לאחר מלחמת האשמות צפויה מראש, נפלה הצעת ההחלטה של האופוזיציה בנושא היקפי הבניה בעתיד. היה מביך.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3ee6cc57-98f4-4d8d-86f3-29fd035b1441','/dyncontent/2024/9/5/261e8bcd-9195-4f97-9ab6-f3f1fa8db40d.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3ee6cc57-98f4-4d8d-86f3-29fd035b1441','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

חדשות נס ציונה - גם נושא משמעותי כמו העתיד התכנוני של נס ציונה לא זכה אמש לדיון ענייני, מאחר והאופוזיציה הרימה להנחתה כאשר לאחר יוזמה לדיון חשוב, ניסחה הצעת החלטה הצהרתית וחסרת משמעות, שלא קראה לצעדים קונקרטיים ולכן לא הציבה בפני ראש העיר אתגר ממשי ואף איפשרה לו לחבוט חזרה ולכל חברי הקואליציה - לחמוק בקלות מהמוקש...
בשורה התחתונה תשכחו מסיכוי לשת"פ ענייני כלשהו בין "השמינייה" לבין "השביעייה".
אגב, המועמד לראשות העיר תומר תדהר שוב לא נכח.

דוברות עיריית נס ציונה

צילום מסך מתוך יוטיוב

לאחר מלחמת מילים ו..צעקות, נפלה הצעת ההחלטה של האופוזיציה בנושא הבניה העתידית. היה מיותר עד מביך.

על הפרק עמדה ההצעה הבאה:

המועצה תתכנס בדחיפות ותקבל החלטה לפיה עיריית נס ציונה תתנגד לתכניות הבניה הענקיות על השטחים הפתוחים, שיביאו להרס הטבע וגבעות הכורכר בנ בנס ציונה ולפגיעה אנושה במסדרון האקולוגי, ותפעל ככל יכולתה כדי לשמור על עיר עם לב ואופי של מושבה

צילום מסך מתוך יוטיוב

אפתח ואומר שאמש ריחמתי על חברת האופוזיציה החדשה, בעיריית נס ציונה,  שירי פרנצ'י כהן. 

היא, כך התרשמתי, לא באה לישיבה כדי לעשות "תקעת עינאכ" לקואליציה ואפילו ניסתה כמעט בדם ליבה, אם להיות מליצי - לשכנע את הרוב כי מדובר בהצעה חשובה ונאצלת, ששומה על כולם להתאחד סביבה ולכן לא הצליחה להבין שהיא בכלל באה למשחק אחר, משחק האשמות...

מה לעשות וכפי שכתבתי כאן עם הגשתה, להצעה כפי שנוסחה, לא היה תוכן ממשי ובלי קשר, לאור היחסים ההדדיים במועצת העיר נס ציונה, גם לא היתכנות להתקבל בהסכמת רוב.

פייסבוק

למרבה הצער/הגיחוך - תלוי בעיני מי - ההצעה לא כוונה קונקרטית לכלום, רק להתנגדות ל"תוכניות בניה ענקיות" - ביטוי מוזר שיצר פירצה ענקית דרכה מיהרו חברי הקואליציה לחמוק ואף ללגלג..

היא לא כוונה ל"מתחם חרודי" שעל הפרק, מה שאיפשר לבוקסר גם לשטוח עובדות מטרידות על קצב צמיחת כמות הדירות המתוכננות שם משנה לשנה.. (ראו בהמשך) ואף לומר בפה מלא שלא היה צריך להישמע ללחץ התושבים ולגנוז את התוכנית הקודמת, כאשר סמדר אהרוני מצטרפת בסוף הדיון במופע חרטה והכאה על חטא מרהיב (ויש שיאמרו חרטה? חארטה..)

ההצעה גם לא הזכירה כלל את "הסכם הגג" המתגבש עם ר.מ.י , אם כי זהו הנושא שהיה בכותרת מכתב הדרישה לזימון הישיבה (איזו שלומיאליות מדהימה... ) וכמובן צילו ריחף מעל כל העת. אך בוקסר סירב לדון בו ובצדק, כי לא הוזכר כלל בהצעת ההחלטה.. אך הבטיח כי לכשתהיה טיוטת הסכם, יובא לאישור המליאה.

תארו לעצמכם שבמקום ההצהרה הזו, היתה מוגשת, נניח, הצעת החלטה שאף היא הצהרתית באופיה, אך בעלת משמעות, בזו הלשון:

מועצת העיר נס ציונה מחליטה כי:

א' המליאה מתנגדת לכל בניה שהיא ב"מתחם חרודי" כפי שהבהירה שוב ושוב מועצת העיר בהחלטות קודמות.

ב' מליאת מ. העיר סבורה ששכונות חדשות ומרוחקות מלב העיר רק ינוונו את העיר ויאצו את תהליך הזדקנותה המדאיג.  ולכן, בטווח הקרוב יש למקד את מתן הפיתרונות להוזלת הדיור לשם מתן אפשרות לצעירי העיר להישאר בה, בהתחדשות העירונית בלבד.

ג'  קצב תוספות הבניה למגורים בעיר חייב להישמר בגבולות הXXX  יחידות דיור לשנה, כולל התחדשות עירונית וכל גידול מעבר לכך יסכן את אופיה וצביונה  של העיר.

ד' היעד העתידי של גודל העיר לשנת 2040 אסור שיעבור את רף 75 אלף התושבים, גידול שאף עולה מעט על קצב גידול האוכלוסיה החזוי בארץ כולה.

ה' לאור האמור, מנחה מועצת העיר את ראש העיר וגופי התכנון שלא לנהל מו"מ על שום הסכם או התחייבות שיש בהם כדי לאפשר פריצת המסגרות הללו, לפני הבאת הנושא לדיון ציבורי נרחב. 

ו' מליאת מועצת העיר מודיעה פומבית לכל יזם שינסה לפעול בניגוד למדיניות העיר ותושביה, כי יצטרך להתמודד עם מחאות, התנגדויות וצעדים חוקיים אחרים, על כל צעד ושעל. 

עד כאן הניסוח שלי ורק כדוגמה וחומר למחשבה.. 

נשוב לישיבה עצמה. זו אמנם לא היוותה דיון אמיתי על יעדי ההתפתחות בעיר ועדיין היו בה ניצנים של גילויי עמדה ברורים, דווקא מצידם של עמרי רווח וליאור שרון מהצעירים וערן רפאל מש"ס, שקראו לילד בשמו והביעו עמדה לפיה המציאות בארץ בכלל ובנס ציונה בפרט מחייבת בניה רבה, עם כל הכבוד לשאיפות תושבי נס ציונה.

(ערן רפאל אף סיפר כי פגש לא מכבר את שר הפנים ארבל וביקש לקבוע פגישב בינו לבין בוקסר והאחרון ענה לו "בשמחה, אבל בתנאי שלא יציק לי על חרודי. הסיפור הזה נגמר. היתה החלטת ממשלה ודי !")

לעומת זאת לא הצלחתי להבין מדוברי האופוזיציה מהו סדר העדיפויות המוצע על ידם ואיך ניתן לרבע את המעגל הזה. ואילו האחרים בקואליציה העדיפו להתמקד במחאה מוצדקת על ההתפרצויות הבלתי פוסקות לדבריהם מצד חלק מנציגי האופוזיציה וללעוג לניסוח ההצעה החובבני כאמור.

יכולתי להרחיב עוד, אך החלטתי לחסוך לשורש כף ידי הימנית כאבי הקלדה ממושכת ואביא כאן ב"העתק הדבק" את הצעת ההחלטה, את הפוסט שפירסם הבוקר ראש העיר בנושא מתחם חרודי  ואת הסיכום של נאור ירושלמי. 

אתם מוזמנים לקרוא ואף  לצפות בישיבה ביוטיוב דרך דף הפייסבוק העירוני 

דברים בשם אומרם:

ראש העיר שמואל בוקסר:

אל מול שינוי מדיניות הממשלה, וחקיקה חדשה המעודדת ומאיצה בניה מצד אחד, ושוללת מהרשויות המקומיות את האפשרות לעצור מיזמים מצד שני, עלינו לנהוג באחריות לטובת העיר- ליזום ולא להיות מובלים. ניסיון העבר הוכיח: דחיית החלטות או התנגדות גורפת לתוכניות -רק מובילה להגדלת כמות יחידות הדיור שיבנו בפועל

נאור ירושלמי:

ראש העיר וחבריו הציגו עובדות אלטרנטיביות, "שכחו" את ההסכם שסגרו לפני שנה וחצי עם חברת "דירה להשכיר" על תכנית חרודי, והאשימו כמעט את כל העולם – חוץ מעצמם – בצונאמי הנדל"ני שמתקרב אלינו.

ראש העיר שמואל בוקסר בפוסט אישי מהבוקר:

הסיפור של הבנייה בחרודי הולך אחורה בזמן עד לשנת 1999 ומה שהיום נראית כמו הצעת בנייה חלומית. במשך השנים עלו עוד הצעות שנעצרו.
בינואר 2023 כשכוונת המדינה כבר ברורה, הצעתי להוביל את מהלך הבנייה בחרודי, יחד עם התושבים ולא לתת לדברים להתדרדר ולהתנהל מעל הראש שלנו. הצעתי כללה בנייה של 1,500 יח״ד בבנייה נמוכה, עם תשתיות, דרכי גישה ושמירה על שטחים פתוחים.
אך רצון התושבים שהתנגדו הכריע ועיריית נס ציונה הגישה התנגדות גורפת לבנייה.
תנו קפיצה שנה קדימה, מה קיבלנו?
החלטת ממשלה לקידום הפרויקט,
חוק חדש הקובע כי מנהל התכנון יכול להנפיק אישורי בנייה לבד, ללא העירייה,
ומדינה הדוהרת קדימה עם 2,200 יח״ד (לדעתי האישית זה לא יסגר בפחות מ- 2500 יח״ד).
אז יש כוונות טובות, עצומה מרגשת ורצון של כולנו לראות ירוק בחלון, אבל פה טעינו.
כי מנהיגות זה אומר להוביל תהליכים קשים, לא פופולריים, לעיתים גם כאלה שאנחנו לא לחלוטין מסכימים עמם- עבור האפשרות הטובה יותר (או הרעה פחות) והכל למען עתיד טוב יותר עבור העיר והדורות הבאים.
את התוצאה של טמינת הראש בחול והבטחות הסרק בנושא מתחם חרודי, נס ציונה תאלץ לשאת,
אך מעתה אנו נוביל את החלטות התכנון בצורה אחראית וחכמה ולא נגרר בחוסר ברירה.

סיכומו של נאור ירושלמי בעקבות הישיבה: 

(עמיתו להובלת האופוזיציה תומר תדהר שוב לא נכח)

הערב היה אירוע מכונן במועצת העיר. הקואליציה, בהובלתו של ראש העיר שמואל בוקסר, הצביעה נגד הצעת החלטה שהעלינו, להגן על השטחים הפתוחים סביב העיר ולשמור על נס ציונה כעיר עם לב ואופי של מושבה. אין ולא יכול להיות שום הסבר הגיוני להתנגדות של קואליציית בוקסר להצעה כל כך בסיסית וכל כך מאחדת ולא מתנגחת. בדיון הם ניסו "להסביר" למה ההצעה שלנו לא מנוסחת מספיק טוב, וכמה הם בעצם כן בעד שטחים ירוקים – אבל גם כמה מוצדק לבנות בנס ציונה 15,000 דירות חדשות שיכפילו את העיר בתוך עשור וחצי.

יחד עם חברי מ"הקואליציה למען נס ציונה" במועצת העיר, הצגנו קייס מנומק ורציני על האסון התכנוני שמתקרב אל נס ציונה. בין היתר צפויים לנו "הסכם גג" שיאיץ את קצב הבניה; תכניות בניה ענקיות (הגדולה בהן היא ל-7,000 דירות!!) על השטחים הפתוחים והמסדרון האקולוגי; חיבור פיזי של נס ציונה לראשון לציון, באר יעקב ורחובות; תוספת של למעלה מ-15,000 דירות; והכפלה של מספר תושבי העיר בתוך כעשור וחצי! דרשנו להציג בפני הציבור כל תכנית לפני שתאושר, ולהביא הסכמים עם רמ"י וגופי התכנון לדיון ולאישור מועצת העיר.

לעומת זאת, ראש העיר וחבריו הציגו עובדות אלטרנטיביות, "שכחו" את ההסכם שסגרו לפני שנה וחצי עם חברת "דירה להשכיר" על תכנית חרודי, והאשימו כמעט את כל העולם – חוץ מעצמם – בצונאמי הנדל"ני שמתקרב אלינו.

 בשלב זה רק אומר שהערב נפתח המאבק על דמותה העתידית של העיר. זה יהיה מאבק לא קל, ותהיה חשיבות רבה למעורבות הציבור בו. בכוחות משותפים נשמור על נס ציונה האהובה שלנו ועל הטבע והשטחים הפתוחים שמקיפים אותה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה