יום הזיכרון לחללי צה"ל- בצילן הכבד של מגבלות קורונה שנויות במחלוקת.

$(function(){setImageBanner('184a6bd3-b2ad-448f-8c46-b21dbb5393f9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

כזכור, בשנה שעברה נמנע מהמשפחות השכולות לבקר את בתי העלמין בשל הקורונה, החלטה שעוררה זעם רב. השנה הן יוכלו לפקוד את קברי יקיריהם ביום הזיכרון, אך הדבר הותר רק לקרובי משפחה מדרגה ראשונה, החלטה שעוררה ויכוח ציבורי נוקב.

ראו עמדות הפוכות בנושא של הורים שכולים מנס ציונה, דבורה ואריה רוזנברג לעומת אח שכול- ארנון קהלני.

 

פרטי

 למעלה: שחר רוזנברג ז"ל לצד אביו אריה יבל"א.

למטה: עמנואל קהלני ז"ל לצד אחיו ארנון יבל"א

ביום שלישי בשעה 20:00 תישמע צפירת זיכרון באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

אלא שגם השנה לא יורשה הציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין ביום הזיכרון, והכניסה תותר למשפחות השכולות ולחיילי צה"ל בלבד. כבכל שנה לפני פרוץ הקורונה, חיילי צה"ל יפקדו את כלל קברי הנופלים. עבור כלל הציבור הכינו במשרד הביטחון מתווה "שבוע זיכרון", ובמשרד קראו לציבור לפקוד את קברי הנופלים עד ערב יום הזיכרון.

אלא שמשמעות ההחלטה הינה כי אפילו בני זוג של נופלים/ות ש"רק" יצאו עימם ולא רשומים כקרובי משפחה, או חברים קרובים של נופלים, לא יוכלו לעלות לקברם ביום הזיכרון !

החלטה זו עוררה תרעומת רבה וויכוח ציבורי נוקב, אך משרד הביטחון בשלו.

השבוע התראיינו בטלויזיה תושבי נס ציונה דבורה ואריה רוזנברג, מי שאיבדו את בנם, שחר ז"ל באסון המסוקים ותמכו בהחלטה האמורה, באמרם שאכן בתי העלמין מלאים ברבבות ביום הזיכרון ואם הסמכות המקצועית החליטה כפי שהחליטה, יש לכבד זאת.

לעומתם, הביע דעה הפוכה, תושב העיר ארנון קהלני, מי שאחיו עמנואל נפל ביום הכיפורים (ועוטר ב"אות המופת" על גבורתו) ואף כיהן כיו"ר בית "יד לבנים" בעיר

לדבריו: היום הזה לא נועד למשפחות הנופלים לבדם, אלא לכל העם. אנחנו, המשפחות, לא צריכים יום מיוחד. אני מגיע אל הקבר של עמנואל אפילו אם רק עברתי בסביבה ולא רק בימי זיכרון. אבל החברים, הקהילה, הם שצריכים את יום הזיכרון והיה אפשר למצוא פיתרון. אם אפשר חתונות של 300 איש וחוף הים מלא, זה ממש מקומם.  

שר הביטחון בני גנץ קרא לציבור לשתף פעולה עם ההגבלות ומסר כי "בשנה שעברה בתי הקברות היו סגורים והשנה אנחנו פותחים אותם למשפחות. אני מבקש מכולם לכבד את זכר הנופלים ולהדליק את הנר מהבית".

 

-------------------------------------------------------------------------

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה