כך נערכים בנס ציונה ל"בית הספר של החופש הגדול" בבתיה"ס היסודיים וגם ל.."אקדמיה"

$(function(){})

למעלה מ 2,500 ילדי בתי הספר היסודיים כולל ד'ה' ו' נרשמו לתוכנית ויבלו 3 שבועות במסגרות - באחריות מפעילות הצהרונים. מחיר התענוג המסובסד ע"י המדינה - 450 ש"ח ליום קצר ו750 ליום ארוך.
ויש גם פעילות מקומית ייחודית בשם "אקדמיה" ולדוגמה: לתלמידי ה' ו' יזמה העירייה תוכנית העשרה נוספת, בשם "מעברים" במטרה לתגברם בסידרת מיפגשים אחה"צ. העלות המסובסדת ע"י העיריה 180 ש"ח .
אך מה יקרה בסוף יולי- אוגוסט?
זו עדיין נקודה לא ברורה ותלויה בהיקף נרשמים עד יום א' הקרוב.
על כך ועל על התוכניות הנוספות של אגף החינוך לילדי גני הילדים חטה"ב והתיכון - נביא בהמשך ידיעה נפרדת, כולל התייחסות נציגי ההורים ..

מ. החינוך

מיד עם סיום שנת הלימודים יחל ב1.7 לפעול "בית הספר של החופש הגדול". במתכונת שגיבש מ. החינוך ובתאום עם ארגוני המורים וההורים.

כאן בנס ציונה נרשמו למעלה מ 2,500 ילדי בתי הספר היסודיים  (מתוך כ5,800 בסה"כ) לתוכנית ויבלו בשלושת השבועות הראשונים של יולי במסגרות לימוד והעשרה שיופעלו על ידי החברות הפרטיות אשר מפעילות במשך שנה"ל את הצהרונים.

ואף כי בעיקר נטל המימון נושא מ. החינוך, הרי שבשל מעמדה הסוציואקונומי של העיר (סוציו 9) ועל פי מדדי התשלום שקבע משרד החינוך, עדיין ייאלצו הורי נס ציונה לשלם מכיסם  למסגרת הבוקר450 ₪ ומי שיפצו ביום ארוך , יוסיפו תשלום נוסף של 300 ש"ח המיועד למפעילי הצהרונים.

ומה כוללת תוכנית הלימודים והפעילות ב"בתי הספר של החופש הגדול"?

ובכן, לפי הנחיות מ. החינוך, הרי שהתוכנית תפעל בין  התאריכים 1.7.2021 ל-21.7.2021 ותכלול: 

מיקוד נושאים רגשיים חברתיים, אשר ייעשה בהתאם לשכבות הגיל, כאשר בכיתות א'-ד' יומלץ שהנושא המרכזי יהיה "אוצר החברות" ובכיתות ה-ו, יומלץ שהנושא המרכזי "אני ואתה נשנה את העולם". יומלץ שהתוכנית תכלול פעילויות של העצמה רגשית-חברתית, פעילויות חברתיות, משחקים ותנועה. 

לצד אלו יתקיימו פעילויות העשרה, כאשר מדי יום יומלץ להקדיש שעה אחת, או יום מרוכז בשבוע לטובת אומנויות, ספורט, תנועה, תיאטרון, מוזיקה, מוזיאון, סיורים, טיולים ולמידה חוץ כיתתית.

בתי הספר יוכלו גם לתכנן שבוע חקר המצאות ותגליות, שבוע summer school, שבוע אתגרי בספורט וכדומה.

ההיבט הלימודי: כיתות א'-ב' יעסקו במקצועות הליבה: שפה ומתמטיקה. כיתות ג'-ד' מיקוד הלמידה יהיה בתחומי שפה, מתמטיקה ואנגלית. כיתות ה'-ו': מיקוד הלמידה יהיה בתחומי שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים.

התוכנית "אקדמיה של הקיץ"  תתקיים בשעות אחה"צ- בדגש על מעברים: אלו שעוברים מביה"ס לחטיבה ואלו שעוברים מהחטיבה לתיכון

זוהי תוכנית עירונית ייחודית לנס ציונה. והיא נועדה לצמצם פערים משנת קורונה - בהתאם לצרכים של כל שכבה ובכיתות הגבוהות של כל ילד לפי המטרה והצורך לתגבר ילדים וכדי שיפתחו את שנה הבאה טוב יותר, נבנו המסלולים, כאשר תלמידי ה' העולים לכיתה ו' יתמקדו באנגלית ואילו עבור מסיימי ו' העולים לחטיבה נבנה קורס משולב הכולל: מתמטיקה אנגלית והיבטים רגשיים חברתיים.

המסלולים מועברים בשעות אחר הצהריים, על ידי צוות מקצועי ונועדו להשלמת פערים ולחיזוק התלמידים במקצועות הליבה. כ600 מתלמידי העיר בשכבות הגיל של ביה"ס היסודי, שהינם כשליש בסה"כ  נרשמו וייקחו חלק בתוכנית. (לגבי החטיבות והתיכונים- נרחיב בידיעה נוספת, בקרוב )

-----------------------------------------------

ומה יקרה החל מ22.7 ואילך?

על הפיתרון המוצע בתיאום עם מפעילי הצהרונים , התגובות ועוד- ראו בהמשך בידיעה שנביא בנפרד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה