יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ביקר במכון הביולוגי בנס ציונה.

$(function(){})

במהלך הסיור נפגש יו"ר ההסתדרות עם המנכ"ל שמואל שפירא ועם העובדים וקיבל סקירה על הפעילות הייחודית של המקום.
הצהיר: "כולי תקווה שיושלם בהצלחה ייצורו של חיסון כחול-לבן"

המכון הביולוגי. צילם: דרור חצרוני

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ערך סיור מיוחד במכון הביולוגי שבנס ציונה. במהלך הסיור הוא קיבל סקירה על הפעילות הייחודית של המקום ממנכ"ל המכון פרופ' שמואל שפירא ונפגש עם העובדים, בהם גם אלה שבליבת העשייה המסורה לפיתוח החיסון לקורונה. בסיור השתתפו גם מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר מרחב רחובות בהסתדרות עודד עמרם ויו"ר ועד עובדי המכון הביולוגי שלומי ברנס.

המכון הוותיק הוקם כבר לפני קרוב ל-70 שנה ועיקר עיסוקו במחקר בתחומי ביולוגיה, מיקרוביולוגיה, כימיה רפואית, מדעי הטבע ומדעי הסביבה. במכון תשתיות ייחודיות ומעבדות חדישות שהן בחזית הקידמה המדעית והטכנולוגית אותן מאיישים מדענים, עמיתי מחקר ועובדים במגוון מקצועות.

מאז פרוץ משבר הקורונה נרתם המכון למציאת מענה למגפה, ועשרות רבות של מדענים עוסקים בכך – מפיתוח החיסון והנוגדנים, דרך אמצעי המיגון והטיהור ועד ניהול מעבדות לבדיקות קורונה במסגרת "מגן אבות". לפני כשלושה חודשים קיבל המכון הביולוגי אישור לעבור לשלב השני בניסוי הקליני של החיסון שפיתח.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר במהלך הביקור: "המכון ועובדיו המסורים הם גאווה לעם ישראל. לא בכדי זוכה המכון להכרה ולמוניטין בינלאומי: זה עשרות שנים שוקדים כאן על מחקר ועל פיתוח שנועדו להגן על הציבור, והדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בשנה החולפת.

"במיוחד בזמנים כאלה, הציבור מבין את חשיבות המקום ומעריך אתכם – חוקרים, מדענים ומפתחים – על ההשקעה האדירה שמטרתה בסופו של דבר להציל חיי אדם. כולי תקווה שהמכון ישלים בהצלחה את ייצורו של חיסון כחול-לבן, כך שמדינת ישראל לא תצטרך להיות תלויה באף גורם חיצוני".

יו"ר מרחב רחובות בהסתדרות עודד עמרם סיכם: "אני מודה ליו"ר ההסתדרות על הביקור במכון הביולוגי – שמבחינתי הוא מוקד לעשייה ישראלית ברוכה ונפלאה בתחום הבריאותי".

בביקורו במכון שבנס ציונה שיבח ארנון בר-דוד את העובדים שבשנה האחרונה עושים לילות כימים במאמץ לייצר חיסון ישראלי לנגיף קורונה  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה