100מ"מ גשם בנס ציונה גרמו להצפות קשות. 22 משפחות פונו מבתיהן ברח' העצמאות !

$(function(){})

הגשמים וההצפות הלילה שברו שיא. כאשר מספר רחובות נפגעו במיוחד, כולל רחוב השקד בו גר ראש העיר... אך שוב הפך רחוב העצמאות ל"ונציה של נס ציונה" ורק בבוקר הצליחו עובדי העירייה לפנות את הבוץ הרב שהצטבר בשיטפון בקולטנים וסתם אותם. 18 מתושבי הרחוב חולצו בסירת גומי (!) ע"י לוחמי האש שנשאו את חלקם על כפיים ו 22 משפחות מביניהם לא יכולים לשוב לבתיהם. הם כועסים
ולטענתם לא הוצבו משאבות וטרקטורים בכוננות ברחובם, למרות שהיה ידוע כי צפויה כמות גשמים גדולה.
ואילו העירייה מסרה כי צוותים של העירייה, בסיוע גדוד המתנדבים לחילוץ והצלה, נמצאים בשטח משעות הלילה הקטנות, נותנים מענה לכל נקודה שהוצפה ומעניקים סיוע לתושבים הזקוקים לכך. וכי היא עשתה שימוש בכלים כבדים, טרקטורים, ביוביות ומשאבות מים לניקוז ההצפות.
ראו גם בהמשך תגובה מסכמת של ראש העיר וכן ידיעה נפרדת על פעילות המתנדבים לסיוע לנפגעים
בתמונות: מימין רח' העצמאות . משמאל רח' השקד. צפו בעוד צילומים וסרטונים .

התחזית היתה אמנם של גשמים חזקים, אך שוב ירדו גשמים בכמות שוברת שיאים (100 מ"מ ב24 שעות) וגרמו להצפות במוקדים שונים, ושוב הפך רח' העצמאות  לאגם בו ניתן להשיט סירות.. 

את כמות המים שהיתה בו ובאיזור החניון והפארק שממערב לו, בואכה הספורטק לפנות בוקר, ניתן לראות ולא להאמין בסרטון שצילמה מלכה לוי- אליהו ומצורף.

פייסבוק

זה היה לילה שתושבי נס ציונה לא ישכחו זמן רב. החל מחצות ניתך על העיר מטר עז, כמעט ללא הפסקה וגשם כבד ירד מלווה בסופות ברקים והדי רעמים. 

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הואטסאפ של אתר נס ציונה נט 

כ100 מ"מ גשם ירדו על נס ציונה במהלך 24 השעות האחרונות ויצרו 2 מוקדי הצפה עיקריים אשר פונו רק בשעות הבוקר. ההצפה העיקרית היתה ברחוב העצמאות, שם כוחות ההצלה נעזרו בסירת גומי, כדי לחלץ עשרות תושבים, כאשר המבוגרים מביניהם נישאו על כפיים.

אגב, גם החניון שבבניין המשותף בקצה הרחוב (מול העירייה) הוצף כולו ועשרות מכוניות שהיו בו הינן, כנראה, "טוטאל לוס".  כמו כן היו הצפות משמעותיות ברחוב השקד וסביבתו, בו מתגורר ראש העיר, שם נלכדו במכונית קשיש והמטפלת שלו וחולצו ע"י לוחמי האש. . וכן לאורך רח' הבנים, השקד ועוד. 

והיתה גם ה"בריכה" הגדולה ברחוב בילו, אשר נוקזה תוך פחות משעה לאחר פתיחת הקולטנים. 

בעקבות הגשמים גם לנס ציונה יש אגם טבעי צאו לטבע- לחצו כאן לווידאו

צפו בסרטונים ובתמונות באתר נס ציונה נט.

מן העירייה נמסר כי : 

משעות הלילה עסוקים עובדי העירייה בטיפול בהצפות שנגרמו כתוצאה מכמויות גשם חריגות בעירנו.

צוותים של העירייה, בסיוע גדוד המתנדבים לחילוץ והצלה, נמצאים בשטח משעות הלילה הקטנות, נותנים מענה לכל נקודה שהוצפה ומעניקים סיוע לתושבים הזקוקים לכך.
בתוך כך עושה העירייה שימוש בכלים כבדים, טרקטורים, ביוביות ומשאבות מים לניקוז ההצפות.

במקביל, מפעילה העירייה שלוש חברות ניקיון לצורך מתן סיוע ראשוני לתושבים אשר בתיהם הוצפו, וצוותי הרווחה עוברים בין הבתים.

פייסבוק

ראש העיר מלווה במנכלי"ת ומנהל אגף שפ"ע, היום- בשטח.

בהודעה אישית שפירסם ראש העיר בדף הפייסבוק שלו כתב: 

"עיריית נס ציונה השקיעה בשנתיים האחרונות רבות בתיחזוק ושיפור אזורי הניקוז בעיר.
בין היתר נבנו מובלי בטון ברח ויצמן, פתנו קידוחי ניקוז ברח העצמאות, הרחבנו תעלות עפר באזור האיצטדיון העירוני וחיזקנו סוללת עפר ברח ירושלים.
אנחנו משתתפים באופן פעיל יותר מתמיד בוועדות רשות הניקוז כדי להגיע לפתרון מחוזי.
בחודשיים האחרונים שיקפנו לכם את ההכנות שביצענו לקראת החורף, כולל בימים האחרונים, עבודות ניקוי קולטנים ופתיחת תעלות סביב לשעון.
נס ציונה נמצאת טופוגרפית במקום נמוך, ומהווה באופן טבעי אגן ניקוז של ראשלצ, באר יעקב ורחובות.
בעקבות בניה מאסיבית בשנים האחרונות בראשון לציון ובבאר יעקב, ללא מתן מענה הולם לפתרונות ניקוז, הבעיות מתנקזות לנס ציונה.
דרשתי פעמים רבות מראשי הערים השכנות לטפל בהקמת אגני השהייה לוויסות זרימת המים, ומחר בבוקר אפגש שוב עם רהע ראשל״צ ואדרוש טיפול מיידי.

צילום מסך

תושבים מוחים היום בצהריים בעת סיורם של ראש העיר וצוותו ברח' העצמאות

אלא שתושבי הרחוב הזועמים רחוקים מלקבל את טענות העירייה וכאשר הגיעו למקום היום בצהריים צוותי חדשות, היו מבין התושבים שהשמיעו קריאות קשות כלפי ראש העיר שנכח במקום יחד עם סגניתו סמדר אהרוני ועוד מבכירי העירייה. 

התושבים שהתראיינו לערוץ 2 ועוד אמצעי תקשורת, הזכירו את השיטפון הגדול בשנת 2012 שרק לאחרונה הסתיימה ההתדיינות המשפטית בגינו, בין עשרות מתושבי העיר לבין חברת הביטוח של העירייה. וטענו כי כבר בשעתו אמר ראש העיר המנוח יוסי שבו ז"ל שלעירייה יותר זול להתדיין על פיצויים בבתי משפט מאשר להשקיע את הסכום העצום הנדרש לתשתיות החסרות באזור ולטענתם, מדיניות זו לא השתנתה גם בימי ראש העיר הנוכחי. 

עוד טענו כי אמש לא הוצבו במקום צוותי כוננות, טרקטורים, משאבות וביוביות ולכן, עד שהחלו להתארגן לטיפול בבעיה, כבר הגיעו המים  לגובה אליו הגיעו.

יצויין כי בשנתיים האחרונות, כפי שדיווחנו בעבר, השקיעה העירייה רבות בשיפוץ והעמקת המובל הראשי לאורך רח' ויצמן, אליו אמורים להתנקז בסופו של דבר המים היורדים בכל השיפועים שכיוונם צפון מערב, כמו מרח' גבעתי, הבנים ועוד. 

אלא שללא ספק התשתית הקיימת, ככל שתטופל ותתוחזק, לא תעמוד בפני כמויות מים שכאלו ונדרשת תוכנית לפיתרון מקיף. זאת כאשר אכן טרם נפתרה הבעיה הישנה של הזרימות מבאר יעקב וראשל"צ שתי שכנותינו הגבוהות יותר, שלא עומדות בסיכומים שנקבעו יחד עם רשות הניקוז לבניית מאגרים בשיטחן כדי למנוע זאת. וכל עוד שר הפנים לא יכפה זאת עליהן, לא יקרה כלום... 

_______ראו גם ידיעה נפרדת על פעילות המתנדבים לסיוע לנפגעים ______________

צפו בוידאו של כוחות ההצלה משיקים סירת גומי ברחוב העצמאות. 

לאורך רחוב ביל"ו בסמוך לקרית התרבות נוצרה שלולית מים גדולה שכיסתה את מרבית החניה של סופר יוחננוף. אך בשעת בוקר מוקדמת ניקו עובדי העיריה את הסתימות בקולטנים וניקזו את שלולית עמק השושנים במהירות. 

בשעות הבוקר ערך כתבנו סיור ברחובות העיר ונדמה שלפחות בשעות אלו העיר פתוחה ללא מוקדי הצפות חדשים. 

בלעדי - צפו בווידאו חילוץ רכב ברחוב בילו בנס ציונה לחצו כאן 

הצפות ברחוב בילו

כל זה נראה בלילה! רחוב העצמאות ובסרטו הבא לאחר הניקוז בשעות הבוקר 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה