זהירות מעצי תאנה ! שתי ילדות סבלו מכוויות ושלפוחיות בעור כתוצאה מחשיפה לעץ תאנה.

$(function(){})

שתי ילדות סבלו מכוויות ושלפוחיות בעור כתוצאה מחשיפה לעץ תאנה.. אחת הילדות, בת 5 מבית חשמונאי, אושפזה במרכז הרפואי קפלן עם כוויות בדרגה 2. לקרוא וללמוד להיזהר!

תמונות באדיבות המשפחה

זהירות מעצי תאנה ! שתי ילדות סבלו מכוויות ושלפוחיות בעור כתוצאה מחשיפה לעץ תאנה.


ביום שישי, הגיעה למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ארבל דובובסקי, בת 5 מבית חשמונאי, כשהיא מלווה בהוריה. "ביום רביעי טיילנו עם המשפחה של אישתי בעין חמד, וארבל והבת של בת הדודה של אישתי שיחקו בנחל" מספר בר דובובסקי, אביה של ארבל. "ראינו שהן שוברות שיח ומשיטות אותו בנחל, לא ממש שמנו לב באיזה צמח מדובר". 


המשפחות חזרו הביתה עוד באותו היום, ולדברי האב, בר, ההורים שמו לב שהילדה סובלת מאדמומיות קלה ביד: "חשבנו שמדובר באדמומיות מהשמש, וגם למחרת אחרי שהתלוננה על כאבים קלים, מרחנו לה אלוורה וחשבנו שבזאת זה יגמר". הוא מוסיף ומספר, "התלונות על כאבים התגברו מעט, אבל עדיין לא ראינו משהו מעבר לאדמומיות וקושי קל לפתוח את היד באזור המפרק". בלילה שבין חמישי לשישי, מעירה ארבל את הוריה באמצע הלילה, אז כבר מבחינים ההורים שעל כף היד הופיעה שלפוחית. 
"התייעצנו בבוקר עם ד"ר מריאנה סרייב, רופאת ילדים בכללית, ואחרי שהחלו להופיע שלפוחיות נוספות, היא המליצה שנפנה למיון", מספר האב.


ארבל והוריה מגיעים ביום שישי למלר"ד הילדים המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, אבל הרופאים מזהים מהר מאוד שלא מדובר בכווית שמש. 

ד"ר דויד בן הרוש, מומחה לפלסטיקה במרכז הרפואי קפלן: "הילדה הגיעה עם כוויות בדרגה 2 שהתבטאו בכאבים עזים ושלפוחיות גדולות בידיים, ומקבלת במלר"ד הילדים טיפול ראשוני של ניקוז השלפוחיות וחבישה. ההורים סיפרו על חשיפה לא משמעותית לשמש, אבל הפיזור של הכוויה, לצד העובדה כי ההופעה היתה הדרגתית - גירוי, אודם ואחרי יומיים הופעה של שלפוחיות באמצע הלילה - גורמים לנו להבין שלא מדובר בכוויה משמש". הוא מוסיף ואומר: "אחרי בירורים מעמיקים והתייעצויות שעושים ההורים, מתברר כי גם החברה ששיחקה עימה פיתחה דלקת דומה, וההורים מגלים שהילדות שיחקו עם ענף של עץ התאנה. למעשה, כימיקלים מהצמח הגיבו לאור השמש ויוצרים פגיעה באפידרמיס (שכבת העור העליונה) עד לכדי התפתחות שלפוחיות. התגובה מתפתחת לאורך ימים ויכולה להימשך שבועות עד להחלמה". 


"הופתענו מאוד לגלות שגם הילדה שארבל מיה שיחקה איתה חווה את אותן תסמינים", אומר בר. "לא חשבנו אפילו לשאול את בת הדודה של אישתי בהתחלה, עד שהבנו שכנראה שהדברים קשורים זה בזה". 


ד"ר בן הרוש מוסיף: "הטיפול המיידי אחרי חשיפה הוא שטיפה של העור ומניעת חשיפה לשמש, וכאשר התגובה מחמירה יש לטפל בסטרואידים מקומיים, הטריית שלפוחיות, קומפרסים, מניעת בצקת ואיזון כאב. חשוב לציין כי לא מדובר בצמחים אקזוטים שגורמים לתגובה, אלא צמחים יותר נפוצים דוגמת תאנה, סלרי וגזר". 

בר מוסיף: "התייעצנו גם עם ד"ר לנה נוביציקי מהכללית שחיברה אותנו לד"ר אתי שגיא, רופאת עור ומנהלת מרפאה בן גוריון כפר סבא, שהיא זו שזיהתה שהכוונה מקורה בצמח, ולמען האמת לא הייתי מדמיין שמצמח כמו תאנה תתפתח לילדה תגובה כזו, ולכן חשוב לי שכמה שיותר הורים ידעו ויהיו מודעים על מנת שיוכלו להיזהר. אני מעריך מאוד את הטיפול שניתן לארבל במרכז הרפואי קפלן ומבקש להודות לצוות הרפואי על הטיפול המהיר".

תמונות באדיבות המשפחה .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה