יו"ר המועצה הדתית המודח עופר עוזי עולה להתקפת נגד

$(function(){})

טוען: העירייה מעכבת מתן היתר בניה למקווה החדש, אולי כדי שלא אזכה לקרדיט !
מוחה על אי העברת תוספת התקציב עליה הורה מ. הדתות - למרות שעתירת הרשויות לבג"צ נגד התוספת שנכפתה עליהן בוטלה.

העירייה בתגובה : טענותיו מופרכות. התוכנית למקווה הוגשה באופן שגוי. התקציבים המאושרים הועברו כסידרם !

צילום עצמי

אמנם עופר עוזי הודח מתפקידו ויוחלף (ראו כתבה משבוע שעבר) ע"י רחמים דוד, הנתמך ע"י קואליציה מלאה, אך היו"ר המודח עופר עוזי , לא מתכוון ללכת בשקט... עוזי מכחיש אמנם כל כוונה שיוחסה לו לפנות לבג"צ כדי לטרפד או לפחות לעכב ככל הניתן את מינוי המועצה החדשה, אך מבהיר כי "אני לא אפנה. אך לא אתפלא אם אחרים יעשו זאת, מסיבותיהם." 

ובטרם יפנה את כסאו הוא תוקף חזיתית את ראש העיר שמואל בוקסר ואומר " ראש העיר לא חייב לתמוך בי. גם לא ציפיתי ממנו. אבל אני מצפה שלא יעכבו בתרוצים שונים ומשונים את מתן היתר הבניה למקווה החדש בטירת שלום. משום מה זה יוצר רושם שמישהו לא מעוניין שזה יקרה כשאני עדיין ראש המועצה ואקבל על זה קרדיט.."

עוד טען כי "עוד לא קבלנו אגורה מתוך הפרשי התקציב שמגיעים לנו בסך של כ 750 אלף ₪, מינואר 2019. משהו כמו 40 אלף ₪ הפרש כל חודש, תעשה ת'חשבון. לעירייה היה עד לא מזמן תרוץ נהדר. הם פנו לבג"צ, יחד עם עוד 21 עיריות, נגד משרד הדתות שחייב אותם להגדיל למועצות דתיות את התקציב. אבל בג"צ זרק את העותרים מכל המדרגות... אז היו צריכים להעביר לפחות מקדמות על החשבון והעדיפו להמשיך לייבש אותנו." 

העירייה בתגובה : טענותיו מופרכות. התוכנית למקווה הוגשה באופן שגוי. התקציבים המאושרים הועברו כסידרם !

מהעירייה נמסר כי "ראש העיר שמואל בוקסר, קידם מועמדים למועצה ופעל לבחירה של נציגים ונציגות מצוינים, המשקפים את גווניה של העיר ולראשונה, הרשימה כוללת 3 נציגות, נשים פורצות דרך. הרשימה שנבנתה היא רשימה חזקה ומאוחדת אשר תייצג את טובת העיר באופן הטוב ביותר. 

הטענה כי ישנו קשר בין תקציב המועצה והבקשה להיתר לבין עוזי עופר ואם הוא מועמד או לא למועצה הדתית – היא מופרכת ואינה נכונה !

להלן הנתונים על התקציבים שניתנו למועצה הדתית בין השנים 2018 – 2020 :

תקציב העירייה המאושר למועצה הדתית לשנת  2019 היה -  2,100,000 ₪ ובפועל שולמו: 2,097,000 ₪ 

תקציב העירייה המאושר למועצה הדתית לשנת 2020 הינו - 2,100,000 ₪ ובפועל עד ליום 1.7.20 שולמו: 1,050,000 ₪  

בעניין הטענה על היתר הבנייה למקווה החדש:

לטענה שפוליטיקה היתה חלק מקבלת ההחלטות אין שום אחיזה במציאות. הבקשה כפי שהוגשה אינה עומדת תכנונית בהוראות החוק ותקנות התכנון והבניה וההנחיות המרחביות, משכך נתבקש עורך הבקשה לתקנה.  עם קבלת תכנית מתוקנת לא תהיה מניעה להפיק את היתר הבניה.

------------------------------------------------------

ההפרשים של כ750,000 ₪  עליהם מדבר עופר עוזי, במה מדובר?

בראשית 2019 הנחית מ. הדתות על השלטון המקומי הנחיה לפיה יש להגדיל את תקציבי המועצות הדתיות משמעותית, לעומת העבר. וכך, אם התקציב שהעבירה העירייה ב2018 היה 2,097,000 ₪ - היא נדרשה להגדילו ב 23אחוז, בעוד 490,000 ש"ח – מתוך תוספת שנתית לתקציב המועה"ד בסך 653,000 ₪ כשההפרש כוסה ע"י מ. הדתות.

השלטון המקומי בכלל ועיריית נס ציונה בפרט, התנגדו  בחריפות להחלטה בדבר הגדלת תקציבי המועצות הדתיות באופן חד צדדי, ללא כל הנמקה סבירה ונראית לעין, ותוך השתת נטל תקציבי עודף על הרשות המקומית משל היתה "פרה חולבת" של משרדי הממשלה. ועל שבכך נוצר גרעון לא צפוי לרשות, העלול לפגוע באופן משמעותי במצבה הכלכלי וכן לפגוע בשירותים שהיא מעניקה לכלל תושביה.

בשל כך, ביקשה העירייה שהגופים המתוקצבים על ידה ינהגו באופן דומה ולא ידרשו גידול בתקציב.

עוד טענה העירייה כי  בהתאם לדוחות הכספיים המבוקרים של המועצה, יש לה עודפים צבורים בסך כולל של כ- 929,000 ₪ מתוך תקציב של 4,495,000 ₪ לשנת 2018 (כ- 20%), כך שהיענות לבקשת העירייה לא תיפגע בשירותי הדת הניתנים. מה עוד ש בנוסף, מפעילה העירייה שרותי דת ברחבי העיר בעלות שנתית של כ- 636,000 ₪ ועלויות שכר כ- 220,000 ₪ מעבר להשתתפות בתקציב המועצה הדתית.

אך כאמור, הטענות והעתירה לבג"צ לא הועילו והאחרון ,יעץ" ל22 הרשויות למשוך את עתירתן וכך עשו. אי לכך, במוקדם או מאוחר תיאלץ העירייה לשלם... והרבה ! אגב, ליו"ר החדש ומליאת המועצה אין זכות חוקית לוותר על הכסף, גם אם ירצו בכך !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה