חוזרים לשיגרה במ. החינוך - אך המעונות הפרטיים יישארו שבוע נוסף במבני ציבור עירוניים

$(function(){})

זמן קצר לאחר פרוץ הלחימה, הוסבו 17 מבני ציבור בהם יש מרחב מוגן לשימוש זמני של 17 מעונות פרטיים בעיר.
השבוע, אמור היה להסתיים ההסדר, לאור שובה של מערכת החינוך לפעילות מלאה. אך לבקשת מפעילי הגנים והמעונות ולמרות שהם לא משלמים אגורה לעירייה, ניאות ראש העיר להאריך את ההסדר בשבוע נוסף ואחרון.

2

באופן חריג, בשל המצב הביטחוני המיוחד, בתקופה בה כל הפעילות החינוכית נדרשה לעבודה בסמיכות למרחב מוגן תקני, עירית נס ציונה פעלה לסייע להורים ולילדים אשר חוו מתקפת פתע -לשמר שגרת פעילות של הגנים והמעונות הפרטיים . לשם כך, הושאלו מייד לשימוש זמני מבני הציבור עבור פעילות הפעוטונים הפרטיים בעיר.

המבנים נמסרו לשימוש הפעוטונים באופן מיידי, וללא חיוב של מפעילי הפעוטונים בגין השימוש. השאלת המבנים העירוניים להפעלת הגנים הפרטיים דחתה פעילויות עירוניות אחרות שמתקיימות במבנים אלה.

במשך כ-5 שבועות , הגנים הפרטיים, אשר פועלים בשגרה במבנים פרטיים בשכירות או בבעלות המפעילים, קיבלו סיוע עירוני ייחודי, כאשר בניגוד לעיריות רבות, פעלה עיריית נס ציונה בכדי למצוא מרחבי פעילות עבור כלל המעונות שפנו לסיוע.

הסיוע המשמעותי והחריג של העירייה, נועד בין היתר לאפשר את הזמן הדרוש לבעלי הפעוטונים הפרטיים להתארגן למציאת פתרונות של מבנים עם מרחבים מוגנים במעונות האם. אכן פעוטונים רבים ניצלו את הזמן, ביצעו את ההתאמות הנדרשות להחזרת פעילותם, הודו לעירייה על הסיוע וחזרו למעונות האם.

כיום עם החזרת פעילויות השגרה בהתאם לנחיות פיקוד העורף, פנתה העירייה לבעלי הפעוטונים הפרטיים שטרם עזבו את המבנים הציבוריים והודיעה כי יהיה עליהם לעזוב את מבני הציבור בתחילת דצמבר.

בפגישה שהתקיימה אתמול עם מנהלת אגף החינוך ובעלי הפעוטונים הובהר כי העירייה אינה רשאית עפ"י חוק לאפשר את השימוש במבנים לגורמים פרטיים, ללא ביצוע הנהלים הנדרשים בחוק- הליך הקצאה/ שכירות בקול קורא. עוד הוסבר למנהלי הפעוטונים כי בשל מצב החירום החריג, פעלה העירייה למציאת פתרון מידי וזמני עבור ילדי העיר בגילאי 0-3, זאת לפנים משורת הדין ועל אף שמדובר במסגרות פרטיות, הגובות תשלום לא מבוטל מההורים. הסיוע כדי להמשיך לפעול תחת מצב החירום ובמקביל להתארגן על פתרון קבע. כעת, הרשות מחויבת לעמוד בחובותיה המשפטיים והציבוריים כלפי כלל תושבי נס ציונה וכלפי גופים שפעלו במבני הציבור ולהם הם נועדו."

שיתוף הפעולה עם הגנים והמעונות הפרטיים הוא חיוני לתושבי העיר ובפגישה עם מנהלות המסגרות הובהרה אחריותן לשיפורי מיגון והגדרת המרחבים הכי מוגן שיש בכל מבנה.

כאמור, לאור בקשת בעלי הפעוטונים, הסכים ראש העיר לדחות את מועד הפינוי בשבוע נוסף והם ישארו במבנים עד ל 7.12.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה