טקס הנחת אבן פינה לתחנת כיבוי חדשה בבאר יעקב. צפוי להתחיל לפעול בסוף 2023.

$(function(){setImageBanner('061b0c1a-72c8-4ea8-91bb-3babc3b61050','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בטקס חגיגי הונחה אבן הפינה לתחנת הכיבוי החדשה באר יעקב.
הטקס נערך במעמד השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר אייל כספי, ראש עיריית באר יעקב ניסים גוזלן, מפקד מחוז מרכז טפסר רוני קדם, מפקד תחנת איילון טפסר/משנה אורן שישיצקי ,מכובדים, מפקדים, ולוחמים.

תחנת כיבוי חדשה בבאר יעקב

טקס הנחת אבן פינה לתחנת כיבוי חדשה בבאר יעקב. צפוי להתחיל לפעול בסוף 2023.

בניית התחנה תמשך כשנה (2023) והיא מהווה חלק מתנופת התעצמות המואצת שעובר המערך בהובלת הנציב כספי הרואה בתחנות הכיבוי מרכזי חוסן אסטרטגי בעלי תרומה משמעותית לתפיסת החוסן הלאומית וביטחון הפנים.

תחנת באר יעקב תשתלב במארג הכוחות המבצעיים של מחוז המרכז שהינו הגדול במחוזות, ומתמודד בשגרה ובחירום עם מגוון אתגרים, איומים ותרחישי ייחוס שונים הדורשים מענה מבצעי מורכב ומקצועי לצד הקצאת משאבים ואמצעים טכנולוגיים חדישים.

במרחב התחנה ובאחריותה גורמי סיכון מרכזיים ובהם מפעלים גדולים, אתרים אסטרטגיים, אתרים צבאיים,כבישים ראשיים, רכבות ורבי קומות.

תהליך התכנון והבינוי בהובלת סגן הנציב שמעון בן נר ממקם את התחנה במרכז המרחב האורבני והוא יאפשר מתן מענה מבצעי מיטבי,מהיר ומציל חיים לבאר יעקב והסביבה.

נציב כבאות והצלה לישראל, אייל כספי: "אני גאה להקים תחנת כיבוי חדשה בבאר יעקב שהיא תוצר של נחישות ועשיה מערכתית. הקמת התחנה מהווה סממן לחוסנה של העיר המתפתחת הצומחת לכדי מטרופולין אורבני גדול במרכז הארץ. התחנה החדשה תתן לנו כלים מבצעיים משמעותיים לפעול ביתר מהירות לביטחונם האישי של התושבים תוך שאנו ממשים את המנדט הנתון בידנו להציל חיים ורכוש."

ניסים גוזלן ראש עיריית באר יעקב:"לאחר 5 שנות עבודה משותפת על הפרויקט, יצאנו לדרך וכעת ניתן לברך על הקמת תחנת כיבוי בבאר יעקב. התפתחותה וצמיחתה האדירות של באר יעקב מוכיחות את החשיבות והצורך בהקמת תחנת הכיבוי אשר תהווה עוגן נוסף ואסטרטגי לביטחונם של תושבי באר יעקב. אני בטוח שהתחנה תתן מענה מהיר ויעיל ומאחל לכולם בהצלחה"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב:
"היום, עם הנחת אבן הפינה לתחנת הכבאות שתוקם כאן, אנחנו עושים צעד חשוב נוסף בחיזוק הביטחון האישי והלאומי.
"יש לא מעט אתגרים למערך הכבאות וההצלה, בוודאי לנוכח משבר האקלים שמתברר כאחד האתגרים המשמעותיים שניצבים בפני האנושות בדור הזה, וכנראה גם בדורות הבאים – משבר ההופך את השריפות לאירוע כמעט שגרתי, הן בישראל והן בעולם. הנחת העבודה של כולנו צריכה להיות, ששריפות ענק דוגמת אלו שפרצו בחודשים האחרונים באירופה, לא יפסחו על מדינת ישראל והן תאיימנה על חיי אדם, בעלי חיים והטבע בכללותו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה