לא רק בבני ברק.. כך "מצפצפים" בביהכ"נ "בן פורת יוסף" בנס ציונה על נהלי הקורונה.

$(function(){setImageBanner('9de17f42-bec9-4370-ad82-ac0a61d6b706','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

העירייה אמנם "השתלטה" על ביהכ"נ, לאחר העימותים הפנימיים בו, אך לא באמת שולטת בו.
וכך, לאחר דוחו"ת קשים של השיטור העירוני, נאלץ ראש העיר לבוא פעמיים בשבתות לבדוק כמה מתפללים נכנסים..
תוסיפו לכך הכאה של מתפלל באלימות קשה ע"י מתפלל אחר, בשבת האחרונה. ואת העובדה שבניגוד לכל ההוראות, גם כיום מי שמציג עצמו כאחראי לתיאום ארועים במקום, הוא ש.ע. שעשה זאת בשנים האחרונות וכביכול הסמכות נלקחה ממנו.
העירייה בתגובה: העירייה רואה בחומרה רבה את האירועים בבית הכנסת. נשקול לסגור אותו !

פרטי

בשבת האחרונה הגיע לבית חולים אחד ממתפללי ביה"כנ "בן פורת יוסף" לאחר שמתפלל אחר שבר עליו כסא פלסטי..

הרקע כך הבנו, התבטאויות מסויימות של הקרבן. ואם ציפיתם שתוגש תלונה למשטרה, זה לא קרה.. 

מה שכן קרה וקורה שם לאחרונה, היא הפרה חוזרת ונשנית של הוראות הסגר. בביהכ"נ מתקהלים בשבת אנשים רבים, ובוודאי יותר מפי שניים מהמותר בפנים, עשרה בסה"כ...  ומדי שבת נפתח שולחן בחצר לסעודות הקידוש לאחר שחרית וסעודה שלישית, דבר האסור לחלוטין, גם אם מדובר מחוץ למבנה, כאשר הסועדים אינם בני משפחה גרעינית.

לאחר שהדברים נודעו לראש העיר מדיווחי השיטור העירוני על ההפרות והדוח"ות שנרשמו שם, הוא הגיע למקום לפני 3 שבתות בתפילת שחרית וכן בבוקר השבת האחרונה. וכשנכח שאכן כמות המתפללים עולה על המותר - התבטא בחריפות רבה כלפי הנוכחים. הם אכן יצאו בחלקם, אך לאחר שהלך, התקיימה הסעודה המסורתית כרגיל...

מעבר לכך, אחד הנושאים שהיווה סלע מחלוקת בבינכ"נ בטרם עבר לניהול העיריה, היה נושא השליטה בארועים בביהכ"נ, כבר מצוות, אזכרות וקידושים. 

מדובר בנושא ה"מגלגל" כסף רב ובשעתו הוא נמסר מרצון או שלא, ע"י אנשי העמותה הותיקה למר ש.ע. שעשה בתחום כבשלו כמה שנים. 

מתנגדיהם, אנשי עמותת "סימן וברכה" השתמשו בנושא הזה, בין היתר, בתלונות שהגישו לעיריה ורשם העמותות, אך לא נקבע רשמית עד היום אם בתלונות היה ממש, ושכל הכספים שנגבו, אכן הגיעו ליעדם, קרי קופת בית הכנסת.

מכל מקום, לאחר שב31.8.20 העבירה העירייה את ביהכ"נ לניהולה ומינתה את יאיר טביב כמנהל בפועל ומעליו ועד ציבורי בראשות רענן וורקר, הודיעו הנ"ל למתפללים ותלו שלטים - לפיהם היחידי שרשאי לתאם ארועים ולגבות תשלומים הינו נציג העירייה.

האם ההוראה כובדה?

ובכן, הבוקר שוחחתי עם מר ש.ע. טלפונית ולאחר שבקשתי לתאם תפילת " הגומל" וסעודת הודיה לחמותי שניצלה ממוות... אישר באוזניי כי הוא הוא האחראי היחידי לתאום הארועים, כולל לגבי בר מצווה לבני (..) עליה שאלתי בהזדמנות זו.. והוא אף שמח להציע לי חזן שילמד את בני לקראתה (עוד "תעשייה" רווחית...)

בתשובה לשאלתי המפורשת, הוא אף אמר שניתן להביא כיבוד והוא יוגש בחוץ. "נשב עשרה אנשים ונגיד ברכות". אמר. 

איך אמרנו בכותרת, זה לא בבני ברק.. וזה לא חרדים קיצוניים מסוגרים בד' אמותיהם. כאן מדובר בנס ציונה ובבית כנסת שרוב מתפלליו אינם חרדים וחלקם אף לא "שומרי מצוות" בהגדרה המקובלת,  אלא מסורתיים בלבד.

העירייה בתגובה: נשקול לסגור את בית הכנסת !

דוברת העירייה הילה קרופסקי- עוזרי מסרה כי:

נודע לעיריית נס ציונה כי בבית הכנסת בן פורת יוסף בעיר מתבצעות הפרות חוזרות ונשנות של תקנות הקורונה, הפרות אשר מסכנות את באי המקום ואת כלל תושבי העיר. למרות ביקורים תכופים של השיטור אשר זומן למקום, וההנחיות המפורשות לפיזור התקהלויות אסורות- ההפרות נמשכות.

בנוסף, בסוף השבוע האחרון נודע לעירייה על מקרה אלימות אשר אירע בבית הכנסת, בו הובהל מתפלל לטיפול בביה"ח. העירייה רואה בחומרה רבה את האירועים בבית הכנסת ומצרה על כך שבית תפילה הופך לזירת התגוששות. בעקבות מכלול האירועים תשקול העירייה את צעדיה לרבות סגירת בית הכנסת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה