ישיבת המליאה: הקרב הראשון במלחמת ההתשה הסתיים בניצחון טכני לבוקסר ושות' .

$(function(){setImageBanner('d02487b7-ae96-4070-81c6-f13893fac99a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

נערך מחדש:
"השמיניה" לא נערכה היטב והצעותיה לסדר נפסלו אחת לאחת ע"י היוהמ"ש, אך הם ניצלו זכותם להעלותם להצבעה והן עברו כולן ברוב 8-7. אלא שללא מעורבות מ. הפנים, נותרו בחירתם של תומר תדהר, עמוס לוגסי ונאור ירושלמי לסגנים והקמת הועדות שאישרו - "על הנייר" בלבד...
להתראות בישיבה הבאה, עוד כחודש כאשר ינסו את כוחם שוב מן הסתם.
אגב, הפעם האופוזיציה הפגינה אחריות, יזמה ואף אישרה את העברת רשימת התבר"ים לה התנגדה בפעם שעברה, כאשר רק גלית אבינועם נמנעה.
לסיכום: ככל שהדבר תלוי בקואליציה, לא קרה כלום הערב והעיר עודנה תקועה במצב בו אין ועדות חובה, שזו בעיה ואין סגנים, (שזה לא אסון גדול..) וכל שנותר לשמיניה הוא לפנות ליוהמ"ש למ. הפנים בכדי שיקבע האם היוהמ"ש לעיריה אכן צדקה. 

פרטי

בתמונה: לפחות בנושא התבר"ים היתה הצבעה של 14בעד ואחת נמנעת.

ישיבת המליאה: הקרב הראשון במלחמת ההתשה הסתיים בניצחון טכני לבוקסר ושות' .

אנשי האופוזיציה הלא הם "השמיניה" הגיעו לישיבה הערב טעונים ברוח קרב ובהרבה ציפיות, לאור ההנחה הברורה שבהיותם הרוב, הם יוכלו להעביר את כל ההצעות שיזמו בעת שדרשו לקיים את הישיבה הזו שלא מן המניין.

האוירה בישיבה היתה דרוכה, ולעתים אף טעונה, כאשר בוקסר מנהל את הישיבה ביד רמה ו"לפי הספר" כאשר הוא לא מהסס להשתיק את מי שדיברו שלא בתורם או ניצלו יותר מן ה5 הדקות המוקצבות. בעוד יתר חברי הקואליציה שמרו כפי שסיכמו מראש על שקט תעשייתי ונמנעו בדרך כלל מלהתעמת עם האופוזיציה, למרות שהשתוקקו לכך.. מלבד הערות קטנות פה ושם כאשר רק בסיום ביקש יהודה חיימוביץ לראשונה את רשות הדיבור ונזף קשות במחנה היריב, פורק מעליו תסכול רב.

האופוזיציה הפגינה תחילה רצון טוב בעת הדיון שיזמה בסעיף הראשון על סדר היום, הלא הוא רשימת התברי"ם שבפעם הקודמת סרבו לאשר... ועוררו עליהם זעם ציבורי, בעיקר מפני שהרשימה כוללת השקעות בשיפוצים במוסדות חינוך ובניית אגפים חדשים ב"אשכול" ו"ראשונים".

אמנם הם שאלו שאלות רבות וירדו לפרטים, חלקם תוך כדי הפגנת רצינות וחלקם - למען הדיוק חלקן, כי כוונתי לחברות המועצה אבינועם ופרינצי, אשר עסקו בעיקר  בהפגנת "פוזות" של ה"מומחיות" המתמצאות בפרטים וכאילו חושפות בזבוזים ובפועל - עשו זאת ללא ביסוס ואף העלו בין השאר גם טענות מביכות.  אך לבסוף אושרה הרשימה במלואה ברוב של 14 נגד אחת שנמנעה- גלית אבינועם. 

(מי שרוצה להתרשם במלוא רמת ורצינות הדיון מוזמן לצפות בפייסבוק וביוטיוב בשידור הישיבה (אותו הצליחה למרבה המזל דוברת העיריה לארגן לקראת ערב, ללא קשר כמובן להשתלחות שלנו בעיריה הבוקר, בנושא ה"שקיפות" שאיננה..)

ועתה הגיע תור "המנה העיקרית": הסעיפים שעסקו במינויי סגני ראש עיר והקמת ועדות כספים, חינוך ומכרזים וכן מינוי נציגי העיריה להנהלות תאגיד המים, קרית התרבות ואיגודי ערים.

אלא שהשמיניה כנראה לא קבלה ייעוץ משפטי טוב, לפחות לפי עמדתה החד משמעית של היועצת המשפטית לעיריה עו"ד שולמית מנדלמן, אשר קבעה שוב ושוב  כי  הצעותיה אינן בהתאם לחוק, או שאינן בסמכותה של מליאת המועצה... 

לדוגמה: הם הציעו הצעה זהה וכפולה לפיה ימונו עמוס לוגסי ותומר תדהר לסגנים בשכר, אך בסעיף הבא נקבע כי ראש העיר יאציל להם סמכויות (התנאי המתחייב בחוק לקבלת שכר) והסעיף שלאחריו מורה ליוהמ"ש לבחון את המינויים ולאשרם.

מה לעשות ולדעתה - אין למליאה סמכות להורות לראש העיר להאציל סמכויות ואין לה מעמד לתת לה- כיועצת- הוראות.. ולכן, לדבריה, ההצעות אינן חוקיות, אך המליאה רשאית להעלותן להצבעה אם תבחר בכך.

את ההצעה למנות את נאור ירושלמי לסגן שלישי (בתואר) פסלה לחלוטין כבלתי חוקית מאחר והחוק מתיר רק 2 סגנים... (אמנם יש עיריות רבות עם יותר סגנים,ונס ציונה נמנתה עליהן בעבר, אך זו סמכות של שר הפנים לאשר- אם וכאשר ראש עיר נבחר מבקש זאת ממנו כדי לייצב את שלטונו, פוליטית ועל מנת למנוע משברים)

האופוזיציה הופתעה אך נותרה בעמדתה והתעקשה להעלות את ההצעות להצבעה, למרות היותן לכאורה "לא חוקיות" או "לא בסמכות" והן אכן עברו שוב ושוב בהצבעת רוב של 8-7. 

שיא הארוע היה כאשר היוה"ש פסלה את הצעות האופוזיציה להרכב הועדות: בנין עיר, כספים ומכרזים - בנימוק שההרכב המוצע (4 להם 3 לקואליציה) נוגד את הקביעה בחוק שעל ההרכב להיות תואם ככל הניתן את מפתח חלוקת המושבים במליאה. מה לעשות וכפי שהעיר לה חבר המועצה גיל אנוקוב, זהו אותו המפתח שהציע בוקסר עת היה לו עדיין רוב... ולכן, מחה, בשעתו את לא מחית !...

היוהמ"ש נבוכה והתחמקה מתשובה עניינית, אך על כך העירה מאוחר יותר המנכל"ית כי הרשימות אכן הוגשו בשעתו לקויות, אך הפגם בהן נתגלה עוד בטרם הדיון והן הוסרו מסדר היום ביוזמתה. אולם, טענה זו רלבנטית להבנתי ולמיטב זכרוני, רק לגבי ועדת החינוך, לגביה טענה היוהמ"ש, היה עליהם לכלול ברשימת החברים גם עובדי עיריה ונציגי ציבור המצויינים בחוק כחברים סטטוטורית ולכן ההצעה פסולה.

ולגבי ה"צימוק" הנוסף, מינוי נציג העיריה לניהול החברה למוסדות תרבות וספורט, היעד העיקרי, נטען אף הוא כי אינו בסמכות המליאה מאחר וזו חברה בשותפות עם הסוכנות..

הערה בולטת במיוחד היתה לחבר המליאה מש"ס ערן רפאל שהזכיר כי בצד השני יש כמה דמויות מוכרות פוליטית כתומכי המחאה  ועתה הם מרשים לעצמם לפעול כנגד עמדת היוהמ"ש לעיריה. ולכן, תהה בעוקצנות, מדוע הם כועסים כששרי ממשלה מסרבים להסכים עם היוהמ"ש בהרב מיארה..

ולבסוף, גם בנושא הועדות ומינוי הנציגים כאמור, קוימו הצבעות וההצעות עברו ברוב, אך ברור שככל שהדבר תלוי בקואליציה, לא קרה כלום הערב והעיר עודנה תקועה במצב בו אין ועדות חובה, שזו בעיה ואין סגנים, (שזה לא אסון גדול..) וכל שנותר לשמיניה הוא לפנות ליוהמ"ש למ. הפנים בכדי שיקבע האם היוהמ"ש לעיריה אכן צדקה.

לעומת זאת, לפי ההודעה שפירסם הלילה נאור ירושלמי, הרי שהם "מינו סגנים וועדות" ואפילו הגיעו ל"הישג בייצוג נשי", בו משתבחת גם גלית אבינועם בדף הפייסבוק שלה הבוקר.

רק לי נדמה שמישהו חי ביקום מקביל?... 

 פ ר ש נ ו ת   ו ת ח ז י ת:

בטווח הקרוב לא ישתנה כלום, כאשר השמיניה תיזום ישיבה חוזרת ובה תעביר את מינוי הסגנים והרכבת הועדות בניסוח חדש..  ואז תחל מלחמת ההתשה על שיתוף הפעולה מצד עובדי העיריה, בכינוס הועדות והפעלתן וברקע- האיום הגדול, התקציב שאיננו ואמור להיות מוגש עד סוף יוני, אלא אם כן בוקסר יבקש ויקבל ארכה.

כזכור, אם אין תקציב, שר הפנים יכול לפזר את מועצת העיר ולמנות ועדה קרואה, בראשה עומד ראש העיר הנבחר.. !

 --------------------------------------------------------------------------------

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה