למרות הקורונה: עובדי אגף הרווחה בנס ציונה המשיכו לעבוד

$(function(){setImageBanner('4ebc7442-56dc-4c30-907a-db86f35a4f67','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

עובדי האגף הרווחה והשירותים החברתיים הוגדרו כעובדים חיוניים על מנת שהללו יתנו מענה מהיר ומקצועי ככל שניתן

צילום עצמי

בעוד רשויות בארץ החליטו לסגור את אגף הרווחה עם פרוץ משבר הקורונה. החליט ראש העיר שמואל בוקסר להגדיר את עובדי האגף הרווחה והשירותים החברתיים כעובדים חיוניים על מנת שהללו יתנו מענה מהיר ומקצועי ככל שניתן . חייבים לזכור שעם תחילת משבר הקורונה כשההנחיות היו סותרות ואף מבולבלות מעט, הבין ראש העיר כי אגף הרווחה והשירותים החברתיים יצטרך לפעול ולתת מענה למשפחות נזקקות על כל הקשת, החל מחוסר באוכל ותרופות ועד למתן פתרון למתח אלימות וכעסים שנובעים מהסגר שנכפה על הציבור . 

ואכן, העובדים באגף פעלו ללא הרף ונתנו מענה הולם גם בימי חג הפסח ובשבתות, האגף חילק את העבודה במשמרות ברזל על מנת למזער ככל שניתן את המגעים בין העובדים באגף. האגף אוכלס עד שעות הלילה המאוחרות וניהל שיחות וביקורים בבתי תושבים בני הגיל השלישי, המתגוררים בעיר ומוכרים לאגף, על מנת לבחון צרכים ובעיות העולות מהשטח. 

מבצע ביקורי הבית בבתי בני הגיל השלישי זכה לכינוי "מבצע סבא סבתא", אליו יצאו כלל העובדים הסוציאליים כולל מנהל האגף עמיר קשי, ראש העיר שמואל בוקסר וסגניתו, סמדר אהרוני. 

המבצע, שכלל ביקורים בבתיהם של כ – 500 משפחות וכלל גם הענקת שי צנוע על ידי כל עובד, הוכתר כהצלחה וזכה הן בקרב התושבים והן בקרב עובדי האגף שסיפרו על ההתרגשות הרבה שאחזה בתושבים מהמחווה היפה והמרגשת ומהיחס האישי, חלקם אף ניצלו את ההזדמנות להודות על התמיכה הרבה בימי הסגר. 

אחד מהמדורים שפעלו ובלטו בתרומתם היה מדור המתנדבים שגייס את תושבי העיר למען אוכלוסיות מרותקות בית, לחלוקת תווי שי לחג, חלוקת מזון ותרופות, רכישת מזון וכיוצא בזה. כמו כן נפתחו קבוצות וואטסאפ שהכילו בקשות ומצד שני מתנדבים שקופצים על כל משימה שעולה.

גם הקהילה העסקית  בעיר לקחה חלק ותרמה  ונרתמה למען התושבים. חברת אינדיגו שהגדילה לעשות ומעבר לתרומה כספית הפיקה חוברות צביעה לאזרחים ותיקים. גם תרומות פרטיות הגיעו ואנשים ביקשו לאמץ משפחות ולקנות עבורם מצרכים ולשנע אליהם. לסיכום ניתן לומר שההחלטה של ראש העיר הייתה החלטה מצוינת שנתנה מענה לתושבים הזקוקים לסיוע. 

ראש העיר שמואל בוקסר: עם פרוץ המשבר הבנתי שהאוכלוסיות החלשות הן הראשונות להיפגע ולכן החלטתי שאגף הרווחה והשירותים החברתיים יישאר לעבוד במתכונת רגילה. אני רוצה להודות לעובדי האגף על המאמץ וההשקעה למען תושבי  העיר וכמובן למתנדבים ולתורמים שנכנסו מתחת לאלונקה וסייעו בימי המשבר".

סמדר אהרוני סגנית וממלאת מקום ראש העיר, הממונה בין היתר בתפקידה על תיק הרווחה והשירותים החברתיים, אמרה בתגובתה: זוהי החלטה מצוינת, ראש העיר אכן צפה את עוצמת המשבר והיה הראשון להבין את המצב . עובדי האגף  השקיעו מאמצים רבים והוכיחו מעבר למצופה כי האגף אכן ערוך לכל תרחיש אפשרי והכל  נעשה באווירה טובה ובנינוחות שרק אנשי מקצוע איכותיים יודעם לתת. אני עדה לפניות רבות של תושבים שהתקשרו להודות לעובדות הסוציאליות והמנדבים על פעילותם זו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה