כוחות צה"ל עצרו את המחבל שרצח את שי ניגרקר ובנו אביעד הי"ד בפיגוע בחווארה

$(function(){setImageBanner('4947b328-fea8-4c4b-950b-8d1e765f3156','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

חודש אחרי הדיווח שחוסל בפעילות צה"ל בג'נין, כעת מתברר כי המחבל שרצח את שי ניגרקר ובנו אביעד בפיגוע בחווארה, לא חוסל - הלילה הוא נעצר בפעילות של כוחות צה"ל בג'נין

סיילאס שי ז"ל ובנו אביעד הי"דצה"ל פועל בכוחות גדולים בג'נין בביצוע כוחות מילואים בפיקודה של חטיבה 646 (צנחנים במילואים) יחד עם מג"ב וכלי הנדסה.

חלק מהכוחות פעלו לחשיפת צירים, כאשר החלו להתפתח חילופי אש כבדים במקום, זריקת מטענים ועוד - כוחות צה"ל השיבו באש ופגעו במחבלים וממשיכים בפעילות במקום.

על פי הדיווחים, במבצע נעצר ע"י הלוחמים המחבל שרצח את שי סיילס ניגרקר ז"ל ובנו אביעד ניר ז"ל בתחנת שטיפת רכבים בחווארה.

הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: 

בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל הלילה (א') במחנה הפליטים בג'נין נעצר על ידי לוחמי מילואים אסאמה בני פדל, במוצאו מהכפר עקרבה הסמוך לשכם. אסאמה חשוד כמי שביצע את פיגוע הרצח הכפול בחווארה באוגוסט 2023 שבו נרצחו סייאלס-שי ניגרקר ובנו אביעד ניר ז"ל. אסאמה נעצר חמוש בדירת מבוקשים במחנה הפליטים ג'נין. אסאמה הועבר להמשך חקירה בשב"כ. המבצע במחנה ג׳נין נמשך גם בשעה זו.

הנשק שנתפס בביתו של המחבל

הדיווח על לכידתו של המחבל הנתעב מגיע אחרי דיווח קודם שכוחות צה"ל חיסלו אותו. ככול הנראה הדיווח על חיסולו היה מוטעה ומוקדם מידי.

הפיגוע הרצחני התרחש בחודש אוגוסט השנה. שי סיילאס ובנו אביעד הגיעו במהלך יום שבת לחווארה כדי לערוך כמה טיפולים לרכב. בסיום הם הגיעו למכון לשטיפת רכבים כדי לשטוף את הרכב - אז הגיח בן העוולה שירה בהם מטווח אפס ולא הותיר להם שום סיכוי.

דבר הרצח הנורא היכה בהלם ברבים מבני העיר שהכירו את האב ובנו. בן הדוד יצחק ניגרקר ספד להם: "סיילאס ואביעד היקרים, פעם אחרונה שאנחנו רואים אתכם, אסון כבד נפל עלינו. אין מילים שיכולות להביא נחמה. סיילאס עלה בגיל 18 מהודו כדי לשרת בצבא, שירת כחייל בודד. לפני עשרה ימים התחברנו לגיבוש משפחתי אחרי שנים רבות, וציינו יום הולדת שישים שנה. היום אנו מבינים שזה היה מפגש פרידה. בני עוולה רצחו יהודים, אב ובנו. היו מלאי שמחת חיים. אתמול הצבא היה בחופש, אם הצבא היה במקום הרוצח היה נתפס".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה