בעקבות תמיכת סין באויבינו: יו״ר נמל אשדוד קורא לשלול את כתב ההסמכה של הנמל הסיני בחיפה

$(function(){setImageBanner('cb611479-6fba-4410-a8f2-9104c39690a8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

לטענת היו"ר, סין שמוגדרת על ידי המערב כ"ציר הרשע" משתפת פעולה עם המצור הימי על ישראל בכך שהיא אינה מאפשרת לאוניותיה לפקוד את נמליה. במכתב ששיגר למנהל רשות הספנות והנמלים הוא קורא בנוסף למנוע את השתתפותם של דירקטורים סיניים בהערכות מצב רגישות

שאול שניידר (יח"צ)

יו״ר נמל אשדוד שאול שניידר קורא למנהל רשות הספנות והנמלים לשלול את כתב ההסמכה של הנמל הסיני. לטענתו, חשיפת הסינים אל נושאים כה רגישים בימים אלו של מלחמה היא פגיעה אסטרטגית באינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל.

במכתב שכותב לשרים בממשלה הוא קורא למנוע את השתתפותם של דירקטורים סיניים מנמל המפרץ בישיבות המשותפות הנוגעות לטיפול במצור הימי על ישראל. בין השאר הוא מציין כי סין מוגדרת על ידי המערב כ"ציר הרשע" ושבמובן מסוים היא אף שותפה למצור.

דבריו המלאים של שניידר:

מדינת ישראל נמצאת במלחמה רחבה כבר יותר מ-100 ימים ועושה רושם כי עדיין צפויות התפתחויות אסטרטגיות בחזיתות נוספות. התפתחות המלחמה תלויה בגורמים המוגדרים על ידי המערב כ״ציר רשע״ וכוללות את סין, רוסיה ואיראן.

ניתן לראות בנקל עד כמה התיאום בין המדינות הוא לא פחות ממושלם בכל הנוגע לפגיעה בחוסנה הלאומי והכלכלי של ישראל.

סין היא אחת מהמעצמות העולמיות אשר לא רק שהפנו גב לישראל, אלא אף פועלת בגלוי נגדה. למעשה היא מפעילה חרם סחורות על מדינת ישראל באמצעות הוראה ישירה לחברות הספנות קוסקו ואואוסיאל להפסיק לפקוד את נמלי ישראל.

חמור מכך, סין שותפה למימושו של מצור ימי דה-פאקטו על ישראל בכך שהיא משתפת פעולה עם הפרוקסי של איראן, החות'ים, ומונעת מעבר של אוניותיה במיצרי באב-אל מנדב.

אם נביט באופן רחב יותר נגלה כי אנו "תורמים" למימושה של התכנית הסינית ״דרך אחת, חגורה אחת״, אשר נועדה להביא לשליטה של הסינים בנתיבי הסחר העולמיים, בכך שאפשרנו להם לבנות מוצב קדמי בדמותו של נמל המפרץ בחיפה.

אגב כך, אנו גורמים במו ידינו נזק אסטרטגי ליחסינו מול ארה"ב, ומתעלמים מבקשתה של ארה"ב למנוע דריסת רגל סינית במתקן אסטרטגי בישראל. אבקש להזכיר, שכתוצאה מכך הצי השישי האמריקאי הפסיק לפקוד את מפרץ חיפה.

לצערי, למרות כל זאת, רספ"ן ממשיכה לפרוס את חסותה והגנתה על הנמל הסיני במפרץ חיפה.

איך יתכן הדבר, שבימים אלו ממש, רספ"ן מוסיפה להזמין דירקטור המזוהה עם הממשלה הסינית להשתתף בהערכות מצב רגישות, הנוגעות לתשתיות לאומיות קריטיות, לפורום בו נדון סטטוס הפעילות הימית בכל ההיבטים לרבות היערכות לתרחישי חירום, דרך הפעולה והתמודדות עם איומים אסטרטגיים.

נמל אשדוד כתשתית לאומית קריטית של מדינת ישראל לא יכול להיחשף באופן כזה אל מול נציג הממשלה הסינית ובוודאי שלא נוכל להמשיך להיות שותפים מלאים ופתוחים לדיונים חשובים אלו.

אין לדעתי מנוס מהפסקת זימון נציג הנמל הסיני לדיונים אלה וכן שלילת כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה