לתושבי שכונת נחמיה נחמיה ולאחריו מתוכנן כנס התחדשות עירונית בשכונת בן צב סקירה מיוחדת של ההתחדשות העירונית בעיר נס ציונה כתבה מיוחדת 

מינהלת התחדשות עירונית בנס ציונה

בתחילת מרץ האחרון בישרנו לכם על  הקמת המינהלת להתחדשות עירונית, במימון משותף יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. ועל העמדתה של לנה פייפרמן-שחר בראשה .

תפקידה של המינהלת להתחדשות עירונית הוא לנהל תהליכי התחדשות בשקיפות מלאה ובאופן מקצועי, יעיל ומהיר, תוך שמירה על האינטרס הכלל עירוני מחד ועל אינטרס התושבים מאידך. זאת כאשר מטרת ההתחדשות הינה לעלות את איכות החיים של התושבים, לשדרג את תנאי המגורים הקיימים, שדרוג המרחב הציבורי, תשתיות ושירותי החינוך והחברה.

 שבעה מתחמי התחדשות עירונית ברחבי נס ציונה  

 התכניות להתחדשות עירונית בנס ציונה תאפשרנה השגת יעדים אלו על ידי קביעת זכויות, הוראות והגדלת שטחי ציבור. התכניות תקבענה הנחיות בינוי שיאפשרו את הריסת המבנים הקיימים ובניית מבני מגורים חדשים בפרויקטי פינוי בינוי בנס ציונה. ואכן, לעיר נס ציונה תפיסה תכנונית מגובשת התואמת לתכנית המתאר העירונית המקודמת בימים אלו, ומסייעת בקידום שבעה מתחמי התחדשות ברחבי העיר.
ובכן, מסתבר כי הדברים בהחלט זזים...  להלן רשימת המתחמים המקודמים בימים אלו ברחבי העיר.


מתחם יד אליעזר 

תכנית התחדשות עירונית הראשונה בנס ציונה, הממוקמת בצד הצפון מזרחי של העיר. התכנית המאושרת מוסיפה כ-400 יח"ד לאזור, מאז אישורה אנו פועלים במלוא המרץ בקידום היתרי בנייה במקום. שלב א' כבר הושלם במלואו, ושלב ב' נמצא בימים אלו בשלבים מתקדמים.

מתחם בן צבי

מתחם שממוקם בין רחובות ההסתדרות והטייסים, בשטח התכנית קיימות כ-270 יח"ד, מבני ציבור קיימים ושטחים פתוחים. התכנית המוקדמת מאפשרת חלוקת המתחם למס' תתי מתחמים ואלו נמצאים בשלבי תכנון שונים וזאת על מנת לסייע בקידומן ללא תלות אחת בשנייה.  כשלב ראשון בקידום תכנית זו, תתפרסם הודעה על הכנת תכנית (על פי סעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה). שלב זה הינו שלב מהותי, שמטרתו לאפשר התנעת תכנית להתחדשות עירונית. הודעה בעניין זה תפורסם בעוד מספר חודשים בעיתונות המקומית, ובלוחות המודעות בשכונה. העירייה תקיים כנס הסברה לתושבי המתחם כבר בחודש הבא. דיירי ובעלי עניין בקרקע יקבלו עדכון בהקדם. (בכפוף להנחיות משרד הפנים).

 מתחם אצ"ל-מרגולין 

התכנית ממוקמת בחלק הצפוני של העיר לאורך רח' מרגולין, רח' האצ"ל נמצא מדרום ורח' ירושלים מצפון. בתחום התכנית קיימות 264 יח''ד. ובתכנון המקודם מדובר על תכנית רחבת היקף שתכלול שטחים פתוחים, שטחי ציבור ותוספת גדולה של יח"ד. התכנית נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים והעירייה תעדכן את התושבים עם קידומה.

מתחם נחמיה 

עיריית נס ציונה פועלת בשיתוף פעולה עם הרשות להתחדשות עירונית על קידום תכנית למתחם "נחמיה". לאור העובדה כי נבחנה הכדאיות הכלכלית, נמצא כי המתחם לא יוכל לשאת את היח"ד הנדרשות לצורך רווחיות ולכן העירייה ביקשה כי תוקצה קרקע משלימה בתכנית נס/155 (כפר אהרון). הרשות נמצאת בשלבים מוקדמים של התכנון ורוצה לשתף את דיירי המתחם לאורך ההליך. לכן חשוב לעירייה לקיים כנס תושבים בהקדם. נקבע מועד עבור הכנס שיתקיים ב - 08.07.20 ובו יוצגו דברי הסבר לתכנית ומתווה לקידום. (בתיאום להתניות משרד הבריאות).

מתחם רחוב העצמאות בנס ציונה 

התכנית ממוקמת על רחוב העצמאות, סמוך לפארק הספורט מצפון וממערב רח' וייצמן. בשטח התכנית קיימות 44 יח''ד במבנים בני 2 קומות ובמבנה מגורים בן 3 קומות מעל קומת עמודים. התכנית מציעה בחלק הדרומי חיבור לציר ויצמן דרך רחוב מקווה ישראל ולרחוב קיבוץ גלויות לרחוב העצמאות. התכנית הוצגה לוועדה מחוזית וכרגע נמצאת בשלב בחינת חלופות בינוי חדשות למתחם.

מתחם מרכז העיר נס ציונה 

 בעקבות תכנית קיימת שאושרה בשנת 2015, נתקלה הרשות בקשיים לקידומה. העירייה עומדת בקשר עם הוועדה המחוזית מרכז בנוגע להמשך קידום ובחינת חלופות בינוי.

מתחם רחוב הבנים 

 קיימת תכנית למתחם משנת 2009, קידום תכנון ע"פ תכנית זו תלוי בבעלי עניין בקרקע.

בהקשר לדברים אלו אמר ראש העיר נס ציונה שמואל בוקסר:
"אני רואה את ההתחדשות העירונית כאחד הנושאים הבוערים ובראש סדר העדיפות העירוני. תהליך שבו עיריית נס ציונה מעורבת בניהול הפרויקטים ברמה שכזאת, ישמור על האינטרסים העירוניים יחד עם אלו של התושבים במתחם. אני עברתי בתקופת חוגי הבית בין עשרות דירות ישנות, ללא נגישות וללא תנאי מחייה נאותים, שטחי ציבור ללא פיתוח והיעדר פתרון מגורים לזוגות צעירים, ילידי העיר. כל אלו מול עיני בחזון ההתחדשות, והקמת המנהלת הינה צעד ראשון להגשמתו."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה