כביש 423 נפתח ויו"ר ועדת התנועה , רמי סקליטר, מגיש סיכום ביניים מפורט ומפוכח, אך אופטימי.

$(function(){setImageBanner('a1f425ab-1e78-4675-99fc-407c12c06da7','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

תא"ל (מיל.) רמי סקליטר, האיש בעל 2 הכובעים.. ( יו"ר ועדת התחבורה - המייעצת וועדת התנועה - המבצעת ) מבהיר: אני תושב לב המושבה ומודע היטב לבעיות שיש עדיין לפתור, אך החלטנו כי כל הגבלות התנועה נותרו על כנן וישונו רק לאחר שנבחן את המצב ורק לאחר פתיחת שנת הלימודים .

צילום עצמי

פרטי

 רמי שלום. בשעה טובה יש את כביש 423 ועדיין יש לא מעט הערות ותלונות, עליהן כתבנו לאחרונה. במקום שנפרט ונשאל לגבי כל טענה, אולי תסכם אתה, כיו"ר ועדת התנועה בעירייה, את התובנות והלקחים שלך אחרי 3 שבועות בהן הכביש פועל?

ברשותך אבקש קודם לדבר על נושא התנועה והתמרור בעיר. כבר במהלך הבחירות  היה ברור כי נושאי התנועה והתחבורה נמצאים במוקד התלונות של כלל תושבי העיר חוצה שכבות גיל ומגזרים.  לבקשת ראש העיר לקחתי את נושא התחבורה  בשני כובעים יושב ראש ועדת תחבורה שהיא גוף מייעץ ויושב ראש ועדת תנועה מקומית שהוא מינוי סטטוטורי עם סמכות ביצועית. ועדת התנועה מתכנסת לפחות ארבע פעמים ושנה ודנה בנושאים המועלים על ידי מחלקת ההנדסה, על ידי ראש העיר וגורמי העיריה השונים ועל ידי התושבים דרך פניות למוקד ודרך פניות ישירות אלי.  כמו כן מתבצעים סיורים  תכופים בשטח תוך מפגש עם התושבים כדי ללמוד על הבעיות מקרוב.  עדיפות בטיפול ניתנת למקומות בהם דווחו תאונות /או כמעט תאונה, לדרכי הגישה אל בתי הספר כולל מעברי חצייה ולבעיות נגישות .  עוד חשוב לציין שאני מבצע מעקב שוטף על ביצוע ההחלטות ובודק את השפעתן בשטח בכדי לבצע התאמות במידה והן נדרשות.

לגבי כביש 423 - פתיחת שלב ב' הובילה לשינוי מהותי ומבורך והורידה בצורה משמעותית את עומסי התנועה במזרח העיר וברחוב וייצמן של כלי רכב פרטיים ושל משאיות הנדרשות לעבודות הפיתוח והבניה בפארק המדע.

ואילו שלב ג' שבנייתו (תחל בקרוב) תארך כ 3 שנים, כולל בניית גשר חדש, ישלים את התוכנית וייתכן ויוריד עוד יותר את נפח התנועה העוברת דרומה,  על דרך הנפת הדגל. אומר כבר שהכיכר בחיבור בין הנפת הדגל ל423 היא זמנית ותוחלף בצומת מרומזרת שתאפשר את המשך התנועה דרומה  מתחת למסילת הרכבת ( יבנה גשר יעודי) .אנחנו מבינים שהמבנה השיפועי של הכיכר  מחייב נסיעה איטית וזהירה ובהתאם נדאג לשלטי אזהרה והכוונה משני כיווני ההגעה.

 עם  זאת ישנן עדיין מספר בעיות  שעליהן למדנו בתחילת הקדצייה. כאשר המרכזיות הן:

  חוסר המעבר לכיוון נצר סרני, בדרך המובילה לשטח בתחום השיפוט של נס ציונה. שטח הכולל את  פארק   האופניים, חורשת האקליפטוסים בה יש תיכנון לפארק טבעי ועוד שטחים חקלאים.

   תכנון שלב ג'  של הכביש שלא איפשר מעבר להולכי רגל  ורוכבי אופניים.

הכיכר בחיבור בין הנפת הדגל ל423 היא זמנית ותוחלף בצומת מרומזרת שתאפשר את המשך התנועה דרומה  מתחת למסילת הרכבת ( לאחר שייבנה גשר יעודי) . אנחנו מבינים שהמבנה השיפועי של הכיכר  מחייב נסיעה איטית וזהירה ובהתאם נדאג לשלטי אזהרה והכוונה משני כיווני ההגעה

---------------

מזכיר: לשם הגילוי הנאות אני גר בלב המושבה וחשוף למצב באופן יום יומי. 

והוא מוסיף: "היה ברור שעומס התנועה  העוברת כולל משאיות כבדות מסכן את תלמידי בתי הספר סביונים, לב המושבה ובן יהודה. כמו כן יש פעילות תנועות נוער, ספורט ותרבות באותו אזור - ובהתאם פעל ראש העיר נמרצות לקדם את נושא בניית שלב ב' של  הכביש.

נושא שלב ג' סוכם עם הגורמים המבצעים ולבקשתנו כולל מעבר מזרחה להולכי רגל ורוכבי אופניים . נושא הירידה מ423 לשמיד –בשלב שהגענו לעירייה, כבר לא הייתה אפשרות להתערב בתכנון הכביש. הוא עבר את כל האישורים הרגולטוריים ואת כל האישורים התקציביים ויצא כבר לביצוע.  אבל, אנו נבחן יחד עם מהנדסי נת"י את הנקודה ונראה אם וצריך יהיה לשנות את הצומת. נושא מעבר הרכבת היה לא אחת בדיון בעבר. ראש העיר מוביל את הנושא ביחד עם ראשת המועצה האזורית גזר, בכדי להגיע להסדרה של נושא המעבר הרכוב והרגלי . "

לגבי שינויים נוספים:

חשוב לי לציין שאני ער  לקושי ואי הנוחות הקיימת ולקולות הקוראים לבטל מיידית את ההגבלות על כניסה לרחוב שמיד מרחוב מרגולין מכיוון מזרח ולאבנר בן נר מהנפת הדגל מדרום. אולם, החלטנו כי כל הגבלות התנועה נותרו על כנן וישונו רק לאחר שנבחן את המצב  ורק לאחר פתיחת שנת הלימודים. אנחנו ממוקדים בשבועות הקרובים בהערכות לשנת הלימודים וזאת  מתוך דאגה לבטיחות תלמידי סביונים, לב המושבה ובן יהודה. 

לאחר פתיחת השנה  וקבלת תמונה מצב טובה יותר נבצע את ההתאמות הנדרשות  כגון  שילוט, זמני רמזורים והסרת מגבלות התנועה.

נושא מעבר הרכבת היה לא אחת בדיון בעבר. ראש העיר מוביל את הנושא ביחד עם ראשת המועצה האזורית גזר, בכדי להגיע להסדרה של נושא המעבר הרכוב והרגלי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה