ילדי כתות ג' בנס ציונה למדו תכנות בפלטפורמת Code Monkey

$(function(){setImageBanner('d6b988db-4b21-464a-bdb7-cd5a1c3066f9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ילדי כתות ג' בנס ציונה בעיר למדו תכנות אינטראקטיבי פלטפורמת Code Monkey , תודות לחברי קבוצת הרובוטיקה העירונית "DEMACIA 5635" -שלימדו אותם בהתנדבות !

צילום עצמי

מה זה "מאנקי"? ואיך למדו תלמידי נס ציונה לשלוט בפלטמפורמה 


ילדי כתות ג' בעיר למדו תכנות אינטראקטיבי פלטפורמת Code Monkey , תודות לחברי קבוצת הרובוטיקה העירונית "DEMACIA 5635" -שלימדום בהתנדבות !

יותר ממאה ילדים בכיתות ג'-ו' מרחבי העיר, התיישבו בשבועות האחרונים מול המחשב והשתתפו בשיעור אינטרנטי באמצעות ZOOM.


אך שיעור זה לא היה חלק ממערך השיעורים הרגיל של הילדים, אלא שיעור אליו הצטרפו מרצונם החופשי. את השיעורים העבירו חברי קבוצת הרובוטיקה העירונית "DEMACIA 5635" - בהתנדבות. במסגרת היוזמה שלוותה ע"י אגף החינוך בעיר, הילדים אשר השתתפו בתוכנית, למדו מושגים בסיסיים בתכנות באמצעות פלטפורמת Code Monkey - פלטפורמה אשר נועדה ללמד ילדים תכנות בצורה אינטראקטיבית. זאת באמצעות משחק אשר מטרתו היא לתכנת קוף שצריך לאסוף בננות בדרך הכי קצרה ויעילה.


הפעילות תוכננה על ידי הקפטנים אופק אורון ויואב לוין, ועל ידי נועם כהן, וגל ברק מזרחי, אשר הדריכו בפעילות. בנוסף לכך איתי נחום, איתן זינגר, איתן ליבוביץ', יואב נחום ונדב גלזר – חברי הקבוצה, שימשו גם כן כמדריכים בפעילות. הפעילות החלה לאחר שנודע לקבוצת הרובוטיקה שעונת התחרויות (במסגרת תוכנית הFRC) תקטע - בגלל וירוס הקורונה. דבר זה גרר ביטול של הפעילות השוטפת של הקבוצה. הקבוצה שפועלת בתחום הקהילתי, פנתה למוטי סגל מאגף החינוך בעיר על מנת ליצור פעילות שתלמד ותעסיק את ילדי בית הספר היסודי בתקופת הקורונה. בעת ארגון הפעילות הקבוצה נעזרה וקיבלה הדרכה מרמי שקד – ראש תחום חדשנות הפדגוגית בעיר , קרן יולוס – מורה בבית הספר אשכול אשר מתמחה בלימוד קבוצות תכנות באמצעות פלטפורמת קוד מאנקי, ומורן כהן – מורה מבית הספר בן גוריון, אשר עזרה בפתיחת החשבונות לפלטפורמה.

אלגוריתם, משתנים, פונקציות אובייקטים


בכל שיעור הילדים למדו מושגים חדשים (כמו אלגוריתם, משתנים, פונקציות אובייקטים), אשר מהווים את הבסיס לכניסה לתחום התכנות. כמו כן הילדים קיבלו "שיעורי בית", אותם הם ביצעו בשמחה, ואפילו התקדמו יותר ממה שהיו צריכים. בנוסף לכך, לאחר כל שיעור הם קיבלו הודעה בה סיכום של כל המושגים אותם למדו באותו היום. בסוף הקורס קיבלו תעודות השתתפות. התלמידים שחפצו להמשיך המשיכו לקורס מתקדמים, אשר העמיק יותר בחומר, התקיים במתכונת דומה.


לא רק הילדים נתרמו מהפעילות, אלא גם הקבוצה. זוהי הייתה התנסות ראשונה של הקבוצה תכנון, הקמה וביצוע של פרויקט מרחוק . למרות זאת, בגלל הרצון הרב של חברי הקבוצה ללמד בצורה הטובה ביותר, טבילת האש שלהם בתחום הייתה מוצלחת, ונראה כי כלים אלו הולכים לשמש את הקבוצה גם בעתיד.

בתמונה ה"קפטיינים" של הקבוצה וכמה מחבריה, עם הרובוטים שבנו (ארכיון)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה