ועדת איכות הסביבה בעיריית נס ציונה דנה בהשלכות הרחבת חוק הפיקדון

$(function(){setImageBanner('89e6b501-4ac5-49d1-8bcb-84b4d7a103da','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

התכנסה כדי לדון בשינויים שמשפיעים גם על ניהול מערך המחזור בעירועודכנה כי בעיר יוצבו פחים נוספים והם יפונו במרווחים קצרים יותר וכי נתוני המחזור בעיר גבוהים ומרשימים.
בדיון שהתקיים בוועדה העלו המשתתפים שורת רעיונות להטמעת נושא המחזור בציבור.
בוקסר: אנחנו פועלים להגדלת הפריסה של הפחים הכתומים ולהגברת קצב הפינוי"

פרטי

ועדת איכות הסביבה בעירייה התכנסה השבוע לדיון בשינויים בחוק הפיקדון וההשלכות העירוניות על מערך המחזור וניהול הפסולת בעיר. כידוע, בתחילת החודש, חוק הפיקדון הורחב והוא כולל גם בקבוקי משקה הגדולים (ליטר וחצי ומעלה), וכעת גם אותם ניתן להחזיר למרכולים לקבלת ההחזר על דמי הפיקדון.

הישיבה נערכה בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר, סגן ראש העיר נאור ירושלמי העומד בראש הועדה, סמדר אהרוני סגנית ומ"מ ראש העיר, רפאל קריספיל, מנהל אגף שפ"ע  וחברי המועצה גיל אנוקוב ופנינה זיו.

רפאל קריספיל, מנהל אגף שפ"ע, הציג למשתתפים סקירה מפורטת על היערכות העירייה למצב החדש, שמהווה אתגר לציבור ולעירייה, ומטיל משימות ועלויות נוספות על המערכת. נאור ירושלמי ציין, שמבדיקה שנעשתה ב-6 מרכולים מרכזיים ברחבי נס ציונה עולה שבכולם מקבלים בקבוקים לפיקדון בצורה נאותה, וזאת הדרך המועדפת לטיפול בהם. 

רפאל קריספיל עדכן כי בהתאם לחוק, כלובי המיחזור יוצאו מרחבי העיר באופן מדורג. במטרה לתת מענה מיטבי לגידול פסולת הפלסטיק, תורחב הפריסה של הפחים הכתומים. על פי קריספיל, יוצבו פחים נוספים במרכזי מחזור ובמקומות בהם תעלה דרישה, והם יפונו במרווחים קצרים יותר מבעבר. הוא ציין שנתוני המחזור בעיר גבוהים ומרשימים, ומעידים על נכונות גבוהה של הציבור להפריד פסולת ולמחזר באמצעים שהועמדו לרשותו.

בדיון שהתקיים בוועדה העלו המשתתפים שורת רעיונות להטמעת נושא המחזור בציבור. בין היתר הוצע להגביר את ההסברה דרך מערכת החינוך, להיעזר בפרויקט המחויבות האישית של תלמידי התיכון, לשלב את הנושא בעבודה הקהילתית הנעשית עם קבוצות ומגזרים שונים, להגביר את הפיקוח בפארקים ובגינות הציבוריות ולהציב פחים כתומים בקרבת בתי כנסת בהם מתקיימים אירועים שכוללים שימוש מסיבי בכלי חד"פ ובקבוקי שתיה.

אתי דואניס, יו"ר ויצו בנס ציונה, סיפרה על פעילות הקיימות הנעשית בסניף ויצו בעיר בנושא בגדים, במטרה למנוע מכמה שיותר בגדים להפוך לפסולת טקסטיל. הפעילות כוללת איסוף בגדים, הפעלת הביגודית, קורס למיחדוש בגדים, "מסיבת החלפות" ועוד.

אורן יגאנה, נציג ציבור בוועדה ולשעבר חבר מועצה, הזכיר שהמועצה קיבלה בעבר החלטה לעבור לשימוש בכלים רב פעמיים בישיבות.

ראש העיר שמואל בוקסר אמר: "ישום חוק הפיקדון הוא אתגר איתו נתמודד בזמן הקרוב. תושבי נס ציונה ממחזרים ואנחנו נעשה כל שביכולתנו שהנגיש את מתקני המיחזור לתושבים. כבר עכשיו אנחנו פועלים להגדלת הפריסה של הפחים הכתומים ולהגברת קצב הפינוי".

.

בסיכום הדיון שיבחה הועדה את היערכות אגף שפ"ע לשינויים בתחום הפסולת ואת העבודה המאומצת שהוא עושה בנושא מחזור. הוועדה קראה לעיריה להנהיג "דוגמה אישית" בנושא ניהול פסולת, ובין היתר להציב פחים כתומים במטבחונים בבנייני העיריה, ולצמצם ככל האפשר את השימוש בחד"פ בישיבות המועצה והוועדות. עוד המליצה הועדה להגביר את מאמצי ההסברה וההטמעה בנושא מחזור, כולל באמצעות פרסום משותף של דרכי הטיפול בזרמי הפסולת השונים ועבודה מול קהילות וארגונים בעיר.

קרדיט צילום: סטודיו חובב

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה