התחדש מאבק למניעת מיזוג מי ציונה עם הבאר השלישית

$(function(){setImageBanner('7d53a903-ce65-4e9e-8a97-a641c4d5df46','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מתחדש המאבק למניעת  מיזוג תאגיד מי ציונה עם התאגיד של רחובות השכנה - הבאר השלישית שעלה שוב על הפרק עם מינוי השר זאב אלקין לשר משאבי המים האם נס ציונה תצליח לשמור על עצמאות

צילום יחצ

התחדש המאבק על עצמאות מי ציונה ונגד המיזוג תאגיד הבאר השלישית של רחובות 

עם מינוי השר זאב אלקין לשר משאבי המים מתחדש המאבק למניעת  מיזוג תאגיד  מי ציונה עם התאגיד הרחובותי- הבאר השלישית על רקע החוק תאגידי המים שקובע שיש לצמצם את מספר התאגידים. 

החוק שהצית את המאבק

נפתח בתזכורת: בסוף שנת 2018 , יום לפני התפזרות הכנסת והליכה לבחירות,  עבר תיקון לחוק תאגידי מים וביוב שקבע שמספר תאגידי המים יצומצם ל- 30 במקום 56 תאגידים הקיימים היום. לפני כחודש, פורסמה מפת שיוך תאגידי מים ל- 30 חברות אזוריות. לפי המפה תאגיד"מי ציונה", אשר כבר כולל גם את קרית עקרון ומזכרת בתיה,- אמור להתמזג עם התאגיד "הבאר השלישית" של עירית רחובות..
הליכי  המיזוג אמורים להתחיל ב 1.8.2020 ולהסתיים עד 31.11.2020.

אלא שהמהלך מיזוז מי ציונה עם התאגיד הבאר השלישית לא צפוי לעבור כה בקלות..

מרכז השלטון המקומי, כמו גם רוב רובם של ראשי הרשויות המקומיות, כולל וכמובן ראש העיר שמואל בוקסר,  מתנגדים לצמצום מספר התאגידים ומיזוגם לתאגידים אזוריים, וזאת בראש וראשונה  מחשש לפגיעה ברמת השירות לתושב.
ולכן, מרכז השלטון המקומי, פורום 15 הרשויות הגדולות, וראשי רשויות רבים פנו בכתב אל השר למים זאב אלקין בבקשה לדחות את מועדי המיזוג ובכלל לשקול את נחיצותו. יש לזכור  כי הרשויות המקומיות הן בעלות המניות של התאגידים, ולכן נדרשת הסכמתן למיזוג התאגיד עם תאגיד אחר.

ראשי הרשויות המרכיבות את תאגיד מי ציונה ( נס ציונה, מזכרת בתיה, קריית עקרון) מתנגדים למיזוג עם הבאר השלישית מכמה סיבות:
תאגיד מי ציונה נחשב לתאגיד מצטיין, והינו בין התאגידים היעילים ביותר שעושה עבודה מצוינת . התאגיד משקיע בתשתיות מים וביוב לפחות פי 2 מהמינימום הנדרש ממנו, תוך שיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות. כל מדי המים בתאגיד הינם מדי מים חכמים שמשדרים מרחוק ומתריעים על חשד לנזילה בפני התושבים. לטענתם, התאגיד נותן שירות מעולה לתושבים, ומכתבי תודה מעידים על כך.

המיזוג עלול להביא  לפגיעה ברמת השירות לתושבי נס ציונה, מזכרת בתיה וקריית עקרון. בתאגיד מקומי רמת השירות היא יותר אישית ונגישה לתושב מאשר בתאגיד אזורי. 
התאגיד של רחובות עתיד להיות הפסדי החל משנת 2020, בעוד שתאגיד מי ציונה הינו תאגיד רווחי. עודפי הרווחים של התאגיד מאפשרים לבצע עבודות פיתוח רבות יותר. 

המיזוג יגרום להוצאות מיותרות הנדרשות לביצוע הליך המיזוג כמו העסקת יועצי מס, יועצים משפטיים, תשלום מס רכישה בהעברת נכסים מחברה לחברה. גם הוצאות התפעול של החברה הממוזגת יגדלו בגלל הגדלת תחום השליטה , ביזור אתרי תפעול ושרות לקוחות והצורך באיחוד מערכות המחשוב. על כן, המיזוג לא יביא לחסכון בעלויות.  המיזוג לא יביא להורדת מחירי המים.  כבר היום מחושב תעריף המים כאילו מספר התאגידים עומד על עשרה בלבד, בארץ כולה.

עוד מציין יו"ר התאגיד- עו"ד שאול רומנו, חבר מועצת העיר, כי לחברה אזורית חסרון מובנה בעבודה מול הרשויות המקומיות הנכללות בתוכה. כי בעוד שתאגיד מקומי זוכה לתמיכה ושיתוף פעולה של הרשויות המקומיות, החברה האזורית תתקשה מאוד להגיע לאותן התוצאות. 
.
אגב, לא מעטים מראשי הרשויות סבורים כי מוטב כבר לבטל לחלוטין את התאגידים ולהשיב את משק המים לניהול העיריות, תוך כדי הקפדה מירבית על "משק כספי סגור" עם חשבונות בנק נפרדים וגורמי פיקוח חיצוניים, להבטחת האי תלות  הליכי  המיזוג אמורים להתחיל כבר  ב 1.8.2020 ולהסתיים עד 31.11.2020.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה