שר החינוך אימץ את מסקנות ועדת תירוש. המשמעות- שיפור ציוני הבגרות לרבבות תלמידים לאור ביטול מנגנון השק"ד

$(function(){setImageBanner('b3b9bebd-a358-4153-af89-746cded22290','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

שר החינוך, יואב גלנט, הורה על ביטול שק"ד קורונה קיץ תש"ף. כ- 12% מהתלמידים שמנגנון שק"ד קורונה הוריד את ציוניהם. בסוף הכתבה הדוח המלא להורדה מאתר נס ציונה נט חדשות חינוך.

שר החנוך יואב גלנט צילום מתוך עמוד הפייסבוק

מנגון השק"ד בוטל-  ציוני הבגרות של אלפי תלמידים ישתפר 


החלטת שר החינוך התקבלה על רקע ממצאי ועדת תירוש שמצאה: מנגנון שק"ד קורונה שנקבע עוד טרם כניסתו לתפקיד יצר הטיות וטעויות בקביעת הציונים ממירי הבגרות .משרד החינוך וועד ראשי האוניברסיטאות סיכמו: מעמדן של תעודות הבגרות תש"ף, תשפ"א ותשפ"ב , תכובדנה כבשנים עברו. 

מהו מנגנון השק"ד- שיקלול דיפרנציאלי של ציוני הבגרות. כך נפגע התלמיד הבודד מציוני הסביבה 

בכל מועד בחינות בגרות מאתרים בתי ספר שבשאלונים שבהם נבחנו תלמידיהם נמצא פער חריג בין ממוצע הציון השנתי לבין ממוצע ציון הבחינה, על פי המודל הסטטיסטי שפותח באוניברסיטה העברית, בשיתוף עם לשכת המדען הראשי של משרד החינוך. לאחר מכן הציונים מתוקננים לפי נוסחא מתמטית מורכבת. כתוצאה מכך חלק מהתלמידים נפגעים בציון הסופי. 

כעת בוטל מנגנון זה. 

בתום עבודה של כחודשיים וחצי, הגישה  ועדת תירוש את סיכום מסקנותיה אודות בחינות הבגרות של שנת הלימודים הקודמת, תש"ף. כזכור, הוועדה מונתה על ידי שר החינוך, יואב גלנט, על רקע התקלות הרבות שנמצאו בגיבוש וביישום מתווה בחינות הבגרות שנקבע במועד קיץ תש"ף עוד טרם כניסתו לתפקיד. שר החינוך ביקש שהמערכת תפיק לקחים לצורך גיבוש ויישום מתווה ראוי לבגרויות חורף וקיץ תשפ"א (שנת הלימודים הנוכחית).

פעילות וועדת תירוש בנושא שקלול דיפרנציאלי לציוני הבגרות 

הוועדה שוחחה עם כל גורמי המקצוע במטה המשרד, אשר עסקו בבגרויות קיץ תש"ף, עם מנהלים מורים ועם ארגון המורים העל יסודי. כמו-כן, היא עיינה ביסודיות בכל המסמכים אשר הובאו בפניה, ובחנה לעומק את נוסחת שק"ד קורנה. לנוכח כל אלה, העלתה הוועדה שורה רחבה של מסקנות, שחלקן אומץ ויושם על ידי שר החינוך, יואב גלנט ומנכ"ל המשרד, עמית אדרי. הן פורסמו זה מכבר לבתי הספר ולציבור הרחב, לקראת בגרויות חורף שהתקיימו בחודש פברואר האחרון (הן תוצגנה בהמשך) כדי למנוע פגיעה מתמשכת בתלמידים.

חברי וועדת תירוש לביטול מנגנון השק"ד

  • גב' רונית תירוש (יו"ר) – מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, בעלת מומחיות פדגוגית
  • פרופ' מיכל בלר - מקימת ראמ"ה ונשיאת מכללת לוינסקי לחינוך, מומחית במדידה והערכה חינוכית, פסיכומטריקה  וטסטולוגיה.
  • ד"ר ענת בן סימון- מנכ"לית המרכז הארצי לבחינות והערכה, מומחית לפסיכומטריקה סטטיסטיקה וטסטולוגיה. 
  • פרופ' ויקטור לביא– המחלקה לכלכלה, האוניברסיטה העברית, מומחה לכלכלת חינוך וחבר בוועדת דוברת.
  • גב' יפה פס – מנהלת האגף לחינוך על-יסודי לשעבר, יועצת פדגוגית ב"מרכז מדעני העתיד", מומחית לפדגוגיה.

 לחצו כאן --> דוח ועדת תירוש ביטול שק"ד לצפייה והורדה מאתר נס ציונה נט 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה