תוכנית חינוכית שפותחה בנס ציונה זכתה לתהודה בינלאומית

$(function(){setImageBanner('5a469865-2105-405d-a1e6-50b0b35dbfc7','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

מאמר על תוכנית א.י.ל לגני הילדים שכתבה ד"ר אינה כץ גולד, מהשפ"ח בעיריית נס ציונה, התפרסם לאחרונה בביטאון Early Education and Development!!!

צילום עצמי

לפני 3 שנים החל תהליך מחקר בגני הילדים של העיר נס ציונה, במסגרת "אופק מדעי" שהינו פרויקט חדשני של שפ"י לשיתוף פעולה בין הפסיכולוגיה החינוכית לאקדמיה. במסגרתו פיתחה ד"ר אינה כץ גולד תכנית רגשית חברתית לילדי הגנים, תכנית "אני יכול להצליח" (א.י.ל) שהתבססה על עבודה של גננות העיר עם ילדי הגנים. כיום מהווה א.י.ל -גני הילדים את תכנית הלמידה הרגשית- חברתית בין הבודדות בארץ עם ביסוס מחקרי שכזה. כאשר התכנית הוטמעה בשפ"חים רבים בארץ דרך תכנית הכשרה, וכיום מפעילים אותה בגני הילדים ברשויות רבות.

כאמור, המחקר הזה יצא לפועל בהובלתה של ד"ר אינה כץ גולד, מעיריית נס ציונה ובתמיכתה של דקלה ויינמן אברהמי מנהלת שפ"ח נס ציונה. קרן עזריאלי תמכה אף היא במחקר. בנוסף, המחקר לווה ע"י פרופ' לורה מפסון מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק ופרופ' ענת ברונשטיין קלומק מהבינתחומי. המחקר הוצג בכנס הפסיכולוגים החינוכיים באילת ובאוקטובר 2019 בכנס של CASEL בשיקגו.

את הליכי המחקר ומסקנותיו תיארה ד"ר כץ במאמר ששלחה למערכת הביטאון המדעי הנחשב ופירסום המאמר מוכיח על החשיבות הרבה שייחסו לתוכנית עורכי הביטאון.

יש לציין כי  ד"ר כץ פיתחה את תכנית א.י.ל לעבודה עם גני ילדים במסגרת מחקר ברמה האקדמית הגבוהה ביותר מכל הבחינות: היתה חלוקה מקרית לגנים בא.י.ל וקבוצת ביקורת, ריבוי של מדדים כולל מבדקים ממוחשבים שנתקבלו מאדל דאימונד שהינה אחת החוקרות המובילות בעולם בתחום התפקודים הניהוליים (שאף נפגשה איתה כשביקרה בארץ והציגו בפניה את הממצאים) וכן שאלוני דווח גננת מתוקפים ומקובלים בעולם.

וכך כתבה ד"ר דפנה קופלמן-רובין, ראש  IL.SEL  לקידום למידה רגשית - חברתית בישראל:

"היה לי כבוד גדול להנחות את אינה במחקר זה שכלל עבודת צוות מרובת משתתפות: עדי שטרול רכזת תוכנית א.י.ל , נועה וייס כמנהלת המחקר שלנו, לימור רט, שהשתתפה בפיתוח וכתיבת התוכנית, הגננות, המפקחות ומנהלת מחלקת גני הילדים בנס ציונה. מעבר להישגים המדעיים הללו הרי שהמחקר הזה מגלם את החזון שלנו בכל הקשור לקשר בין מחקר ויישום: תוכנית א.י.ל לגני הילדים פועלת כיום בגני ילדים רבים באמצעות שפחי"ם ברחבי הארץ.  ממצאי המחקר היוו עבורנו בסיס לעריכת שינויים בפרוטוקול והוצאת מהדורה מחודשת בקיץ האחרון, בהתאם לממצאי המחקר, תהליך בו היו מעורבות גם ענת זמירה פסיכולוגית חינוכית מדריכה בתוכנית א.י.ל ואפרת דביר, פסיכולוגית חינוכית מנהלת מערך ההטמעה וההכשרה בתוכנית א.י.ל.  אני מודה לכולכן על השותפות ארוכת השנים ובטוחה שאתן שותפות לברכות לאינה על ההישג הגדול הזה. כולי תקווה שנצליח יחד להרחיב את התוכנית לאוכלוסיות מגוונות ולאמצעים נוספים כדי שעוד ועוד ילדים וילדות יוכלו להינות ממנה ולפתח כישורי SEL כבר בגיל הצעיר".

אגב, עכשיו בתקופת הקורונה אינה כתבה סיפורים עדכניים לתקופת הבידוד, ללמידה בבית ולחזרה לגנים, ומצגות אלו שימשו גננות והורים רבים ברחבי הארץ.

א.י.ל לגני הילדים היא תכנית הלמידה הרגשית-חברתית בין הבודדות בארץ עם ביסוס מחקרי שכזה והוכיחה יכולת הטמעה דרך הכשרת שפח"ים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה