יש לכם הכנסה נוספת, או מעסק זעיר של 10,000 ש"ח לחודש בלבד? תהיו פטורים ממע"מ !

$(function(){setImageBanner('9c45c38a-1857-4f1c-86fd-5736d51d7297','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בשורה משמעותית למאות אלפי עוסקים. הסכמה בין הקואליציה (גפני) לאופוזיציה (בליאק) בועדת הכספים: סכום מחזור העסקים של עוסק זעיר ועוסק פטור יעודכן, כך שזה יעמוד על מחזור של עד 120 אלף ₪ במקום 107 אלף ₪ כיום.
הוחלט על מסלול חדש אופציונלי ללא דיווח שנתי בו יוכר מראש שיעור ניכוי הוצאות של על 30% ממחזור העסקאות של העסק.
נציגי העסקים בירכו על הצעת החוק כפי שאושרה, וציינו כי מדובר בבשורה אמיתית לעסקים.

טויטר

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק המעגן מסלול מופחת בירוקרטיה לעסקים זעירים.


*בשורה משמעותית למאות אלפי עוסקים, תוך בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה בועדת הכספים: סכום מחזור העסקים של עוסק זעיר ועוסק פטור יעודכן, כך שזה יעמוד על מחזור של עד 120 אלף ₪ במקום 107 אלף ₪ כיום.

עוד מוטבה ההצעה לדרישת הוועדה, כך ששיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי במסגרת המסלול החדש, יעמוד על 30% ממחזור העסקאות של העסק, לעומת 20% בהצעה המקורית. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "יחד ניתן לפעול לטובת העסקים". נציגי העסקים בירכו על החוק: "בשורה אמתית"*

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ג') את סעיפים 34-39 'עוסק זעיר', שבפרק ט' (מיסים), בחוק ההסדרים.

עפ"י הצעת החוק שנידונה, עוסק זעיר הבא לפתוח עסק, יוכל לבחור לצד מודל המיסוי הקיים, במודל מיסוי ייחודי לעסקים אלה, מסלול מופחת בירוקרטיה, שבו חישוב המס פשוט יותר, אך פחות מדויק.

*לפי ההצעה, בפני יחיד הבא לפתוח עסק זעיר כעוסק פטור יעמדו שני מסלולים שהוא יוכל לבחור ביניהם:* המסלול הראשון הוא המסלול הרגיל הנהוג כיום, שבו בעל העסק יהיה חייב בתשלום מע"מ על עסקאותיו, אך מנגד יהיה רשאי לקזז תשומות, ויוכל לנכות את הוצאותיו במס הכנסה לפי כללי המיסוי הרגילים. עוסק כזה יהיה גם חייב לחשב את הוצאותיו ותשומותיו באופן מפורט כדי שיוכל לדרוש את התשומות שלו ואת הוצאותיו במסגרת הדוחות התקופתיים המוגשים למס ערך מוסף ולמס הכנסה.


*במסגרת המסלול המיוחד בהצעה:* עוסקים זעירים, הפטורים ממס ערך מוסף, יהיו זכאים לנכות מהכנסותיהם שיעור הוצאה קבוע חלף דרישת ניכוי הוצאות בפועל. כך לא יידרשו העוסקים להכיר את ההוראות המורכבות של ניכוי הוצאות בפקודה. עוסק במסלול המיוחד לא יידרש להגיש דוח שנתי במס הכנסה, או לחשב באופן מפורט את הוצאותיו ותשומותיו במהלך השנה.

במסגרת ההצעה, מוצע לקבוע את שיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי על גובה של 30%, זאת כאשר השיעור הועלה לדרישת הוועדה, כאשר בהצעת החוק המקורית זה עמד על 20% ממחזור העסקאות. בדברי ההסבר מצוין כי "שיעור זה משקף סכום הוצאות סביר לעוסקים אלה, כאשר ההנחה היא שמי שיש לו הוצאות גבוהות יחסית יבחר במיסוי מדויק, בהתאם לכללים הקיימים היום".

*במסגרת הדיונים סביב הצעת החוק, ולדרישת הוועדה שונתה הגדרת היקף 'עוסק זעיר' ו'עוסק פטור', וזה יועמד בעקבות הצעת החוק על עוסק בעל מחזור עסקים של עד 120 אלף ₪, כאשר במקור עמד הסכום על 107 אלף ₪, הסכום עודכן בעקבות הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, במסגרתן משכו באופוזיציה את הרביזיות סביב הצעת החוק. לצד כך נקבע כי ההצמדה למדד לעניין סכום זה, תחל מינואר 2026.*

בנוסף, כדי למנוע ניצול לרעה של המודל, מוצע בחוק לקבוע הוראות שמטרתן מניעת תכנון מס פסול וכן התאמות תפעוליות שונות.

*בקרב נציגי העסקים בירכו על הצעת החוק כפי שאושרה, וציינו כי מדובר בבשורה אמיתית לעסקים.*

החוק יכנס לתוקף מינואר 2024 וכך גם העדכון לעניין היקף עוסק זעיר ועוסק פטור.

*יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני*: "יחד אופוזיציה וקואליציה ניתן להגיע לבשורות משמעותיות לטובת העסקים".

*ח"כ ולדימיר בליאק:* "אנחנו שמחים על כך שהצלחנו להביא להישג לעסקים. כשמדובר בצעד לטובת העסקים אנחנו תומכים ומברכים על כך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה