"כמות החולים עלתה פי שלושה בחודש האחרון"! מחלקת קורונה נוספת בקפלן.

$(function(){setImageBanner('116f830e-e52a-49f1-af1c-a6154677ed4e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

העלייה בתחלואה הובילה לפתיחת מחלקת קורונה שנייה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית/
מחלקת פנימית א' שהיתה מחלקת קורונה בגל הראשון, הפכה בסופ"ש האחרון שוב למחלקה לחולי קורונה • "כמות החולים עלתה פי שלושה בחודש האחרון"

דוברות קפלן

בשל העליה בכמות חולי הקורונה המאומתים ברחבי הארץ, נפתחה במהלך הסופ"ש האחרון (חמישי, ה-8.1.21), מחלקת קורונה נוספת במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ברחובות. מאז ספטמבר משמשת מחלקת פנימית ב' כמחלקת הקורונה של בית החולים, אולם עם העליה במספר החולים המאומתים, הוחלט בשבוע שעבר להסב את מחלקת פנימית א', שהיתה מחלקת קורונה בגל הראשון, לטיפול בחולי קורונה. בנוסף, על מנת לשמור ככל הניתן על רציפות הטיפול הרפואי לשאר המטופלים בבית החולים ולתת מענה לעומס המאפיין את התקופה הזו של השנה, הוחלט על הסבת מיטות אשפוז במחלקות אחרות לטובת פתיחת מחלקה . הבוקר מאושפזים בבית החולים 49 חולי קורונה, מתוכם 21 במצב קשה, 12 במצב בינוני ו-16 במצב קל.
ד"ר שוקי פרידמן, מנהל מחלקת פנימית א' קורונה, במרכז הרפואי קפלן אמר היום: "היינו הראשונים לקלוט חולי קורונה בבית החולים, וטיפלנו בהם לאורך כל הגל הראשון. ככל שעבר הזמן, והתגבשה ההבנה שהמגיפה תישאר איתנו לטווח ארוך, הוחלט להסב מחלקה פנימית אחרת לטובת הטיפול בחולי קורונה, וחזרנו להיות מחלקה פנימית 'רגילה'". הוא הוסיף ואמר: "הצוות הרפואי במחלקה קיווה שהטיפול בחולי קורונה מאחורינו, ושלא נידרש לכך שוב, אבל נעשה כל מה שצריך בשביל לעבור גם את הגל הזה".

 המרכז הרפואי קפלן

ד"ר שוקי פרידמן מנהל המחלקה, מתחסן היום במנה השניה.


ד"ר איתן לבון, סגן מנהלת המרכז הרפואי קפלן, התייחס גם הוא למצב החולים בבית החולים ואמר: "העליה המסחררת בקצב החולים בשבועות האחרונים חייבה אותנו לפתוח בשנית את מחלקת פנימית א' כמחלקת קורונה. בתוך פחות מחודש, כמות חולי הקורונה בבית החולים שילשה את עצמה. על מנת למצוא מענה למטופלים האחרים שהיו מאושפזים במחלקה, הוחלט על הסבת מיטות אשפוז לטובת מחלקה פנימית. אנחנו עושים את כלל המאמצים על מנת לשמור על רציפות הטיפול ולמנוע פגיעה במטופלים שאינם חולי קורונה בבית החולים, והצוותים הרפואיים כבר כשנה עושים לילות כימים בטיפול בחולי קורונה". הוא הוסיף ואמר: "ייקח עוד כמה שבועות עד שנראה את השפעות הסגר על כמות החולים המגיעה לבית החולים, וחשוב מאוד שהציבור יקפיד לשמור על ההנחיות ועל המגבלות שהוטלו במסגרת הסגר, אחרת לא כמות החולים לא תפחת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה