$(function(){setImageBanner('0e9ab212-4fb3-4cf0-9dbf-49246ce42136','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות בבית החולים אסותא-אשדוד, אמר כי "השאלה היא לא אם, כי אם מתי, יגיע לישראל הזן החדש של הקורונה, שמאיים כרגע על ארה"ב. ברור שהוריאנט החדש, נמצא בדרכו אלינו והוא יגיע מהר מאוד, אולי בתוך שבועות".

"חבר חדש" במשפחת האומיקרון מאיים לחדור לישראל. מדובר בזן חדש הנושא את השם XBB.1.5, והוא הצליח בתוך שבוע להכפיל את תפוצתו מ-21.5% ל-41% בנדבקים החדשים בארה"ב.
מקורו של הזן בהודו והוא גם זה האחראי להתפרצות החדשה בסין, הגורמת לכ-37 מיליון נדבקים ביום.
הממשל האמריקאי עוקב בדאגה אחרי הזן החדש וכבר נקט בצעד ראשון: חיוב המגיעים מסין להציג בדיקת PCR מ-48 השעות האחרונות. גם בישראל הנחה שר הבריאות החדש אריה דרעי, לדרוש בדיקה שכזו.

ד"ר שורק אמר עוד ש"בניגוד לווירוסים אחרים – אין הפוגה בין גלי הקורונה. הוריאנט שנפוץ כעת בסין ומאיים על ארה"ב אלים פחות מהזנים שהכרנו בתחילת המגיפה, אולם הוא מתפשט הרבה יותר מהר והבעיה העיקרית היא שהוא מייצר עוד ועוד תת זנים, גל אחר גל. העובדה שמישהו חלה לפני חודשיים-שלושה לא אומרת שלא יידבק בתת זן חדש".

אנדרו פקוש, וירולוג מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, הסביר כי ייחודו של הזן החדש הוא במוטציה המאפשרת לו להיקשר טוב יותר לתאים. חשש נוסף הועלה על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולומביה, שהזנים החדשים מסוג XBB עלולים לפגוע ביעילות החיסונים. תת וריאנטים של הזן עמידים גם בפני תרופת ה-Evusheld.

מתכוננים בישראל לזן החדש:

על רקע החששות מפני התפשטות נגיף הקורונה בבייג'ינג, ערך שר הבריאות החדש, אריה דרעי, ביום הראשון לכניסתו לתפקיד, דיון בנושא במשרדו. בעקבות הדיון החליט השר לחייב את חברות התעופה הזרות הטסות בין סין לישראל להעלות אזרחים זרים לטיסה רק בכפוף לבדיקת PCR שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה.

בדיון שנערך בסוף השבוע (ו') השתתפו פרופ' נחמן אש, מנכ"ל המשרד ומחליפו המיועד משה בר סימן טוב, שעמד בראש המשרד בתחילת המגיפה. כן השתתפו פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס. בין שאר ההחלטות שהתקבלו: משרד הבריאות ממליץ לישראלים להימנע מהגעה לסין שלא לצורך חיוני;  הדרג המקצועי יעקוב אחרי נתוני התחלואה. בנוסף, הוחלט להקים עמדות דיגום וולונטריות בנמל התעופה בן גוריון לישראלים ולאזרחים זרים שיגיעו מסין.

בארה"ב, ממשל ביידן הודיע על שינוי המדיניות עבור הנכנסים לארצות הברית מסין. החל ב-5 בינואר יידרשו הנוסעים המגיעים לארה"ב מסין, כולל הונג קונג ומקאו, להציג בדיקות שליליות ל-Covid-19

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה