חסימות הכבישים לנתב"ג: צפו בווידאו מעצר מפגינים בנמל התעופה

$(function(){setImageBanner('db74b430-5be0-4108-a3a9-2885df2ed8e0','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מעצר מפגינים בנמל התעופה בן גוריון 19:10
המשטרה ממשיכה באכיפת התקהלות לא חוקית בנתב"ג ועצרה עד כה 15 חשודים בהפרת הסדר הציבורי.
שוטרי תחנת נתב"ג בסיוע כוחות מחוז מרכז ממשיכים בשעה זו, באכיפה חסרת פשרות כנגד הפרת סדר סמוך לטרמינל 3 בנתב"ג. כאמור, עד כה עצרה המשטרה 15 חשודים בהפרת הסדר. הפעילות נמשכת, למען שלום הציבור ובטחונו. מצ"ב תיעוד הכרזה לציבור כי ההתקהלות לא חוקית.

עדכון 17:20 מנמל התעופה הפגנות מחאה:
המשטרה עצרה כעת 4 חשודים בהפרת הסדר הציבורי בנתב"ג, לאחר שסרבו להישמע להנחיית השוטרים.
המשטרה שבה ומדגישה כי מאפשרת את מימוש הזכות הבסיסית למחאה, אולם נאכוף לשמירת נגישות צירי התנועה בנתב"ג לגופי החירום וההצלה ושמירה על הסדר הציבורי.
===
נערכים לשיבוש צירי התנועה ביום שני הקרוב - המשטרה תאפשר למשתתפי המחאה להפגין בגזרת המרחב, אולם לא תאפשר חסימת צירים וכל ניסיון לשבש את התנועה בגזרת המרחב ובצירים העוקפים ייאכף באפס סבלנות מתוך אחריות לביטחון הציבור.

חסימות הכבישים בדרך לנתב"ג: צפו בווידאו מעצר מפגינים בנמל התעופה בו גוריון 

יש ללחוץ PLAY לצפייה בסרטון

 חסימת הכבישים באזור נמל התעופה בן גוריון צפויה להתחיל החל משעות אחר הצהריים. ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים להגיע באמצעות רכבות לנמל התעופה בן גוריון. 

מגיעים לשדרה התעופה?. צאו מוקדם יותר או הגיעו באמצעות רכבת לנתב"ג

כ 100,000 איש נוסעים ומלווים אמורים לפקוד את נמל התעופה בו גוריון ביום שני. אירוע המחאה יעמוד בסימן מבחן גדול למשטרת ישראל. 

לאור האירועים, מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון: תרחיש הבלהות הלילה של מטוס עם מאות נוסעים שנדרש לבצע נחיתת חירום בנתב"ג, מהווה נורת אזהרה לכולנו ומחייב אותנו לשמירה על צירי התנועה הבטחוניים בנתב"ג. קורא למארגני המחאות: גלו אחריות שלא יקרה אסון שנתחרט עליו

ממ"ז מרכז התייחס הבוקר בישיבת סגל הפיקוד למחאה הצפויה מחר בנתב"ג, בדגש על המענה המבצעי של כלל גופי החירום וההצלה לתרחיש שהתממש הלילה, בו מטוס ובו 339 נפשות נדרש לבצע נחיתת חירום בנתב"ג והדגיש:
צירי התנועה בגזרת מרחב נתב״ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות ההצלה בכל עת.

בתום הדיון, ציין הממ"ז כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין. עם זאת, הדגיש כי יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום.

כאמור, המשטרה תאפשר למשתתפי המחאה להפגין בגזרת המרחב, אולם לא תאפשר חסימת צירים וכל ניסיון לשבש את התנועה בגזרת המרחב ובצירים העוקפים ייאכף באפס סבלנות מתוך אחריות לבטחון הציבור.

במשטרה מבקשים מציבור הנוסעים להקדים הגעה לשדה וממנו באמצעות רכבות.

היכן תערך ההפגנה בנמל התעופה בן גוריון? 

אתר ynet מדווח - למפגינים הוקצה  שטח סמוך לטרמינל 1 צפונית לרחוב דרור ומזרחית לשדרות העלייה עבור ההפגנה מחר, הרחק מטרמינל 3 - שם מרבית הטיסות ממריאות או נוחתות. ברשות שדות התעופה הדגישו כי הם המוסמכים לקבוע את מיקום התקהלות המפגינים מחוץ לנתב"ג.

הנחיות משטרת ישראל למפגינים ותנועת המחאה באזור נמל תעופה בן גוריון 

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון ומנכ"ל רש"ת, סיימו כעת פגישת עבודה בנושא ההיערכות למחאה הצפויה מחר 3.7.23.

במסגרת הדיון נקבע כי ההישג המקצועי מתמקד בשלושה פרמטרים:

  • צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר בטחוני בחירום.
  • ציבור הנוסעים יגיע בזמן ובבטחה לטיסות.
  • לוח הטיסות לא ייפגע, על השלכותיו הבינלאומיות.

כאמור, במסגרת הדיון נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח לבאי המחאה, כאשר לא תתאפשר מחאה או התקהלות בשטח אחר מעבר למיקום זה.

עוד עלה בדיון, כי אמש נוכחנו לאירוע חריג בעוצמתו של מטוס שנאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה, אירוע המעלה ומחדד את הצורך בשמירת הזמינות של שערי נתב"ג הראשיים ונתיבי התנועה עפי פקודה מבצעית המתרגלת מדי שנה את המוכנות והמענה לתרחיש חירום המדמה התרסקות מטוס, מענה משולב כאמור שמוסדר בפקודה , בדגש על ציר תנועה סטרילי לניידות משטרה, כבאיות ורכבי רפואה מהשערים הראשיים אל תוך השטח האווירי . כך שכל טענה על קיומו של שער "אחורי" לחירום – אינו רלוונטי.

לאור האמור, מצ"ב מסמך התנאים לקיום המחאה בנתב"ג מחר, כפי שקבע מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, מכח סמכות עפ"י סעיפים 3-5 לפקודת המשטרה.

תנאים למחאה בנמל התעופה בן גוריון הודעת המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה