יו״ר ההסתדרות: "כל הקווים האדומים נחצו - שביתה כללית במדינת ישראל"

$(function(){setImageBanner('17b67cbd-a1fb-42da-a761-a11295427064','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

לדברי יו"ר ההסתדרות בר דוד, מה שהדליק לו את הנורה האדומה היו פיטוריו של שר הביטחון גלנט - רק כי העלה את חששותיו בנוגע לביטחונה של ישראל לאור הקרע הגובר בעם בשל הרפורמה המשפטית. "אנחנו מבקשים מראש הממשלה תתעשת" - הוא אמר. בתוך כך בתי החולים יפעלו במתכונת חירום, גם נמלי התעופה יפסיקו לפעול. מערכת החינוך והתחבורה הציבורית לא ישבתו. צפו

המאבק נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה עולה הבוקר (ב') שלב עם כניסתה של ההסתדרות לתמונה והכרזתו במסיבת העיתונאים הבוקר של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על השבתה מלאה של המשק וקרא לעצור את החקיקה. 

מה המשמעויות ואילו סקטורים יישבתו?

- השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה.

- נמלי התעופה יפסיקו לפעול

- ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים.

- מערכת הבריאות במתכונת חירום, תעשיות ביטחוניות ימשכו כרגיל. השאר יהיו בשביתה מלאה.

- יו"ר ההסתדרות בר דוד: "המדינה נעצרת כולל כולם. הקניונים יסגרו, המפעלים יסגרו, המדינה משותקת".

- כרגע מערכת החינוך לא נכללת בשביתה.

- התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה, כדי שאנשים ברחבי הארץ יוכלו לנוע למחאה.

"זהו עד כאן - אי אפשר יותר לקטב את העם הזה אי אפשר לשסות אותנו זה בזה"

"אנחנו ביום היסטורי לא פחות מזה" - אמר בר דוד הבוקר (ב') במסיבת העיתונאים. "נמצאים פה היום באולם הזה נציגי עובדים ראשי ועדי עובדים חברי הנהגת ההסתדרות לצד המעסיקים. אני רואה פה גם את חברות הביטוח של הבנקים ראשי שב"כ לשעבר, אלופים במילואים. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו, קורה ודומה שאיבדנו את הדרך. זה הזמן שאנחנו ביחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך נכונה. זה הזמן - אנחנו ביחד נגיד - עד כאן. זה הזמן שנגיד, ולא משנה אם אנחנו ימין או שמאל, אין פה עניינים פוליטיים ואתם יודעים שההסתדרות בראשותי מתרחקת מהפוליטיקה - אבל זהו עד כאן - אי אפשר יותר לקטב את העם הזה אי אפשר לשסות אותנו זה בזה".

עוד אמר בר דוד: "לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו, לתהום? לפני התהום אנחנו עוצרים את הירידה לתהום של כולנו. אני איש של שלום, של משאים ומתנים. אני נגד מלחמות ויודע לסגור מאחורי הקלעים הרבה מאוד דברים. חשבתי שגם פה נצליח מבלי שנגיע לרגעים האלה. ב-12 השבועות האחרונים עשיתי את כל מה שאני יכול כדי לעצור את זה. לתווך להרגיע את הרוחות. זה לא מפסיק. יש גבול עד כמה אתה יכול לעמוד מנגד ולראות שאי אפשר שהדברים לא נעצרים ומתקדמים. לא רציתי שנגיע לעימות הזה - ניסיתי ככל יכולתי להימנע משביתה ומהשבתה אבל אי אפשר להישאר מול הקיטוב הזה מול השיסוי הזה שקורע את המדינה מפנים. אנחנו ניצבים היום בפני רגעים היסטוריים ושביתה היסטורית שהמעסיקם והעובדים משלבים יחד.

"כולנו, מימין ומשמאל, ניצבים כאן כחזית אחת, אתם יודעים למה? כי אנחנו חיילים של מדינת ישראל הדמוקרטית. המדינה שלנו, המדינה שלנו לא של אף אחד אחר היא של כלל אזרחיה.

זאת לא המדינה של קוהלת, זאת מדינה ששייכת לכל אזרחיה לאזרחים שבנו אותה שנלחמו עליה, שאיבדו את המשפחות שלהם כדי שהמדינה הזאת תחיה. פגשתי אתמול בלילה אנשים ברחובות בוכים, בוכים, ממש בוכים, אנשים מבוגרים 'לקחו לנו את המדינה'. אתה ראש ממשלה, אתה ראש ממשלה של כולם, כמו שאני יו"ר ההסתדרות של כולם. אני שאלתי אי פעם מישהו מאיזה מפלגה הוא? אני פועל עם כולם עם כל הסקטורים. אני קורא לראש הממשלה תעצור את החקיקה הזאת לפני שיהיה מאוחר".

יו"ר ההסתדרות התייחס גם לפיטורי גלנט: "זה מה שבאמת הדליק לי נורה אדומה. לא יעלה על הדעת שר הביטחון עומד ומרתיע בפני סכנות ביטחוניות זו חובתו כשר ביטחון מוביל ואחראי של צה"ל. חברה זה שר ביטחון תותח, מפטרים אותו בהנף יד? מה אנחנו רפובליקת בננות, מה זה הדבר הזה? יושבים בחדרי חדרים מפטרים שר ביטחון? בוא זה לא עכשיו פקיד, שר ביטחוון. יש לזה איזשהו היגיון ואתמול בלילה נחצו כל הקווים האדומים ונחצה פה קו אדום מאוד גדול ואני קורא לראש הממשלה תשקול שנית אתהפיטורים של שר הביטחון תחזיר אותו לתפקידו".

"אני מאוד נחמד, יש לי הרבה סבלנות, אבל ברגע שיש החלטה נגמר הסיפור. אנחנו הולכים מפה לשביתה כללית במשק. בנינו ביחד את המדינה, נלחמנו ביחד בקורונה, נלחמנו ביחד אתם ואנחנו כדי להציל את מדינת ישראל, בשביל מה? בשביל מינוי שופט כזה או אחר. בשביל מה היו בחירות? על רפורמה משפטית, על לקדם שופט כזה או אחר, על שני שופטים להרוס מדינה שלמה, ירדנו מהפסים? אנחנו ננצח את גל החקיקה הזה ונחזיר את מדינת ישראל לשפיות".

"אני קורא לראש הממשלה, שאני יכול לקרוא לו ידידי, אנחנו ביחסים טובים ולחבריי השרים ולכל חברי הכנסת - תעצרו. כמו שאמרתי קודם רגע לפני התהום תעצרו. יש פה שיקולים ביטחוניים יש פה שיקולים כלכלייים, הבורוסות יורדות. אנחנו רבים בינינו ובין עצמנו על מה, על שני שופטים. נמאס לנו מפורום קהלת הזה, זה לא המדינה שלהם. אני שוב אומר, מדינת ישראל נעצרת, כולם בשיתוף פעולה. הראל ויזל עומד לסגור את כל החנויות שלו ואת הקניונים.

"חברים יקרים בוא נעלה לגודל האירוע כולנו יוצאים מפה כאשר יש לנו משימה אחת לעצור את הטרפת הזאת, להחזיר את מדינת ישראל לשפיות לפסים עם נהג קטר שמוביל אותנו בבטחה. אנחנו רוצים להיות בטוחים במדינת ישראל, כולנו פה חיילים של המדינה נלחמנו עליה. אבל אני רוצה לומר שאנחנו בטוחים בידיים הנוהגות".

"אנחנו מבקשים מראש הממשלה תתעשת, תתחיל להוביל את המדינה. אתה נבחרת להיות ראש ממשלה של כולם של הימנים של השמאלנים של כולם של הדתיים של החילוניים - מה קורה? תחזיר את המדינה לשפיות זה בידיים שלך. אם אתה לא מודיע היום שאתה חוזר בך, אנחנו מתחילים שביתה. ברגע שאנחנו יוצאים מפה פורצת שביתה כללית במדינת ישראל".

"אנחנו רוצים כלכלה יציבה. אנחנו רוצים שוויון לכולם אנחנו רוצים דמוקרטיה ולא פיטורים של שר באמצע בלילה. אנחנו רוצים היגיון בדברים וכרגע אין היגיון במה שקורה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה