כפר הנוער ויצו נחלה יהודה וקרן אתנה מביאות לראשונה את בשורת כיתת הלימוד של 2030

$(function(){setImageBanner('c139288b-f9d6-4d38-928a-61cdaed11c7d','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

הכיתה של העתיד כבר כאן. כפר הנוער ויצו נחלה יהודה וקרן אתנה מביאות לראשונה את בשורת כיתת הלימוד של 2030. גלו את מעבדת הדמיון: מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידי ישראל, החל מפתיחת שנה"ל הקרובה.

מעבדת הדמיון: מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידי ישראל כפר הנוער ויצו נחלה יהודה וקרן אתנה מביאות לראשונה את בשורת כיתת הלימוד של 2030


בשורה לתמלמידים. החל מפתיחת שנה"ל כפר הנוער ויצו נחלה יהודה וקרן אתנה מביאות לראשונה את בשורת כיתת הלימוד של 2030 עם פרויקט ראשון מסוגו בישראל 


גיים צ'יינג'ר בתחום הפדגוגיה - מעבדת הדמיון מורכבת מארבעה אזורים אינטראקטיביים משלימים: חדר אימרסיב, פינת מציאות מדומה (VR), אזור רובוטיקה ו-ארגז חול אינטראקטיבי (AR - מציאות רבודה)


בתקופת הקורונה, כאשר רוב הלמידה נעשתה מרחוק, קרן אתנה הוכיחה עד כמה חשוב לצייד את המורות והמורים במחשב נייד על מנת שיוכלו לקיים את שגרת הלמידה באמצעות הלמידה מרחוק, כאשר חילקה לפטופים, אייפדים וטאבלטים (בהתאם לתוכניות השונות) עם שאר המרכיבים של "ארגז הכלים הדיגיטלי" לקרוב ל-30,000 מורות, מורים וגננות ב–177 רשויות בכל הארץ - ההשפעה הכוללת של מורות, מורים וגננות אלה היא על יותר מ-650,000 תלמידים. 
 
עם הנגשה של טכנולוגיות חדישות ובראייה לכוון כיתת העתיד של 2030, יוצאת קרן אתנה בפרויקט ראשון מסוגו בישראל – "מעבדת הדמיון" בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה – פרויקט שהופך את כיתות הלימוד לאוצר בלום, כזה שמחייב את התלמידים לחשוב בצורה אחרת ומשנה לחלוטין את שיטת הלימוד בכיתה. 

הכירו את  כיתת הלימוד של 2030 שתפעל  כפר הנוער ויצו נחלה יהודה


מעבדת הדמיון הינה מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני עבור תלמידי ישראל. תוכניתה החדשה של אתנה, מפתחת דמיון וכישורי חיים לעתיד בקרב התלמידים ובו בזמן מחזקת ומפתחת מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות בקרב המורים. בני הנוער והילדים יזכו להיחשף לעולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח כישורי חיים ויכולות רלוונטיות למאה ה-21: מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות.


אין כל ספק שמדובר גיים צ'יינג'ר של ממש בתחום הפדגוגיה, כזה שלאחריו – עולם החינוך כבר לא ייראה כפי שהיה לפניו. כפי ש-WeWork הפכה את שוק העבודה לאחר לחלוטין ו- Airbnb עשתה מהפכה בתחום הנופש והאירוח – כך מעבדת הדמיון תשנה את פני עולם החינוך.

מה זה מעבדת דימיון ? 


מעבדת הדמיון מורכבת מארבעה אזורים אינטראקטיביים משלימים: חדר אימרסיב - מרחב סנסורי וחדשני המאפשר לתלמידים לחקור מעל 700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות כגון: אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים בעולם, עולם הים, מורשת והיסטוריה, פינת מציאות מדומה - בעזרת משקפי VR מתקדמים חווים התלמידים סביבות מציאות מדומה אינטראקטיבית, בזמן שתלמידים אחרים צופים על הנעשה על גבי מסך גדול שמחובר למערכת, אזור רובוטיקה - מרחב לפיתוח חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות באמצעות משחק, הילדים לומדים לתכנת רובוטים ידידותיים למשתמש עם מגוון רחב של התנהגויות ו-ארגז חול אינטראקטיבי (מציאות רבודה – (AR משטח למידה אינטראקטיבי חינוכי המשלב פונקציות של ארגז חול ומסך מגע. שינוי קווי הגובה של החול מייצרים בזמן אמת סביבות משתנות ודינמיות של הרי געש, מדבריות, אגמים, נחלים, כיפות מושלגות ועוד מספר רב של תרחישי למידה בתחומים שונים.

תרומת החדשנות לחינוך וללימודים 
 

יעילות הטכנולוגיה בלמידה הוכחה במחקרים רבים. אך היום, טכנולוגיה התקדמה עוד כמה צעדים, ומציעה למידה בעזרת סביבות אינטראקטיביות, המחדדות ומפעילות את החושים בצורה שלא ניתן היה לעשות לפני כן. בעזרת תוכנית "מעבדת הדמיון", ניתנת למעשה האפשרות לחשוף, להנגיש וללמד את המורות והמורים בהווה ובעתיד את טכנולוגיות העתיד, שיעצימו את אפקטיביות הלמידה, ויתנו להם אפשרות לתת לתלמידיהם את מה שהם זקוקים לו. עם הצלחתם בתחום זה, מעמד המורות והמורים יועצם והם יזכו להכרה וכבוד שהמחנכים ומנהיגי הדור הבא של הארץ ראויים לה.  

קרן אתנה ישראל ופעילותה בתחום החינוך 

בפעילותה הנרחבת, קרן אתנה מאמינה שחשיפה של מורות ומורים לטכנולוגיות אלה, כולל מערכי שיעור מותאמים, לא רק שיחזק אותם וייתן להם אפשרות להתקדם מקצועית, אלא גם יקדם את מערכות היחסים שלהם עם תלמידיהם, שייהנו מלמידה מעניינת יותר, מותאמת להם אישית, ויעילה יותר, ויכין אותם לכישורים הנדרשים למאה ה-21 ולשילוב בחברה הישראלית בצורה המיטבית האפשרית. למעשה, מדובר בטכנולוגיות למידה עתידיות לכל מורה (ומורה לעתיד) ולהכשיר את המורה והתלמידים לכתת הלימוד של 2030.


כבר כעת, למעשה, המורים והמורות של כפר הנוער ויצו נחלת יהודה בונים מערכי שיעור מותאמים למעבדת הדמיון, ומקוריים בעיצוביהם, כאשר הם עושים זאת באמצעות המערכת עצמה ובפועל מתחילים ללמד בצורה מוחשית באמצעות מקרן משולב טאץ' וסנסורים נוספים שמשלימים את החוויה הרב-חושית, שאלונים אינטראקטיביים ועוד. המורים עושים זאת בעצמם, ממש כמו להכין מצגת ב-PowerPoint, רק פי כמה ברמת הטכנולוגית והפדגוגית למען מעורבות מלאה של המורים והתלמידים בכל שיעור ושיעור.


מעבר לשיעורי היסטוריה, אנגלית ושפות נוספות, בין היתר, מעבדת הדמיון כוללת 800 סביבות לימוד שונות ומגוונות כמו עולם המים ללמידה על החיים מתחת לפני המים, גוף האדם מרמת הגולגולת ועד לאיברים הפנימיים ואפילו "שייט" מודרך בתוך מחזור הדם, מסע לפולין מבלי לצאת מדלת הכיתה, קטיף פירות מודרך, שיעורי לימוד בפסנתר וכלי נגינה נוספים, חינוך יהדות ועוד.

צפו בווידאו כך פועלות הכיתות החדשות של שנת 2030 בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה 



קרדיט תמונות: אמיר אלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה