התפתחות בקרב על בית הכנסת "בן פורת יוסף", ביהמ"ש דחה עתירה בנושא נגד העיריה

$(function(){})

קבוצת "מתפללים שאינם קשורים לסכסוך" עתרה לביהמ"ש בתביעה להורות לעירייה לפתוח מחדש את בית הכנסת. אך השופט "יעץ" להם למשוך את העתירה - לאחר שהעירייה טענה כי הם "אנשי קש" של עמותת בן פורת יוסף ןהעומד בראשה דוד דימרי.. וכי הציגו מצג שווא בביהמ"ש.
וכאשר טענו כי אין להם היכן להתפלל, ציין השופט כי העיריה הציעה מספר פתרונות ביניהם אולם ויצו הקרוב לבית הכנסת, או אוהל שישמש לתפילה כפי שהוקצה לעמותה היריבה, אך כל ההצעות הללו נתקלו בסירוב.

ראו את פסה"ד כולו מצורף

פרטי

לאחרונה עתרה קבוצת מתפללים לבית המשפט המחוזי, בתביעהלהורות לעיריית נס ציונה לפתוח את בית הכנסת אשר נסגר כזכור ולטענת העירייה " עקב הפרות חמורות של תקנות הקורונה ואירועים אלימים אשר סיכנו את באי בית הכנסת."

כאמור, בתום הדיון, דחה בית המשפט את טענות המתפללים ו"יעץ" להם למשוך את עתירתם, כדי שלא ייאלץ לחייבם בהוצאות וכך עשו והעתירה נמחקה.

העירייה טענה בדיון כי בית הכנסת בן פורת יוסף יושב במבנה ציבורי ונועד לתת מענה לציבור תושבי העיר. בשל מאבקים בן שתי עמותות שונות המתפללות בבית הכנסת, אירעו במקום אירועי אלימות מילולית ופיזית על בסיס יום יומי. אירועים אלו סיכנו את כלל המתפללים במקום. בנוסף התקיימו במקום הפרות בוטות של תקנות הקורונה, בימים בהם רמת התחלואה בעיר הייתה גבוהה. לאור גילויי האלימות בבית הכנסת, החליטה עירייה נס ציונה לקחת על עצמה את ניהול בית הכנסת במטרה לאפשר את המשך השימוש במבנה, לטובת כלל קהל המתפללים. העירייה מינתה עובד עירייה אשר הפעיל את בית הכנסת, זאת עד סיום הליך הקצאה חדש עליו החליט בית המשפט. ההליך נמצא בעיצומו, ועמותות שונות הגישו בקשה לקבלת ההקצאה. למרות פעולות העירייה, האלימות בבית הכנסת לא פסקה והרחיקה מתפללים רבים אשר נאצלו לחפש מקום תפילה אחר. לפיכך החליטה כאמור העירייה לסגור את בית הכנסת עד לסיום הליך ההקצאה.

ואילו העותרים טענו כי אינם מעורבים בסכסוך וכל רצונם הוא לשוב ולהתפלל בביהכ"נ. 

אלא שנציגת העירייה, עוה"ד מירב קנזי הציגה ציטוטים מהנספחים לכתב התביעה שהועתקו למעשה מילה במילה מתביעות קודמות של דימרי ושות' אנשי עמותת "בן פורת יוסף" המנהלים כזכור מאבק להשבת השליטה בביהכ"נ לידיהם.

עוד טענה כי בתביעה מופיעים נתונים הידועים אך ורק למר דימרי ולכן ברור כי העותרים הינם מעין אנשי קש שלו.וכי הם ניסו להטעות את ביהמ"ש כאשר טענו כי הם נאלצים להתפלל במגרשי חניה...!.וכי המועד האחרון להתנגדויות בדיוק הסתיים ובקרוב תדון ועדת ההקצאות ותקבע למי מהעמותות יינתן הניהול

לבסוף קיבל בית המשפט את הסברי העירייה ואת הניסיונות למצוא פתרונות חלופיים, עם סגירת בית הכנסת, עבור ציבור המתפללים. כאשר טענו העותרים כי אין להם היכן להתפלל, השיב כבוד השופט אחיקם סטולר כי העיריה הציעה מספר פתרונות ביניהם אולם ויצו הקרוב לבית הכנסת, או אוהל שישמש לתפילה כפי שהוקצה לעמותה אחרת, אך כל ההצעות הללו נתקלו בסירוב.

ראש העיר שמואל בוקסר:

עשינו את כל המאמצים לאפשר תפילה בבית הכנסת, לרווחת ציבור המתפללים, למרות המחלוקות הקשות. לצערי, גילויי האלימות והפרת הנחיות החוק, לא הותירו בידינו ברירה, אלא לסגור את בית הכנסת עד להשלמת הליך ההקצאה. אני שמח שבית המשפט הבין, כי גם לאחר סגירת בית הכנסת נתנו פתרונות חלופיים עבור ציבור המתפללים. כולי תקווה כי עם השלמת הליך ההקצאה, המתפללים יוכלו לשוב לבית הכנסת ללא אלימות ובלי לסכן את ציבור המתפללים.

רוצים לקרוא את פסה"ד ?

ביהמש

ביהמש

ביהמש

ביהמש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה