כך צמחה עלות הקמת פארק הספורט של נס ציונה מ39 מליון ל50 מליון !

$(function(){setImageBanner('eda7031b-0100-4643-b86e-6f82f04820cf','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

נערך מחדש.
התוספת לעלות הקמת פארק הספורט החדש בנס ציונה, שתובא מחר לאישור המליאה- 11 מיליון ש"ח ! הסיקור המלא באתר נס ציונה נט.
בישיבת הנהלת העיריה דווח תחילה על פער בן 7 מיליון ש"ח ואילו למליאה, אחרי 4 ימים, כבר דווח על 11 מיליון בסה"כ, כולל 4.4 מיליון לפינוי פסולת בניין שהופרדו מתקציב הפארק לתב"ר חדש ונפרד.
כמו כן מתברר לפתע שבשעתו הסתמכו על גיוס תרומות בסך 5 מיליון ש"ח , אך לא עמדו במשימה.

יחצ

כך צמחה העלות הכוללת של הקמת פארק הספורט של נס ציונה בשנתיים מ 39 מליון ל 50 מליון !

נערך מחדש:

לקוראינו:

אודה ולא אבוש כי העובדה שהבחירות קרבות ובאות עושה את מלאכתי כעיתונאי קלה הרבה יותר.. זאת מכיוון שהמידע זורם אליי מכל עבר ועלי מוטל רק לאמתו ולהצליבו.

וכך נחשפתי שוב יחידי בתקשורת, לעובדות המוצגות בפניכם כאן ואשר יהוו מן הסתם עילה ללא מעט ויכוחים וטענות, מחר בישיבת מליאת עיריית נס ציונה האחרונה לקדנציה זו.

ונסכם בקיצור ואף נפנה אתכם לכתבתנו הקודמת בנושא פארק הספורט של נס ציונה:

החריגה בתקציב הקמת פארק הספורט

הקמת הפארק של נס ציונה אושרה במועצת העיר לפני כשנתיים, בתקציב של 39 מליון ש"ח בסך הכל. 

עתה מתבקשת מועצת העיר לאשר תוספת ישירה לתקציב ההקמה של 6.6 מליון ש"ח , וכן תב"ר חדש ונפרד בסך 4.4 מליון ש"ח ל"פינוי והטמנת פסולת בניין" שכזכור, נטען ע"י גורמים שונים, כי שימשה כמצע בסיס להקמת מגרש הספורט שהוקם בשטח הצפוני של ה"ספורט טק" בימי יוסי שבו ז"ל. (ויש גם גירסה אחרת, אך הכל יתברר בישיבה, נקווה)

אלא שעבודות אלו נעשו לפני כשנה וחצי וקצת מוזר שעתה מעודכנת מועצת העיר נס ציונה לראשונה עליהן. מעבר לכך, במסמך שהוצג בהנהלה ביום רביעי, נטען כי עלותן היתה 4.9 מליון ועתה, במסמך החדש, עלותן ירדה לפתע בחצי מליון ש"ח ל4.4 מליון !

ובאשר לתוספת הישירה,זו של 6.6 מליון ש"ח,  כאן צויין בהסברים החדשים כי בשעתו הובטחה לעירייה "תרומה" בסך 5 מליון ש"ח, אך זו לא התקבלה בסופו של דבר ומכאן עיקר הגרעון המשמעותי ואילו הפער הנוסף של 1.6 מליון הינו בהחלט הגיוני בהיקף פרוייקט שכזה.

אלא שלצערי לא הצלחתי למצוא בדיווחים קודמים מישיבות המליאה בשעתו, בהן הוצג הפרוייקט, שום התייחסות ל"תרומה" כלשהי ובדיעבד נמסר לי כי נשכרה חברה לגיוס תרומות שהיתה אמורה לגייס 5 מליון ש"ח אך כשלה במשימתה.. 

למה יהיה מעניין מחר בישיבת מועצת עיריית נס ציונה?. 

יחי ההבדל הגדול...  ראו בתמונות כיצד דווח הנושא להנהלת עיריית נס ציונה בשבוע שעבר ואיך למליאה לקראת הישיבה היום.

(ככל הידוע לי בישיבת ההנהלה היה דיון סוער בו מחו חברי הנהלה, כולל מסיעתו של ראש העיר, שלטובתם לא אציין את שמותיהם... על מה שכינו כפארטץ' - באופן הדיווח.. ולכן נערכו הנתונים מחדש)

נתוני תקציב פארק הספורט של נס ציונה

נתוני תב"ר פארק הספורט של נס ציונה

מה תב"ר? ומה ההבדל בינו לבין התקציב העירוני השוטף?. 

​התקציב הבלתי רגיל (להלן גם – תב"ר או תקציב פיתוח) משמש את הרשות המקומית ככלל למימון פרויקטים שונים הנושאים אופי של עבודות פיתוח ומוגדרים כהשקעה.

על פי דיני הרשויות המקומיות, תב"ר הוא "תקציב של עירייה המיועד לפעולה חד-פעמית או לתחום פעילות מסוים, הכולל אומדן תקבולים ותשלומים לאותה פעולה או לאותו תחום פעילות, וכספים שיועדו על פי דין למטרות שאינן תקציב רגיל".

מי מחליט לגבי מימוש תב"ר? 

מקורות התקבולים בתב"ר הם הכנסות עצמיות והשתתפות בעלים , השתתפות של משרדי ממשלה ומוסדות ציבור, תרומות והלוואות. בנוגע להחלטות שעניינן הקצאת משאבים ציבוריים, ובכלל זה להחלטות בדבר תב"רים, מסור שיקול דעת רחב לרשות המקומית.

בעת חלוקת משאבי הציבור מחויבת הרשות המקומית לפעול באופן שישרת נאמנה את כל תושביה ויבטיח את קיומו של מינהל תקין. הקצאת המשאבים הציבוריים צריכה להיעשות לאור עקרונות של סבירות ומידתיות על פי תבחינים הוגנים, שוויוניים, ענייניים וגלויים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה