יום ציל"ה: נגישות בבית הספר "בינתחומי הדר"

$(function(){setImageBanner('ad5c9752-a52a-4a41-b1ed-e5edc4db3a58','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

יום ציל"ה בבית הספר "בינתחומי הדר", ביתה של צילה ארזי אומרת: "הכיוון היה לקיים הנצחה אקטיבית ופעילה, כזו המסמלת את הערכים שהובילו את אמא- אמפתיה, דאגה לזולת, עזרה הדדית, דיבור בגובה העיניים"

צילום עצמי

ביום חמישי, 5.3.20 התקיים יום ציל"ה (ציון יום לנתינת הלב) זאת השנה השלישית בבית הספר "בינתחומי הדר". יום ציל"ה הינו מיזם משותף פרי יצירתן של משפחתה של צילה זאבי ז"ל, חברתה של צילה יהודית ארזי (פלצמן) ומנהלת בית הספר ענת לוז ורשביאק, לזכרה של צילה זאבי ז"ל שהיתה מנהלת בית הספר ואשת חינוך ידועה בעיר נס ציונה.

לאחר פטירתה הפתאומית של צילה בינואר 2017 חשבו בני המשפחה כיצד ראוי להנציחה. "הכיוון היה לקיים הנצחה אקטיבית ופעילה, כזו המסמלת את הערכים שהובילו את אמא- אמפתיה, דאגה לזולת, עזרה הדדית, דיבור בגובה העיניים"- מציינת ביתה של צילה, יה-לי.

"בכל שנה אנו מקפידים לקיים את היום בהשתתפות כל צוות המורים, כלל תלמידי בית הספר, בני משפחה וחברים של צילה. בכל שנה מושם זרקור על נושא מסוים, מתוך הערכים שהנחילה צילה בחייה. השנה הושם דגש על נושא הנגישות כחלק מראייתנו את האחר כשווה. כחלק מההיערכות ליום זה התקיימה בבית הספר השתלמות ייעודית לצוות המורים בנושא נגישות, תוך הפעלה ייחודית". מוסיפה ענת, מנהלת בית הספר.

יום ציל"ה נפתח בטקס מרגש מבית היוצר של תלמידי בית הספר שכלל קטעי דיקלום, שירה ותיפוף. נשאו דברים מנהלת בית הספר ענת לוז ורשביאק, ביתה של צילה, יה-לי זאבי וחבר הילדות של צילה דבל'ה לוינשטיין. לאחר מכן פנו התלמידים לפעילות משותפת עם עמותת "נגישות ישראל" וערכו היכרות עם אנשים להם מוגבלות כלשהי.

אנשי העמותה שיתפו את התלמידים באתגרים היומיומיים העומדים בפניהם, בהתמודדותם עם המוגבלות וזאת תוך שיח מקרב ומשתף עם התלמידים, מתן הזדמנות לשאילת שאלות ופעילויות שונות המדמות את המוגבלות. כחלק מהפעילות זכו התלמידים ללמוד אודות שפת הסימנים ולהכיר את תפקידו של כלב הנחייה בחייו של עיוור. באופן זה חוו התלמידים למידה פעילה ומשמעותית, כזאת המחייבת אותם למעורבות ואקטיביות. נטרול חלק מהחושים בהם אנו משתמשים בטבעיות באופן יומיומי (ראיה, שמיעה וכו') הביא את התלמידים לטעום, ולו במעט מעולמם של אנשי העמותה. אין ספק כי תלמידי בית הספר חוו יום משמעותי בהיכרות עם גווניה ומרקמיה של החברה הישראלית, היכרות עם השונה וראייתו כשווה.

יהודית ארזי (פלצמן) מציינת את שיתוף הפעולה בין הצוות הנוכחי למשפחתה וחבריה של צילה ז"ל: "אנו עדים לעשייה חינוכית משמעותית וערכית שנעשית בין כותלי בית הספר לאורך השנה, ביום ציל"ה אנו רואים זאת מקרוב מה שבוודאי מחמם את ליבנו. מודים ומעריכים את ענת וכל צוות בית הספר "בינתחומי הדר"".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה