יציאה לחרות ! גולי טל, האחות הראשית של מחלקת הקורונה הראשונה בביה"ח שמיר, מסכמת את התקופה וסוגרת מעגל בטור אישי

$(function(){})

הדמויות שמאחורי המלחמה במגפת הקורונה. הכירו את גולי טל, האחות הראשית של מחלקת הקורונה הראשונה בבית החולים ע"ש שמיר (אסף הרופא), המסכמת את השנה הראשונה בטור אישי מרגש במיוחד- יציאה לחרות.

גולי טל בית החולים שמיר קרדיט צילום דובר המרכז הרפואי

סגירת מעגל ויציאה לחרות

גולי טל, אחות אחראית פנימית ח' בית החולים שמיר בטור אישי מרגש במיוחד


לפני שנה, צוות המחלקה שלי ואני בראשותו של ד"ר יוני שפירא פתחנו את מחלקת הקורונה הראשונה במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא וחולי הקורונה הראשונים החלו להגיע מהמלר"ד אלינו.

הצוות הרפואי והסיעודי עשו לילות כימים על מנת לטפל בצורה מקצועית במטופלים וללוות מקרוב את בני המשפחה המודאגים. לילות רבים עברו עלינו ללא שינה. במשמרות מסביב לשעון, ולימוד תוך כדי תנועה להסתגל למצב החדש. זאת, מתוך תחושת שליחות אמיתית ואהבה למקצוע אותו בחרנו.  

למדנו להתמגן והתרגלנו למצב חדש שלא נראה מעולם בישראל- לעבוד עם חליפת מיגון ומסכה מכף רגל עד ראש בחום נוראי ובמחנק. הצוות הסיעודי של המחלקה אשר היה רגיל לקשר אישי וישיר עם מטופלינו היקרים, נאלץ ללמוד להתמודד עם תקשורת חדשה מסוג אחר.


אל מול הגל הראשון, מדינה שלמה עצרה מלכת, ואילו אצלנו העבודה התגברה ביתר שאת. הפרידה מנפטרי הקורונה הראשונים הייתה קשה ועצובה, בני המשפחה לא הורשו להיפרד מקרוב ואנחנו היינו החוט המקשר בין הצדדים. נלחמנו על כל מטופל ולא וויתרנו. עשינו ככל יכולתנו להקל על המטופלים ובני משפחתם, בעיקר בניסיון להוריד את מפלס החרדה, הכאב והלא נודע מהקורונה, שהייתה אז בראשיתה.

הזמן עבר במהירות, המטופלים הגיעו אלינו מידי יום ביומו ומלאו את המחלקה, ונאלצנו לפתוח מחלקות אשפוז קורונה נוספות. החודשים חלפו והנהלת המרכז הרפואי בראשות ד"ר אסנת לבציון-קורח החליטה להוציא אותנו להפוגה אחרי חודשים של עבודה קשה ומאומצת. אחיות אחראיות ורופאים, מנהלי המחלקות הפנימיות לקחו פיקוד על מחלת הקורונה, כל מחלקה בתורה.

היום, לאחר 8 חודשים, צוות המחלקה בראשותו ד"ר יונתן שפירא ובניהולי, חוזרים למחלקת הקורונה. זוהי סגירת מעגל מיוחדת עבורנו, בעיקר מאז שהחיסונים נכנסו לחיינו, והתחלואה, תודה לאל, במגמת ירידה. אנו חוזרים עם כוחות מחודשים, נחושים מתמיד לטפל במסירות במטופלינו ולשמור על קשר קרוב עם בני משפחותיהם. 

קיוויתי שעם חזרתנו למחלקה, נטפל רק בחולים המיועדים למחלקה פנימית רגילה, אך המציאות טפחה על פנינו והזכירה לנו שהקורונה עדיין כאן. למעלה מ- 40 חולים עדיין מאושפזים במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).  

אני קוראת לכולם לצאת ולהתחסן ולהמשיך לשמור על הנחיות והכללים של משרד הבריאות, על מנת שנוכל לשוב לשגרה במהירות. כאן המקום להגיד תודה מעומק הלב להנהלת המרכז הרפואי בראשות ד"ר אסנת לבציון קורח ומנהלת הסיעוד, הגב' מירי אברהם שליוו אותנו ותמכו בנו לאורך כל הדרך. תודתי האישית לכל האחים והאחיות והצוות הפרא רפואי שהצטרפו אלינו במרוצת השנה האחרונה ונתנו כתף במאמץ בטיפול חולי הקורונה. 

הוכחנו לעצמנו כי שיתוף פעולה, נחישות ומקצועיות, עם חשיבה יצירתית, הם המפתח להצלחה במאבק במגיפה.
ערב חג החירות תשפ"א, כולי תקווה כי נוכל להשתחרר במהירות גם מנגיף הקורונה ובציפייה כי נסגור את מחלקת הקורונה האחרונה בבית החולים בהקדם.

אני שולחת מכאן ברכת החלמה מהירה לכל חולי הקורונה וחג חירות שמח לכל בית ישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה