ישיבת מליאת מועצת העיר, היה מעניין...

$(function(){})

מועצת העיר קיימה השבוע, ישיבה דלת משתתפים במיוחד, שנועדה לכאורה רק לאישור תברי"ם בנושאים שכבר נדונו בעבר ואושרו עקרונית.
אלא שנושא אישור המלצת ועדת התמיכות לתת "מענק הישגים" בסך 150 אש"ח לסקציה, הביא לפרץ התנגדות וגרר דיון סוער יחסית, שבסופו התפטר מחזיק תיק הספורט, עמוס לוגסי.
והיה גם קטע הסטנדאפ של אלי לוי...

צילום מסך פייסבוק

לישיבת מועצת העיר אתמול, הגיעו רק עשרה חברים.

לא הגיעו: שחר רובין, טלי חייט, אריאל אלמוג, שולי מזרחי ושאול רומנו.

אולי היו עסוקים ואולי חשבו שמאחר וסדר היום כולל בעיקר אישור תבר"ים (תקציבים בלתי רגילים מכספי קרנות הפיתוח בעיקר) הרי שנוכחותם לא באמת נחוצה...

בפתיחת הישיבה סיכם ראש העיר את ארועי הזיכרון והעצמאות  ולאחר מכן עדכן  באירועים הקרובים הצפויים: תערוכת פופ ארט קהילתית שתיפתח במתחם פיקוד העורף לשעבר- בצפון העיר, אירועי ל"ג בעומר ירוק בנס ציונה במסגרתם יתקיים ערב סרט בשכונות וכן יום ההוקרה לחיילי וחילות מערך המילואים בעיר- במסגרתו תתקיים פעילות של מחווה והוקרת תודה למשרתי המילואים, תושבי נס ציונה ותינתן הטבה: כניסה משפחתית לברכה העירונית, במועד שיבחר על ידי המשפחות.

לאחר מכן החל הדיון בנושאים שעל סדר היום ובמחצית השעה הראשונה היתה זו ישיבה "משעממת". מצגות, הסברים  ותשובות לשאלות הבהרה ולאחר מכן אישורים כמעט אוטומטיים. (לא מפני שלא איכפת להם, אלא שאלו נושאים שמטרותיהם כבר אושרו בדיוני עבר ועתה יש לאשר את פתיחת התבר"ם המיועדים להם (תב"ר- תקציב בלתי רגיל)

כך לדוגמה אישרו חברי המועצה תוספת של 2 מיליון ₪ עבור הפרויקט הרחב של החלפת תאורת הרחוב לתאורת לד מתקדמת, ידידותית לסביבה וחסכונית בחשמל. 

כמו כן אישרה מועצת העיר ברוב קולות תב"ר ע"ס 4.650 מיליון להקמת בית הקפה בפארק הספורט החדש, אשר עתיד להיפתח לציבור כבר בחודש יולי השנה.

אושר תקציב ע"ס 300,000 ₪ להקמת תשתיות תחבורה  וביניהן תחנות אוטובוס נוספות ותחנות קצה, זאת לקראת פרויקט ההרחבה המשמעותית של התחבורה הציבורית הפנים עירונית בנס ציונה. ואף נמסר כי המהלך צפוי לקרות כבר השנה, עם וכאשר יתקבל אישור תקצוב ממשרד התחבורה. 

(אני אישית לא הייתי עוצר את נשימתי, כאשר מדובר בשרת התחבורה מירי רגב והבטחותיה, אך מי יודע?  - אבי בן דוד)

עוד תברי"ם שאישרו חברי המועצה: מיליון וחצי ₪ להשלמות פיתוח ברחבי העיר ומיליון שש מאות ועשרים ₪, עבור תכנון וביצוע הן לשדרוג מרכז ההפעלה, המוקד העירוני ושיפור השרות והמענה לתושב והן עבור שיפוץ נחוץ במבנה העירייה.

ואז עלה לדיון נושא אישור להחלטת ועדת התמיכות להענקת "מענקי הישגים" לשלושת עמותות הספורט המקצועיות: לסקציה מענק ע"ס 150,000 ₪, לאגודת הכדורסל עירוני נס ציונה, מענק ע"ס 100,000 ₪ ולאגודת הכדור יד א.כ נס ציונה, מענק ע"ס 80,000 ₪.

נטען אמנם כי התקציבים אושרו לאחר בחינה של ועדה מקצועית את הישגי הקבוצות בעונה הנוכחית ובמטרה לעודד הישגיות בספורט, אך הטענה לא שכנעה במיוחד את חברי מ. העיר כמו פנינה זיו ועמוס לוגסי, שהתנגדו למענק לסקציה.

לוגסי, כפי שכבר דיווחנו, ניצל את ההזדמנות להגשת מכתב התפטרות מתפקידו כמחזיק תיק הספורט. (ראו קישור)

https://nessziona.net/חדשות/עמוס-לוגסי-התפטר-מתפקיד-מחזיק-תיק-הספורט-בעירייה

יצויין כי, להבדיל מהמענקים לכדורסל ולכדוריד, בסקציה מדובר במענק שנומק לא בדיוק ב"הישג" קונקרטי (לקבוצה שבינתיים צפויה לירידה לליגה הלאומית...)  אלא בכך שהיו לה הוצאות בלתי צפויות בשל המעבר לאיצטדיון בפתח תקווה, לאחר שהתכנון לשחק בראשל"צ לא יצא לפועל. 

למעשה, בין השורות אני הבנתי מדברי ראש העיר, (ואם הבנתי נכון, אני מסכים איתו...)  כי הלחץ הציבורי ומעורבות העיריה בדרישה מהקבוצה לשחק במגרש קרוב ולא בפ"ת בה שיחקה בעונה קודמת, היא שגרמה לויתור על הצעה מצד פ"ת להשכרת המגרש ב20 אש"ח למשחק ולבסוף, כאשר בראשל"צ לא התקבל אישור המינהלת, ניצלה פ"ת את המצב ודרשה 35 אש"ח למשחק.. כך שלגירעון הזה של 15 אש"ח בכל משחק חוץ, אחראית במידה מסויימת גם העירייה.

אלא שללא התפרצות, אפילו מביכה מעט, של האופוזיציונר החדש והנלהב אלי לוי, כנראה שאי אפשר..

כך  טען כי העירייה הפכה ללשכת עבודה למקורבי ראש העיר (טענה לגיטימית לכאורה, מצד נבחר ציבור,  אך דורשת נתונים ולא רק הצהרות) כאשר קודם לכן התלונן על שנותר ללא מחשב, מאז נלקחה ממנו האחריות למחלקה לתרבות תורנית. 

ואם בא לכם לראות ולשמוע, (שווה...) היכנסו לקישור לסירטון הדיון ועיברו בו לדקה 50 ואילך.

https://fb.watch/kj6drEfW0m/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה