כמעט חודש חלף מאז שאנשי רשם העמותות ערכו ביקורת פתע במשרדי הסקציה וספריה עדיין "בבדיקה" !

$(function(){setImageBanner('5da0b9c0-0ccd-4a2a-897d-2ecd9751b096','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

הכתבה נערכה מחדש.
על המתחולל מאחורי חומות האיצטדיון וחומות השתיקה של יו"ר עמותת הסקציה רועי אנקווה. ועל מסע ההשתלטות שביצע, עת הפך לכאורה בניגוד להסכם המקורי - מבעל זכויות הניהול ל5 שנים בלבד ל"בעל הבית" ואפילו ויתר לפתע על שכר חודשי כמנהל בסך 25,000 שח המגיע לו, כדי להיות ליו"ר. 

סידרת תלונות חמורות הוגשו כבר בינואר כנגד רועי אנקווה ע"י היו"ר הקודם אשר אבקסיס ועמיתו דורי שרון והן נבדקות רק עתה ע"י אנשי יחידת הביקורת של רשם העמותות, אשר הגיעו במפתיע למשרדי העמותה בסוף יולי, תשאלו את מר אנקווה ונטלו עימם מסמכים לרוב.

הנושא נמצא גם בבדיקת "ערוץ הספורט" שכמוני לא זכה לתגובה עניינית. וכן של מערכת הספורט ב"ידיעות אחרונות"

רועי אנקווה חוגג בעליה לליגת העל (ארכיון) .. ולפעמים החגיגה נגמרת?

רועי אנקווה חוגג בעליה לליגת העל (ארכיון) .. ולפעמים החגיגה נגמרת?

יו"ר העמותה לשעבר ומי שנאבק כל העת ועתה המתלונן- אשר אבקסיס

המתלונן העקשן אשר אבקסיס "למען הסקציה לא אשתוק ולא אחשה !"

חשיפה בלעדית ! חוקרי רשם העמותות פשטו לפני כחודש על משרדי הסקציה וספריה נמצאים עדיין "בבדיקה", כאשר במ. המשפטים מסרבים למסור מידע כלשהו על מטרות הבדיקה וסיבות הימשכה זמן כה רב.

כתבה זו אינה מופיעה במדור הספורט, אלא ב"חדשות" מכיוון שהיא אינה עוסקת בכדורגל וביכולות המקצועיות בתחום ספורט זה של מר רועי אנקווה, אלא בהתנהלותו הארגונית, הכספית והמשפטית, ללא קשר להישגיו המקצועיים ככל שהיו ויהיו.

נציין כי המילים "סקציה" ו"בעיות ניהול כספים והתנהלות",  כבר הפכו לצערנו לשם נרדף בתולדות נס ציונה, אך קיווינו שאותם ימים חלפו עברו וכנראה שטעינו.

הסיפור הנוכחי מסתמן כסיפור גדול ומשמעותי של שילוב בין העלמת עין והפניית מבט לצדדים מצד ראש העיר ומרבית נבחרי הציבור במועצת העיר , עת נדון הנושא שוב ושוב ובעיקר רשלנות מצד חברי העמותה - אלו שלא פתחו פה ולא מחו והתלוננו. ולהם אני מציע לבדוק תחילה האם אכן שילם מר אנקווה את ביטוח הדירקטורים כפי שהתחייב בהסכם המקורי...

אך גם אם לא תימצאנה נכונות אותן תלונות על התנהלות לא תקינה, אי כינוס אסיפות מניעת מידע ודיווחים ואף מעשים פליליים חמורים, כולל רישומים כוזבים בספרי תאגיד ועוד, כפי שטוענים  היו"ר לשעבר אשר אבקסיס וכן דורי שרון, שניים מחברי העמותה הבודדים שנותרו בה עוד מימים עברו (יחד עם אלי כהן היו"ר לשעבר) - בתלונה שהגישו אבקסיס ושרון לרשם, באמצעות עוה"ד יוסי גייר.   ואף אם יהיה מר אנקווה זכאי להתנצלות רבתי על העלאת חשדות אלו ופירסומן - עדיין ניתן לקבוע בוודאות מבלי להמתין לתוצאות הבדיקה וללא קשר אליה את העובדות הבאות:

א' עמותת הסקציה, אותה קבוצה מיתולוגית ששמה עודנו מרטיט לבבות בעיר - נשלטת כיום על ידי קבוצת אנשים שברובם אינם מהעיר, המובלת ע"י רועי אנקווה, תושב הקריות. אדם שלפי ההסכם איתו שנחתם ע"י העמותה בפיקוח ואישור עיריית נס ציונה, לפני ארבע שנים, קיבל לידיו זכויות ניהול למשך 5 שנים בלבד כנגד התחייבויות שונות עליהן נרחיב וקשה לוודא האם אכן קוימו. אדם שהפך לפני 7 חודשים במהלך השתלטות מבריק ליו"ר העמותה, בה כלל לא היה חבר קודם לכן.. ובעזרת אנשים שהכניס לעמותה, שכלל אינם תושבי העיר וזיקתם היחידה הינה אליו (כמו גיסו..) הוא כיום בעל השליטה בה. אדם שויתר לפתע על שכר חודשי כמנהל בסך 25 אש"ח המגיע לו, כדי להיות ליו"ר. 

ב' המשמעות המיידית של מהלך זה הינה ברורה: עוד כשנה ינהל רועי אנקווה בכובעו כבעל זכויות הניהול - מו"מ עם רועי אנקווה יו"ר העמותה על השאלה האם ומי ינהל את הקבוצה בעתיד. או לחילופין, כמה כסף ישולם לו תמורת הויתור על הזכויות... ואם לא תהיה הסכמה, הוא יוכל לפרק את הקבוצה ולדרדרה...

ב'  בישיבת מליאת עיריית נס ציונה ב21.9.22 וכן בישיבות קודמות,הועלה נושא המצב בסקציה ע"י מחזיק תיק הספורט עמוס לוגסי, שהתריע מפני התנהלות נטולת שקיפות והתעלמות של מר אנקווה ממנו כנציג העיריה ולכן דרש שלא להמשיך ולאשר מתן ערבויות לסקציה בסך 1.4 מליון ש"ח, לטובת הבקרה התקציבית של ההתאחדות, כל עוד לא יוכיח כי עמד בהתחייבותו להשיג מדי שנה מליון ש"ח תרומות לסקציה (או להביאן מכיסו..). 

 (ראו קישור לכתבה המקורית )

לוגסי במליאה: אנקווה לא מוכן לשקיפות !

ג' בעקבות העלאת ההצעה התפתח דיון סוער ביותר, כאשר רוב החברים תמכו בעמדת לוגסי ולאחר ויכוחים נקבע כי תוקם ועדה אד הוק בראשות לוגסי ובהשתתפות שלושת סגני רה"ע וכן חברי המועצה גיל אנוקוב ורביב ורניק והיא תדרוש ממר אנקווה להיפגש ולהבהיר לה את המצב לאשורו. וכי אם לא ייענה, יוחל בבדיקת האפשרויות העומדות בפני העירייה, בהינתן שהתמיכה הכספית הכלולה בתקציב 2022 כבר הועברה לו במלואו...

פגישה כזו לא התקיימה... ותיראו מופתעים, העברות התקציב נמשכו כסידרן גם בשנת 2023, כאשר ראש העיר הסביר באחת הישיבות בה נכחתי כי מבחינתו, ברגע שיש אישור מהבקרה התקציבית של ההתאחדות ואישור ניהול תקין מרשם העמותות, הוא לא יכול לבדוק יותר מכך.

ד' דבריו אלו נאמרו, להבנתי, לאחר שבשעתו ובעקבות מידעים מטרידים אשר הועברו לעיריה ע"י מר אשר אבקסיס ואחרים, פנה רואה החשבון יואב רוזנברג מטעם העיריה למר רועי אנקווה וביקש ממנו כמה תשובות ואסמכתאות (ראו בתמונה הראשונה.)

כיצד נענה? הרי אם לנקוט בשפה פחות מנומסת משלו, הרי שעו"הד של אנקווה שלח את העירייה לחפש את החברים שלה... כי העירייה כזכור איננה לדעתו בעמדה לתבוע ממנו דיווחים שכאלו. ואז מה חשוב שהיא התחייבה לתמיכה שנתית של מליון ש"ח לפחות ומעמידה את האיצטדיון ומגרש האימונים לרשות הקבוצה על חשבונה 

או כפי שאמר מר אנקווה בראיון רדיו: "מי זה מחזיק תיק הספורט בכלל? סתם סמרטוט"...

פניית עוה"ד של העירייה למר אנקווה

תגובת עוה"ד של אנקווה

קבלו "טעימה" מן השאלות ששאלו אבקסיס ודורי ולא זכו למענה ועתה הינן חלק מהתלונה הנבדקת כאמור: 

 דוגמה ראשונה: למי שכרה העמותה רכב "וולבו", מפואר במשך 4 חודשים ומדוע? (ראו צילום חשבונית)

 

בכתבתנו הבאה אודות הסקציה :

מי ומה גרם להתפטרות הפתאומית בשעתו של עוה"ד של העמותה וכמה מחבריה. מי ידע מה? מי מחה והאם בצדק? ומי שתק והתעלם...

מה היה ידוע בשעתו, בעת החתימה על ההסכם על רועי אנקווה ויכולותיו הכלכליות , בהינתן שהוא פושט רגל לשעבר והאם נערכה בדיקה ראויה.

תעלומה: איך הצליחה הסקציה לקבל אישור בבקרה התקציבית לעונה הבאה. מי אישר את הדוח"ות הכספיים שלה?

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה