רוצים לטוס לחו"ל? אלו ההנחיות החדשות של משרד הבריאות ליוצאים מישראל.

$(function(){})

ההנחיות מתייחסות לבידוד לאחר הגעה לארץ ולבדיקות לנכנסים לארץ וליוצאים ממנה. המדינות שאליהן אסור לטוס- אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. למי שחייב לטוס למדינות אלו תוענק אפשרות לפנות לוועדת חריגים.

המדינות בהן קיימת התפרצות קורונה אסורות לטיסה מישראל 

החל מיום 03.05.21, תיאסר יציאת אזרחים ותושבים ישראלים, למעט חריגים, למדינות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. את ההנחיות פרסם משרד הבריאות. איסור היציאה למדינות אלו, לא יחול על מי שיקיים טיסת קונקשן דרך מדינות אלה, בתנאי שישהה פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד.

הקריטריונים לוועדת חריגים לטיסות לחו"ל

לצורך קבלת אישור יציאה למדינות הנ"ל, הם בין השאר:

  • היוצאים לצורך הומניטרי או צורך חיוני חריג.
  • ספורטאים (באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט).
  • שליחים רשמיים של מוסדות לאומיים (באישור משרד העלייה והקליטה).
  • להגשת בקשת יציאה חריגה למדינות הנ״ל -  להגשה לחצו כאן

תושבי קבע ישראלים במדינות זרות אסורות לטיסה 

אזרחים ותושבים ישראלים, החוזרים למקום מגוריהם הקבוע במדינות אלו, נדרשים להצהיר על כך בפני ועדת החריגים ולצרף מסמכים תומכים.

מי יכול לצאת מישראל ללא וועדות וללא טפסים?

צוותי אוויר, שליחים ישראלים (שאושרו על ידי מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הבטחון או מנכ"ל משרד ראש הממשלה), נציגים זרים ואזרחים זרים אינם נדרשים בקבלת אישור יציאה מישראל מטעם ועדת החריגים.

בדיקות קורונה לפני ואחרי טיסה 

באחריות כל נוסע (ישראלי או זר), להציג טרם העלייה לכלי טיס היוצא מישראל, לכל יעד, תעודת החלמה או תעודת חיסון או בדיקת PCR שלילית, שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם מועד ההמראה מישראל. בנוסף, באחריות כל נוסע לוודא את מדיניות הכניסה למדינת היעד ולהיערך בהתאם לדרישותיה.

במקרים חריגים ניתן לבקש פטור מביצוע בדיקת PCR בטרם ההמראה מישראל.

סוכני נסיעות גובים דמי טיפול בסך מאות דולרים על החזרת הכספים

שוק חדש בישראל- טיפול בהחזרים בגין ביטול טיסות.  בתחילת הקורונה נוסעים רבים שתכננו לטוס לחו"ל גילו שהטיסות שלהם בוטלו. וסגר וכל זה, אתם זוכרים.

את ההחזר על כרטיסי הטיסות האלה רובם מתחילים לקבל רק עכשיו, אבל אז הם מגלים דבר מדהים - ההחזר נמוך ממה ששילמו במקור. למה? דנה ירקצי, מתוך משחקי הכיס עם שאול אמסטרדמסקי  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה