כפסע ממשבר קואליציוני... פשרה וסוג של תיק"ו במליאת מ. העיר בנושא התמיכה בארגון הנוער "סיטין"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f4708093-6735-4046-ba65-1e1f4892116a','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f4708093-6735-4046-ba65-1e1f4892116a','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

הקואליציה כמעט והתפרקה אמש בשל סירובו של יהודה חימוביץ להצביע בעד התמיכה, אך ניצלה תודות לפשרה שיזם ערן רפאל מש"ס, "למען שמירת האחדות בעיר".
וכך הוחלט בהצבעת רוב כי ההקצבה תישאר כהגדרתה, אך סכומה בסך 25 אש"ח, יקוצץ מתקציב תרבות תורנית ויועבר לאגף הנוער, למימון פעילויות נוער, כדי שתנועות הנוער לא תיפגענה ולו באגורה.
האופוזיציה נותרה עיקשת בהתנגדותה וזאת למרות שתומר תדהר הבהיר קודם לכן כי מצידם אין בעיה לתמוך בארגון, אך תחת סעיף תקציבי אחר.. ונציגיה טענו כי זוהי התנגדות עקרונית לעצם ההגדרה של ארגון הנוער כ"תנועת נוער" בהחלטות העיריה, בשל המשמעויות וההשלכות לעתיד.
בשורה התחתונה: אף אחד לא ממש מרוצה..
את הדברים המעניינים שאמר חימוביץ במליאה, בהם הציג עמדה מורכבת ותיאר את רשמיו מפעילות הארגון האמור, את ההסבר של ערן רפאל למהלך הויתור שלו ואת תגובות ראשי האופוזיציה -ראו בהמשך.

התחלה חגיגית בהרמת כוסית לחג...

צילום מסך - יו טיוב עיריית נס ציונה

עוד על הישיבה:

ישיבת מליאת מועצת העיר 24.9

 

לקוראינו:

מישיבת המועצה אמש אף אחד לא יצא נשכר. לכל היותר היו שנשמו לרווחה, ובעיקר ראש העיר שהקואליציה שלו כמעט וקרסה.. כאשר בעקבות התגובות ברשת וההתלהמות המוגזמת לדעתי סביב הנושא, שהביאה לאמירות קשות ברשתות כנגד נציגי "הליברלים" ליאור אלימלך ויהודה חימוביץ, נוצר לחץ כבד עליהם שלא לתמוך.  ואכן חימוביץ הגיע לפגישת הקואליציה היישר משרות מילואים בצפון, זרק את הפצצה בהודעה כי לא יתמוך ויהי מה.. והדרמה החלה. 

אלא שהבעיה נפתרה תודות ליוזמתו של ערן רפאל מש"ס לפיה התרבות התורנית תוותר על 25 אש"ח מתקציבה למען תוספת לאגף הנוער למימון פעילויות נוער שונות (אך הוא סירב לוותר על ההגדרה הפורמלית של סיטין כנתמכת של אגף הנוער, מה שעדיין הקשה על חימוביץ ואלימלך, שלבסוף התקפלו בנקודה זו)

וכך הגיעה הקואליציה לישיבה לאחר דיון פנימי קשה, מלוכדת מחדש ומניחה לאופוזיציה לשאת דברים לרוב ולבסוף להפתיע בהודעה על הפשרה.

ולפני שנשכח, גם פרשת הסקציה והשאלות הקשות שהיא מעוררת עלו בדיון- אך ראש העיר הבטיח דיון נפרד בנושא. מתי? בישיבה הבאה, או בזו שאחריה...

לסיכום:

במהלך הדיון חזינו בויכוחים ופילפולים עקרים סביב השאלה כיצד ניתן לתקצב את "כנפיים של קרמבו" למרות שאיננה "תנועת נוער" בהגדרתה אלא ארגון נוער ובאותה נשימה לסרב ל"סיטין" שהינו ארגון נוער, אך כן לתמוך בו, בסעיף אחר..

הבה ונאמר את האמת: יש לא מעט תושבים המתנגדים לעצם התמיכה העירונית בכל גוף שיש לו זיקה  לחב"ד ה"מיסיונרית" (ו"התומכת בבן גביר") ואני בספק רב אם יצאו מרוצים מהישיבה. כי נציגיהם לכאורה באופוזיציה "לא סיפקו את הסחורה" ולא נאבקו בעצם התמיכה (וטוב שכך).

האמת, גם לי יש בעיה קשה עם עמדותיה הפוליטיות של חב"ד, אך לא חושב שמועצת העיר הינה המקום לנהל מאבקים מסוג זה ושניתן להשליט בכוח ערכים כאלו או אחרים על הציבור. לכל היותר ניתן לסכם על ערכים שבקונצנזוס, ולהגדיר מחדש ובהסכמה, מהו סולם הערכים המינימלי להם מתחייב כל ארגון המבקש תמיכה מהעירייה ולא משנה תחת אזה שם..

ואם אין הסכמה? אז לא תהיה ברירה, אלא לסייע לכולם, לפי חלקם באוכלוסיה. או שלאף אחד..

קיראו גם - טור דעה "אישית לוחצת" של אבי בן דוד בנושא:

חבריי הליברלים- נסחפתם !

צילום מסך - יו טיוב עיריית נס ציונה

----------------------------------------------------------

דבריו של המשנה לראש העיר, חבר המועצה יהודה חימוביץ:

אני עומד כאן בפני דילמה מורכבת, הנובעת מהצורך לאזן בין ערכים שונים: חופש הדת, סובלנות, והשקעה בתנועות נוער. 

אני מגיע אליכם כאן מיום מילואים בצפון וזה מסביר את המדים. כבר חודש אני מתעסק בפיתרון לתפילות במרחב הציבורי. פיתרון שיאפשר לכולם להתפלל ביום כיפור, כל אחד עפ"י דרכו.כי אני חושב שיש מקום לאמונה של כל אחדוצריך לקבל גם את האמונה של כולם ולהיות סובלני לאחר.הדבר שהכי חשוב לי זה שאחרי שנה של מלחמה לא נלחם אחד בשני.כי במקום שהגעתי ממנו היום כולנו נלחמים יחד ברעים באמת.
ואז עולה נושא התמיכות. אני, בניגוד לרוב האנשים פה גם הלכתי לראות מה זה סיטין. הגעתי לסניף שלהם, לראות מה קורה שם,דיברתי את הרב שניאור והרבנית, ראיתי את הבנות שם באמצע פעילות שלהם ושאלתי אותם שאלות קשות. מה הפעילות שהם מעבירים שם? האם הם לוקחים נערים ונערות על מנת להחזיר אותם בתשובה? האם הנוער שעובר שם מתגייס לצה"ל?ועוד  אני חייב לומר שסיטין כנראה ממלאים חוסר שקיים. נערים ונערות מגיעים לשם באישור ההורים שלהם, אף אחד לא מכריח אותם. וגם לא ראיתי שמחלקים שם אייפונים.
יחד עם זה, לא ראיתי שם תנועת נוער.  אני בוגר של תנועת נוער, הייתי חניך ומדריך וחבר גרעין התיישבות. אני מבין גם שלא כל תנועות הנוער פועלות אותו דבר ומחנכות לאותם ערכים. אבל סיטין היא לא תנועת נוער בעיני. סיטין הוא ארגון נוער שמקיים מועדון נוער. אפשר להתווכח אם אנחנו הליברליים צריכים לפסול אותם על מזבח הליברליות, או עצם הליברליות אמורה לגרום לנו לאפשר זאת.
ואז הסתכלתי על תבחיני התמיכות.תבחיני התמיכות נקבעו על ידי חברי המועצה הקודמת. בעיני נעשו שם טעויות וחוסרים רבים. הם מתייחסים רק ל"תחום תנועות הנוער" ולא קובעים שום קריטריונים מהי תנועת נוער. הפנו אותי אל מסמכים של משרד החינוך שמוכיחים כביכול שסיטין היא לא תנועת נוער. אבל משרד החינוך שלח מסמך כי סיטין הוא ארגון נוער שזכאי לקבל תמיכות וגם קיבל. אז תבחיני העיריה מצד אחד לא אמורים לחלק לארגוני נוער, אבל הם חילקו, ובצדק לטעמי, לארגון נוער אחר - לכנפיים של קרמבו.
אני עומד כאן בפני דילמה מורכבת, הנובעת מהצורך לאזן בין ערכים שונים: חופש הדת, סובלנות, והשקעה בתנועות נוער. 
הדילמה מתחדדת על רקע הבקשה לתמוך בארגון 'סיטין', אשר פועל בתחום הדת,
מצד אחד, אני מאמין בחופש הדת וברצון לאפשר לכל אדם להתפלל על פי אמונתו. מצד שני, ישנם חששות לגבי אופי פעילותו של ארגון 'סיטין' והאם הוא עולה בקנה אחד עם הערכים הליברליים שבהם אני מאמין.
תבחיני התמיכה הנוכחיים אינם מספקים מענה ברור לשאלה כיצד להתמודד עם ארגונים כמו 'סיטין'. הם מתמקדים בהגדרת "תנועת נוער" או "אירגון נוער" בצורה מצמצמת, ולא מעניקים כלים להערכת ארגונים הפועלים על גבול ההגדרה הזו. אני מבין שאישור התמיכה ב'סיטין' עלול לעורר התנגדות בקרב חלק מהתושבים, ולעורר שאלות לגבי עקביות הערכים שלנו.
עם זאת דחיית התמיכה תפגע בתנועות הנוער האחרות, אשר תלויות בתמיכה העירונית.
אני מציע כי נערוך דיון מעמיק בוועדת התמיכות, ונגדיר קריטריונים ברורים יותר להקצאת תקציבים לארגונים שונים. קריטריונים אלו צריכים להתייחס לא רק להגדרה הצרה של "תנועת נוער", אלא גם לערכים של סובלנות, שוויון, שירות צבאי והשפעה חיובית על הקהילה.
כמו שהתמיכות מוצגות כרגע לא יכולתי לתמוך בהן. ולכן הצעתי והוסכם עם כל חברי הקואליציה, להעביר את הסכום שמועבר לסיטין מתוך כספי בתרבות התורנית ולא על חשבון תנועות הנוער. בנוסף על מנת להסדיר את הנושא לשנים הבאות, מועצת העיר תגדיר מחדש את התבחינים ותסדיר את נושא הארגונים שאינם תנועות נוער. אני רוצה להודות לערן רפאל על שעזר לפתור את הנושא באמצעות תקציב התרבות התורנית.

צילום מסך מתוך יוטיוב

תגובתו של תומר תדהר חבר המועצה מסיעת "מחוברים לנס ציונה":

סיעת מחוברים לנס-ציונה אינה מתנגדת לקידום ערכים יהודיים במסגרת פעילות קהילתית, אך מתנגדת נחרצות לשנות את הגדרת תנועות הנוער במסגרת התמיכות.

בסוגיה המרכזית, סיעת מחוברים לנס-ציונה הביעה את התנגדותה לשינוי ההגדרה של תנועות הנוער, כפי שהיה נהוג בעיר מאז ומתמיד.

בדיון לאישור בקשות התמיכה, הועלתה הצעה על ידי חבר המועצה יהודה חיימוביץ (הצעה שרק נאמרה בעל פה, ולא עלתה כלל להצבעה) לגרוע 25 אלף ש"ח מתקציב המחלקה לתרבות תורנית, לטובת ״פעילויות בתנועות הנוער״, כ"פיצוי״ על כך שתנועות הנוער האמיתיות מקבלות פחות כסף בתמיכות.

סיעת מחוברים לנס-ציונה אינה מתנגדת לקידום ערכים יהודיים במסגרת פעילות קהילתית, אך מתנגדת נחרצות לשנות את הגדרת תנועות הנוער במסגרת התמיכות.

חבל שראש העירייה וועדת התמיכות קידמו מלכתחילה הצעת החלטה שרק העמיקה את השסע החברתי בנס-ציונה, והכל בגלל הרחבת ההגדרה של תנועות הנוער מעבר למה שמגדירה מדינת ישראל.

הפתרון הנכון והישר היה החזרת התמיכות לדיון חוזר בוועדת התמיכות (כפי שקרה 3 פעמים בחודשיים האחרונים), והשארת תנועות נוער, או כאלה שעומדים בקריטריונים של תנועות נוער בלבד, לקבלת תמיכה עירונית תחת סעיף "תנועות נוער".

בישיבה נהגנו באחריות ולא נתנו יד לוירטואוזיות פוליטית שכל מטרתה הייתה להוציא את ראש העירייה מהתסבוכת הציבורית שאליה הוביל את המועצה ולהציל את המשנה לראש העיר (תואר חסר משמעות) יהודה חיימוביץ שרק ניסה לצאת טוב מול הציבור שאותו הוא מתיימר לייצג.

ולסיום, מי שטוען שכנפיים של קרמבו אינה תנועת נוער רק כדי להצדיק את המהלך שהקואליציה בראשות בוקסר אישרה לבסוף , פוגע קשות בערכים שמובילה תנועת הנוער שהקימה עדי אלטשולר בשנת 2002. תנועה שהיא סמל ומופת לשילוב חברתי ולאהבת האחר והשונה (ועומדת בקריטריונים של תנועות נוער, קרי קידום ערכים לציונות, לשרות בצה״ל ונוער מדריך נוער).

צילום מסך פייסבוק

חבר המועצה נאור ירושלמי טרם העביר תגובה ונוסיפנה כאן לכשתגיע

צילום מסך מתוך יוטיוב

תגובתו של הרב ערן רפאל, נציג ש"ס במועצת העיר:

אחיי תושבי נס ציונה.

מעולם לא חוינו כאן בנס ציונה הסתה שכזו ואוירה כה רעילה בנושא יחסי דתיים - חילוניים, כפי ש"הצליח" לחולל יוזר פיקטיבי, בלוגר אנונימי המתכנה "עומר כהן" תוך ימים מספר.

לפתע הפכו 25 אש"ח לסכום דרמטי ול"כבשת הרש" הנגזלת מתנועות הנוער וארגון נוער מוכר, הפונה לחניכים וחניכות מסורתיים בעיקר ומושקע בקידום עזרה הדדית - הפך לארגון "מיסיונרי" שמאיים על הקהילה החילונית..

ידידיי תושבי העיר.

אני נציג ש"ס, אך אני מייצג את כל הציבור הדתי בעיר ופועל בשמו. וכאשר ארגון מוכר ע"י מ. החינוך מבקש תמיכה מזערית, פעלתי למענו ואני גאה בכך. פעילותו איננה חלק מ"תרבות תורנית" ולא אמורה להיות מתוייגת ככזו. ועדיין, כשראיתי עד כמה הציניות הפוליטית באופוזיציה הופכת את הנושא לסלע מחלוקת המאיים על מירקם חיינו המשותפים בעיר, דווקא בתקופה כה קשה לעמנו וארצנו, החלטתי לתת כתף ולהוביל לפשרה מוסכמת מול ראש העיר ועמיתי יהודה חיימוביץ..

אסיים בברכת כתיבה וחתימה טובה לכל תושבי העיר ולוואי שהיושב במרומים יחוס על עמנו ויביא שלום לארץ ושלום בינינו.

$(function(){setImageBanner('98b1755d-94e9-4cea-8c93-27b767c9f830','/dyncontent/2024/9/22/0909d8b1-5c64-4f4e-ac2c-99feaad17058.jpg',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה