חדש בבית החולים קפלן: מרכז לוטוס חדר אקוטי לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

$(function(){})

ביום ראשון, ה-6 נובמבר 2022, יפתח לראשונה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית "מרכז לוטוס" לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. מדובר בחדר אקוטי- המעניק טיפול רחב טווח לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בשבעת הימים שלאחר התקיפה. עד היום, בכל אזור השפלה היה קיים רק חדר אקוטי אחד, וכעת גם המרכז הרפואי קפלן יוכל לתת מענה במידת הצורך.

בית חולים קפלן רחובות צילום דוברות קופח כללית

חדר אקוטי לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית יפתח במרכז הרפואי קפלן מרכז לוטוס

מטרתו של החדר האקוטי הוא להוות מרכז ייעודי לטיפול רפואי ראשוני לאחר התקיפה, ויעניק טיפול לנשים, גברים, ילדות וילדים. החדר מופעל על ידי צוות רב מקצועי הכולל רופאות ורופאי נשים וילדים, אחיות ועובדות סוציאלית, אשר עברו הכשרה ייעודית לטיפול בנושא. במסגרת החדר מתבצעות בדיקות וניתן טיפול ראשוני לאחר התקיפה, כגון בדיקות הריון, בדיקות וטיפול במחלות מין ועוד. בנוסף, ניתן ליווי סוציאלי וכן טיפול נפשי רגשי, הכולל הסברים על התהליך הרפואי לצד תמיכה וסיוע להמשך התמודדות עם התקיפה.

במקביל לטיפול הרפואי, מתבצעות בחדר פעולות שמטרתן לסייע ככל הניתן בתהליך החקירה ולאפשר לנפגעת להתלונן ולהגיש תלונה במשטרה. איסוף הראיות מתבצע על פי פרוטוקול משרד הבריאות ואינו מותנה בהגשת תלונה על ידי המתלוננת.

על מנת להתקבל ל"מרכז לוטוס" ניתן להגיע בפניה ישירה לבית החולים, אך במקביל, ניתן גם ליצור קשר טלפוני במידת הצורך: 08-9441580.

ד"ר נטע מלר, מומחית בגניקולוגיה ומנהלת מרכז לוטוס לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, במרכז הרפואי קפלן: "החדר האקוטי נותן למעשה לנפגעת את המענה המקיף שהיא זקוקה לו, הכולל טיפול רפואי, תמיכה וליווי נפשי וכן איסוף ראיות לצורך הגשת תלונה, במידה ותבחר. צוות רחב הכולל רופאות נשים, רופאי ילדים, אחיות ועובדות סוציאליות, יתן מענה לנשים, גברים, ילדות וילדים, ככל שידרש, ובכל שעות היממה. לכן, ישנה חשיבות רבה לכך שנפגעת תקיפה מינית תגיע דווקא לבית חולים בו יש חדר אקוטי, גם בשביל לקבל את המעטפת הנדרשת, הן מבחינה רפואית והן מבחינה נפשית, וגם בשביל שיתאפשר לבצע את איסוף הראיות שיוכל לשמש אותה ואת רשויות החוק במידה ותבחר להגיש תלונה".

לאה בר-אל, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית, המרכז הרפואי קפלן: "הטראומה הנגרמת לאחר תקיפה מינית מחייבת התייחסות שונה מכל מקרה רפואי אחר, שאינה מסתכמת רק בטיפול הרפואי. 'מרכז לוטוס', החדר האקוטי החדש שנפתח בקפלן, לא מעניק רק את העזרה הראשונית הנדרשת, אלא מעטפת של ליווי ותמיכה נפשית לאורך הבדיקה, ובמידת הצורך המשך ליווי, על ידי צוות רב תחומי שעבר הכשרה ייעודית לטובת הנושא. זוהי בשורה אמיתית לנפגעות, שלא יאלצו יותר להיגרר מבית חולים לבית חולים, ברגע הקריטי והמשמעותי לאחר התקיפה, ויוכלו לקבל את המענה הנדרש כאן ב'מרכז לוטוס' בקפלן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה