חוויות מפרויקט חג הפורים של מרכז הצעירים

$(function(){setImageBanner('48858a80-63a2-4a73-a598-2840b6344dde','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בשנה האחרונה נוצרה תכנית מקיפה למען צעירי העיר, בשאיפה להקים מרכז לצעירי העיר שיעניק מענה עירוני וחדשני לחיילים המשוחררים, לסטודנטים ולצעירים תושבי העיר בדומה למענים הקיימים כיום בערים אחרות בארץ.

צילום עצמי

כיום שירותי העירייה מכילים מענה מקיף החל מגילאי הגן ועד לגילאי הבגרות ובנוסף שירותים קהילתיים רחבים לכלל הקהילה, הורים צעירים משפחות וציבור הגמלאים בעיר.

אולם, בשנה האחרונה נוצרה תכנית מקיפה למען צעירי העיר, בשאיפה להקים מרכז לצעירי העיר שיעניק מענה עירוני וחדשני לחיילים המשוחררים, לסטודנטים ולצעירים תושבי העיר בדומה למענים הקיימים כיום בערים אחרות בארץ.מטרתה של תכנית הפעילות של מרכז הצעירים הינה לספק מענה לצרכים שונים של צעירי העיר בגילאי 18 ומעלה ולהתייחס לקהל זה לא רק כצורכי שירותים אלא כמשאב חברתי בו יש להשקיע ולטפח ואף למצוא בבוא העת את הדרכים להשאירו בעיר תוך דאגה לצרכיהם בתחומי השכלה גבוהה, תעסוקה, מעורבות חברתית, מלגות לימודים, הכנה למבחנים הפסיכומטריים, מרחבי למידה ועבודה המותאמים לסטודנטים ואף זכויות חיילים משוחררים בשיתוף היחידה להכוונת חיילים משוחררים.

בשנה האחרונה אף החלה את עבודתה במחלקה לנוער קהילה וצעירים רכזת צעירים עירונית שכבר החלה בריכוז תחום המלגות העירוני במרכז ושירותי יעוץ לחיילים משוחררים. אחת התוכנית שכבר החלה לפעול בהצלחה רבה הינה תכנית המנהיגות לסטודנטים בשיתוף עמותת "מתגלים" ומפעל הפיס. תכנית מתגלים היא תכנית מלגות לסטודנטים, שמטרתה פיתוח יזמות ומנהיגות חברתית בנס-ציונה. במסגרת התוכנית בוחרים הסטודנטים פרויקטים אותם היו רוצים לפתח בקהילה וביחד עם צוות יחידת הצעירים בעירייה מפתחים בעיר. לקראת חג הפורים בחרו הסטודנטים לייצר פעילות בבתי ניצולי השואה בעיר ותודות לשיתוף הפעולה עם האגף לשירותים חברתיים ופרויקט סל"ב של עמותת עמית יצאו לבתי הניצולים בעיר לשתף את הקשישים מרותקי הבית בשמחת החג.

מספרות הגר ואביב, סטודנטיות המשתתפות בתכנית על מפגשן עם שורדי השואה. "זכינו לבקר את סוזי, שרה ואת סילבי המדהימות. הגענו במטרה לשמח אותן ובאופן לא צפוי יצאנו אנו מחוזקות מהמפגש. "המפגשים ללא ספק השאירו טעם של עוד". מוסיפה אביב: "לדעתי, הדבר שהכי כדאי לקחת מהחוויה שלנו הוא ההבנה שלא תמיד צריך השקעה גדולה או פרויקט מיוחד כדי לעשות טוב ולשנות את המרקם החברתי בעיר. גם פעולות פשוטות וקטנות כמו ביקור לכבוד החג יכולות להשפיע, לשמח ולעשות טוב לכל הצדדים שלוקחים בהן חלק.לשמחתי, לאחר חוויה חיובית זו החלטנו במלגה ללא עוררין שפעם אחת זה לא מספיק, ושללא ספק צפוי איחוד נוסף ביננו לבין חברינו החדשים מהעיר"

מסכמת מאיה פז שקולניק, מחזיקת תיק הנוער והצעירים: " בשנה האחרונה אנו שוקדים על הקמת מרכז הצעירים שעל פי תפיסת ראש העיר יוקם כמענה נוסף ומשלים בתחומים מגוונים לתושבי העיר ומתוך אמונה כי הצעירים במדינה ובנס ציונה בפרט מהווים גורם חיוני וחשוב לשגשוגה ופיתוחה של העיר בעתיד. תחום הצעירים יספק מענה לצעירים שלא היה קיים עד היום וזוהי השקעה חינוכית וחברתית נוספת על מנת לתת לכל צעיר וצעירה בעיר כלים להביא לפיתוחם האישי והחברתי תוך דגש על חיבורם לקהילה ומעורבותם בעיר נס ציונה. אני מודה לצוות המחלקה לנוער וצעירים ולמור הרכזת על מימוש החזון העירוני לכדי מציאות בשטח".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה